de Rares » Joi Apr 14, 2011 8:14 am
Ma bucur ca incepi sa ai cu adevarat parte de masina ta.
Nu stiu ce simti tu la volan, dar la mine, dupa ce o vreme indelungata parea ca se aude ceva bataie sau scartzait de undeva, dupa ce le rezolvam parca nu era 100% ok, asteptand parca sa mai aud din cand in cand altceva care sa ma faca sa zic ca inca mai am chichite de rezolvat...
In legatura cu solutia aceea de aditivare a motorinei, te sfatuiesc sa o lasi de-o parte. Nu ca ma pricep eu la treburile astea in mod special, dar am fost cu un prieten in Ungaria pentru reconditionarea unor injectoare, bulite de altfel undeva langa Oradea, la un om care pretindea ca stie ce face...
Nu mai trebuie sa mentinez ca ungurul avea un super atelier de reparat injectoare, cu un aparat care a costat 50.000 de Euro si ne-am lamurit ca isi facea toti banii.
Ce-a zis omul:
- daca masina merge rotund si nu are sincope, nu va atingeti de nimic, dar mai ales nu va puneti sa va aditivati motorina pentru ca nu face bine!
- in cazul in care masina are multi km, sau este utilizata in regim de oras tot timpul, se poate ca pompa sa ajunga la un grad de uzura destul de inaintat, incat rulmentii din ea sa "produca" o pilitura de fier, aceasta intrand in circuitul motorinei si riscand sa ajunga si in injectoare.
- ca sa iti dai seama de cat de uzata este pompa si daca necesita sa fie schimbata operatiune care trebuie neaparat facuta in cazul in care aveti probleme cu injectoarele), scoateti filtrul de motorina, taiati-l cu o foarfeca de tabla sau ceva care nu provoaca schije (evident nu flex), iar motorina din el turnati-o intr-un borcan. Dupa 2-3 minute incercati cu un magnet pe fundul borcanului sa urmariti daca aveti depuneri de fier. Evident exista si o metoda mai buna: sa puneti la un microscop o parte a hartiei din filtu, pentru ca in aceasta sigur se vor vedea particulele de fier, daca ele exista. Daca gasiti ceva, schimbati pompa, filtrul si curatati tot turul si returul + rezervorul complet!!
- Mi-a recomandat ca niciodata sa nu instalez un filtru after market, numai ceea ce da original AR. La Alfa zicea ca e foarte sensibila treaba asta, si la fel si la Ford Mondeo 99-03.
-Ceea ce mi-a intrat bine in cap a fost faptul ca daca masina nu are nimic, atunci nu te pune s-o desfaci! Daca simti ca ceva nu-i bine, direct in Ungaria cu ea, sau macar cu injectoarele. Nu se poate ca injectoarele sa se colmateze fara ca to sistemul de alimentare sa nu fi adunat aceleasi depuneri, astfel incat o curatare DOAR a injectoarelor,in baie de electroliza si remontarea lor ulterioara, NU rezolva nici o problema. Sunt numai abureli roamanesti de luat banii clientului...
In cazul in care doresti sa stii ce face omul cu injectoarele pentru a le verifica si repara pot sa iti descriu din ceea ce am vazut, iar cei care se pricep mai bine decat mine ma pot contrazice daca gresesc undeva.