Anvelope

156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Alfa Romeo 156 (cunoscuta intern ca Tipo 932) a fost produsa intre anii 1997 si 2005 intr-un numar de 680.000 de exemplare, un mare succes pentru Alfa Romeo.

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Mie Feb 23, 2011 8:52 am

nu-i stres asa mare momentan cu clima - astept sa se incalzeasca... mi-a transmis mihai ca la modelul asta clima funcitoneaza destul de ciudat si e posibil sa-mi fi inselat simturile cand am incercat, deci clima o las pe mai incolo
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Lun Feb 28, 2011 5:47 am

dupa investigatii amanuntite se pare ca rulmentul nu e o buba (ramane doar unul din cauciucurile de pe fata)
diagnoza a dat rezultate ok (motorul merge brici)


de schimbat pe fata
mecanica fata dreapta
bucse stabilizatoare
bielete directie fata
bielete antirului
tampon motor dinspre cutie
planetare (ambele capete dinspre roata si un cap dinspre cutie)
lichid servo
ulei cutie

spate
bieletele antiruliu
bucse stabilizatoare
brate transversale lungi
brate longitudinale + bucse
telescoape


planetarele dau cele mai mari batai de cap, restul se incadreaza in asteptari
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Sam Mar 05, 2011 5:47 pm

update... dupa multe ore de munca partea din fata a masinii e completa si in stare aproape brici...
s-a schimbat toata mecanica fata (stanga si dreapta), bielete directie, bucse de poliuretan la stabilizatoare, tampon motor, lichid servo si ulei cutie.. .deci cam tot ce se putea schimba
a disparut si zumzaitul de la roata (se pare ca nu erau stranse bine palnetarele si asta provca zgomotul)
au mai ramas pe fata sunt planetarele... dar mai incolo ca nu-i asa urgent.

mii de multumiri lui mihai ca amu imi zambeste mufa de numa numa... e o placere sa treci peste liniile de tramvai si sa nu clontane toata... plus ca a disparut zumzaitul de la roata (presupusul rulment sau cauciuc) e o cu totul alta masina acum...

sper ca luna asta sa pot comanda si restul de piese de pe spate si sa inchid capitolul mecanica ... urmeaza apoi sa ma ocup de plasticuri desprinse, lipite cu superglue si alte chestiuni de detaliu care nu reprezinta o urgenta dar imi stau pe creieri...
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde bh00ooo » Sam Mar 05, 2011 5:55 pm

Felicitari lui Mihai!
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Dum Mar 06, 2011 6:56 am

bine zis nelu... a iesit o treaba traznet!
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Joi Apr 14, 2011 5:11 am

intre timp s-au mai schimbat inca doua tampoane (cel de la cutie si cel de sus din dreapta) insa tremuratul nu a disparut
am incercat flashuirea cu SW-ul original si am mai eliminat o cauza fara a rezolva problema

schimbarea filtrului de motoina parca ii ofera posibilitatea sa consume o motorina mai curata si astfel acum pare ca din cand in cand tremuratul dispare (nu sunt ferm convins ca dispare cu adevarat, poate asa vreau eu sa cred)

pasul urmator a fost sa alimentez cu motorina aditivata (SuperTech de la Agip), insa asta am facut aseara si inca nu mi-am format o parere - astept cateva zile sa vedem rezultatele (sincer, nu sunt prea optimist in privinta acestei incercari - ca nu o pot numi solutie)

urmeaza adaugarea unei solutii de curatat injectoare la urmatorul plin (nu pot preciza momentul in care voi face acest lucru, insa sper ca luna asta)

multumiri lui alex si lui Jeff pentru suportul oferit in investigatiile asupra softului

s-au curatat "rahaturile" lipite pe usa si pe consola centrala si acum se prezinta si estetic mai bine - urmeaza si un frecus la interior pentru a o scoate la lumina + schimbat cele cateva plastice rupte

si cu toate cauciucurile de vara roata dreapta fata fuleaza in continuare - cat de curand trebuie sa vad daca schimabrea rotii cu totul rezolva problema sau nu

se diminueaza numarul problemelor si incepe sa devina o masina buna - estimez inca cateva luni de investigatii si schimbat pe ici, pe colo pana cand va ramane doar finalul - o culoare rosie (ma gandesc la "rosul" de la 8C Competizione
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde Rares » Joi Apr 14, 2011 8:14 am

Ma bucur ca incepi sa ai cu adevarat parte de masina ta.
Nu stiu ce simti tu la volan, dar la mine, dupa ce o vreme indelungata parea ca se aude ceva bataie sau scartzait de undeva, dupa ce le rezolvam parca nu era 100% ok, asteptand parca sa mai aud din cand in cand altceva care sa ma faca sa zic ca inca mai am chichite de rezolvat...

In legatura cu solutia aceea de aditivare a motorinei, te sfatuiesc sa o lasi de-o parte. Nu ca ma pricep eu la treburile astea in mod special, dar am fost cu un prieten in Ungaria pentru reconditionarea unor injectoare, bulite de altfel undeva langa Oradea, la un om care pretindea ca stie ce face...
Nu mai trebuie sa mentinez ca ungurul avea un super atelier de reparat injectoare, cu un aparat care a costat 50.000 de Euro si ne-am lamurit ca isi facea toti banii.

Ce-a zis omul:
- daca masina merge rotund si nu are sincope, nu va atingeti de nimic, dar mai ales nu va puneti sa va aditivati motorina pentru ca nu face bine!
- in cazul in care masina are multi km, sau este utilizata in regim de oras tot timpul, se poate ca pompa sa ajunga la un grad de uzura destul de inaintat, incat rulmentii din ea sa "produca" o pilitura de fier, aceasta intrand in circuitul motorinei si riscand sa ajunga si in injectoare.
- ca sa iti dai seama de cat de uzata este pompa si daca necesita sa fie schimbata operatiune care trebuie neaparat facuta in cazul in care aveti probleme cu injectoarele), scoateti filtrul de motorina, taiati-l cu o foarfeca de tabla sau ceva care nu provoaca schije (evident nu flex), iar motorina din el turnati-o intr-un borcan. Dupa 2-3 minute incercati cu un magnet pe fundul borcanului sa urmariti daca aveti depuneri de fier. Evident exista si o metoda mai buna: sa puneti la un microscop o parte a hartiei din filtu, pentru ca in aceasta sigur se vor vedea particulele de fier, daca ele exista. Daca gasiti ceva, schimbati pompa, filtrul si curatati tot turul si returul + rezervorul complet!!
- Mi-a recomandat ca niciodata sa nu instalez un filtru after market, numai ceea ce da original AR. La Alfa zicea ca e foarte sensibila treaba asta, si la fel si la Ford Mondeo 99-03.
-Ceea ce mi-a intrat bine in cap a fost faptul ca daca masina nu are nimic, atunci nu te pune s-o desfaci! Daca simti ca ceva nu-i bine, direct in Ungaria cu ea, sau macar cu injectoarele. Nu se poate ca injectoarele sa se colmateze fara ca to sistemul de alimentare sa nu fi adunat aceleasi depuneri, astfel incat o curatare DOAR a injectoarelor,in baie de electroliza si remontarea lor ulterioara, NU rezolva nici o problema. Sunt numai abureli roamanesti de luat banii clientului...

In cazul in care doresti sa stii ce face omul cu injectoarele pentru a le verifica si repara pot sa iti descriu din ceea ce am vazut, iar cei care se pricep mai bine decat mine ma pot contrazice daca gresesc undeva.
Avatar utilizator
Rares
Membru legitimat
 
Mesaje: 246
Membru din: Vin Sep 26, 2008 12:42 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 147 & 156
Motorizare: 1.6 1.9
Fabricat: 2003 & 2004
Nr. de inmatriculare: BH 28/82 WEE

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Joi Apr 14, 2011 8:28 am

de abia am schimbat filtrul de motorina si daca nu a ajuns deja la RETIM atunci voi incerca sa verific si povestea asta... multam de indrumare - oricum incet incet ajungeam si la partea asta - dar pe rand si nu dintr-o data - urmeaza verificarea returului si sa vedem posibile mizerii prin instalatie - cine stie ce motorina a vazut masina asta la viata ei
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde bh00ooo » Joi Apr 14, 2011 11:44 am

"In cazul in care doresti sa stii ce face omul cu injectoarele pentru a le verifica si repara pot sa iti descriu din ceea ce am vazut"

Asta trebuie sa fie foarte intresant. Cand ai vreme te rog sa bagi, eventual in topic dedicat. Multam!

La obiect: am fost sambata la TM si am simtit si eu tremuratul masinii lui mani. Sigur are ceva bai, personal nu stiu ce dar a mea are tampoanele la motor uzate acum si nu tremura nici pe sfert cat a lui dupa ce le-a inlocuit.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde Turgon » Joi Apr 14, 2011 6:57 pm

Mirceo, sper sa ii rezolvi cat mai rapid problema, pentru ca masina e o splendoare. Chiar ma uitam duminica cat e de eleganta. :) Si nu uit ca inca nu am pus lentilele pe ea... :yum:
Qui pro quo!
Turgon
Membru legitimat
 
Mesaje: 1387
Membru din: Dum Feb 01, 2009 6:20 pm
Locatie: Timisoara
Marca: Alfa Romeo
Model: 159
Motorizare: 1.9 JTDm
Fabricat: 2008

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Joi Apr 14, 2011 7:28 pm

pai daca n-am avut timp? om ajunge noi si la momentul ala, insa acum nu lentilele ma chinuiesc, ci tremuratul ;)
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde Turgon » Joi Apr 14, 2011 8:47 pm

Lasa, ma, ca rezolvi tu si cu tremuratul. Apoi, poate o punem de o dubla, gen "the beauty and the beast" 8-)
Qui pro quo!
Turgon
Membru legitimat
 
Mesaje: 1387
Membru din: Dum Feb 01, 2009 6:20 pm
Locatie: Timisoara
Marca: Alfa Romeo
Model: 159
Motorizare: 1.9 JTDm
Fabricat: 2008

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Joi Apr 28, 2011 5:05 am

schimbat filtrul de aer, testat valva pierbiurg si debitmetrul cu altele - insa nici astea nu par a fi motivul - cu ele schimbate face la fel - deci le-am pastrat pe cele vechi - insa aseara s-a oprit din tremurat - nu cunosc motivul - s-a mai oprit odata dupa un drum mai lung (in week-end) - poate in dimineata asta ramane fara si am scapat (slabe sanse)

istvan - tremuratul a aparut dupa ce ai schimbat distributia sau era si inainte - m-ai ajuta in identificarea problemei daca iti aduci aminte

masina s-a hranit si cu solutie de cuatat injectoarele - parca fara efect - la tremurat nu a ajutat, insa parca s-au imbunatatit valorile de corectie a injectoarelor - foarte putin inca

suspectez insa cantitatea mica de motorina la relanti in comparatie cu alte masini asemanatoare (a mea are 4 mm3/i, celelalte au 6-7) are cineva ideea despre asa ceva?
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde istv4n » Joi Apr 28, 2011 2:49 pm

Salut,

Eu nu am observat nici un tremurat decat cel la pornirea de pe loc, pe care l-am suspectat a fi ambreajul invechit. Despre ce tremurat e vorba?
Alfa 156 1.9 mJTD 16v, 140 CP
Avatar utilizator
istv4n
2nd gear
 
Mesaje: 101
Membru din: Mie Sep 24, 2008 10:34 am
Locatie: Cluj Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.9 mJTD
Fabricat: 2004
Nr. de inmatriculare: SJ-66-SYU

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Joi Apr 28, 2011 3:16 pm

trepideaza la relanti - cand am luat masina am zis ca e un tampon motor, insa pana la urma acela nu era cauza - ci unul din efecte - 3 tampoane schimbate si tremura in continuare
masina trepideaza la relanti de mult presupun - e imposibil sa nu iti dai seama -
acum asta e si vreau sa identific cauza - ne gandeam ca distributia a fost pusa putin "stramb" - dar imi era de folos daca puteai sa-mi spui de cand tremura (inainte sau dupa schimbul distributiei)
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde istv4n » Joi Apr 28, 2011 4:33 pm

Eu doar la pornirea de pe loc am observat, nu si la relanti stand pe loc. Imi pare rau ca nu te pot ajuta cu mai multe info. Sincer nu cred sa fie de la injectoare, nu am avut niciodata probleme cu ele. Sa ai grija cu solutiile de curatat, sunt multe pareri pro si contra, majoritatea fiind contra.
Alfa 156 1.9 mJTD 16v, 140 CP
Avatar utilizator
istv4n
2nd gear
 
Mesaje: 101
Membru din: Mie Sep 24, 2008 10:34 am
Locatie: Cluj Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.9 mJTD
Fabricat: 2004
Nr. de inmatriculare: SJ-66-SYU

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Vin Apr 29, 2011 5:09 am

masina tremura ca toti dracii atunci cand am luat-o - avea un tampon rupt de tot - cum ai putut sa nu observi - a fost prima chestiune pe care am observat-o
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde thenuts » Dum Mai 01, 2011 10:50 am

Salutare mani_mic. Felicitari pt achizitie sper sa o aduci in "parametri normali" cat mai repede pentru a te bucura de masina cat mai bine.

Acum referitor la problema ta, o sa imi las si eu parerea aici, nu stiu cat de mult te ajuta insa avand in vedere ca nu prea mai stii ce sa verifici la ea merita si asta.

Mie imi tremura foarte tare motorul la relanti ( cred ca de relanti ziceai ? ), lucru constatat si de baieti la penultima intalnire a alfistilor cand mi-au curatat EGR-ul. Pe langa faptul ca tremura foarte tare mai am si un sunet destul de enervant ( ca de bataie sa zic asa) care e undeva in partea pasagerului. Chiar si cei cu diesel au fost mirati ca tremura foarte tare si suna tare la relanti.

Apoi saptamana urmatoare am mers la mecanic sa schimb un brat superior+capul de planetara. Dupa ce am rezolvat alea i-am zis sa se uite si de "bataia" aia care provoaca sunetul si trepidatiile. Nu a durat mai mult de 5 min (pana a desfacut plasticul ala din interiorul aripii) si am ajuns la sursa problemei : rola intinzatoare de la cureaua de accesorii ( AC, servo, electromotor) cred ca e blocata sau nu mai functioneaza cum trebuie. Mecanicu zicea ca rola aia are si un fel de mini ambreiaj sau ceva de genu ...si aia cateodata trebuie sa mearga inainte sau inapoi un pic dar la mine ar fi blocata....pasul urmator a fost sa dea jos cureaua de accesorii dupa care am pornit motorul. MINUNE : nu mai suna nimic , parca ma aflam in interiorul unei masini cu motor benzinar de 1.4. Nu am auzit in viata mea asa diesel silentios cum era asta. Vibratie ce sa mai zic ca abia simteai ca merge motorul din habitclu. Apoi am pus cureaua la loc si s-a dus mecanicul in masina si m-a lasat pe mine acolo la roata sa vad partea defecta. Si inca ceva...la relanti cureaua imi face ca toti dracii....in loc sa aiba un "mers" liniar oscileaza in draci ca si cum nu e intinsa...doar cand accelerezi se intinde si merge cum trebuie. Acum a ramas sa schimb rola aia cand fac rost de bani. Asa ca poti verifica si tu chestia asta nu dureaza mai mult de 10 min. O poti face si in fata blocului.
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde mani_mic » Lun Mai 02, 2011 5:39 am

multam de sfaturi... oricum urmeaza sa schimb accesoriile, dar deja sunt verificate (adica cureaua are un traseu bun, nu oscileaza) - insa e o rola ceva care face scandal si atunci le voi schimba

probabil ca vom curata si eGR-ul, insa precum vad nici la tine nu a rezolvat problema - conform diagnozei, EGR-ul functioneaza ok - acum ramane de vazut daca e sau nu namol in el :)


oricum, multam de poveste - poate o fi vreuna din ele marele vinovat
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: 156, 1.9 mJTD - un vis devenit realitate

Mesajde branconier » Lun Mai 02, 2011 10:58 am

acu o saptamana am curatat si eu EGR-ul si cat am putut din traseul de admisie... ce era acolo...
desi diagnoza spune sa EGR-ul functioneaza, nu are de unde sa stie cat de imbacsit si obturat e traseul gazelor pe care il inchide si deschide EGR-ul, asa ca poate fi si asta o cauza, mai ales ca EGR-ul functioneaza atunci cand masina nu are nevoie de putere (la relanti, atunci cand mentii o viteza constanta, etc.)
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

AnteriorUrmatorul

Inapoi la Alfa 156

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron