164 PRO-CAR
Nascut din dorinta departamentului Alfa Corse in 1988 prototipul care ar fi trebuit sa se numeasca "164 Pro-Car"in onoarea campionatului mondial "Production Car" si care ar fi trebuit sa se desfasoare in primi anii"90,Alfa Romeo a pus in practica toata abilitatea tehnica pentru a dezvolta o masina intradevar speciala,o masina de curse cu un sasiu tubular in kelvar,motor spate central 10 cilindri in V,avind o cilindrata de 3,5 cc,aspirato,cu o putere de 620 CV la un regim maxim de 11800 giri/min,cu un cuplu de 39 kgm la 9500 giri/min., descarcata la cea mai clasica solutie a masinilor sportive:tractiunea spate,in stare sa atinga o viteza maxima de 340km/h.
Dotata cu suspensi fata si spate in dubli quadrilateri deformabili de tip push rod (astazi foarte utilizati in Formula 1) si avind caroseria lui 164.Din acesta masina in ziua de astazi exista doar unicul exemplar construit.
preluat:wikipedia