1914 A.L.F.A. 40/60 HP Aerodinamica Castagna
A.L.F.A. 40-60 HP Aerodinamica a fost realizata in anul 1914 pe baza de la 40 - 60 HP,la cererea expresa a contelui Marco Ricotti:din sacest motiv si pentru forma particulara a fost supranumita"Siluro Ricotti"(Torpila Ricotti).Tehnic era identica cu 40 -60 HP. Aerodinamica se deosebea si era diferita din cauza carenaturi integrale de forma unei "picaturi",realizata de milaneza Castagna,care a utilizat panouri de aluminiu indoite.Forma se inspira de la dirijabile si se poate considera unul dintre primele experimente de carenatura aerodinamica din cimpul automobilistic,deoarece prestarile autovehiculelor acelei epoci nu aratau asa si deoarece este prima si unicul monovolum.Aspectul mai inovativ era de fapt carenatura abitaclului care includea si motorul,lasind descoperit radiatorul,marele geam curbat din spate realizat din trei parti si ferestrele laterale pentru a imbunatirea vizibilitati,raminind descoperite doar rotile si farurile.Cu aerodinmica imbunatatita a permis masini"Siluro Ricotti" de a mari cu 14 km/h viteza maxima fata de modelul de baza din care deriva,rezultat care va fi repetat numai de versiunea Corsa 40 - 60 HP,dotata cu un motor cu 3 cavali mai mult fata de masina standard.Din fabrica Alfa au iesit numai 27 de exemplare.
Scheda tehnica
Model 40-60 HP.
Motor 4 cilindri in linie, longitudinal, fata.
Cilindrata 6.082 cm3.
Raport de compresie 4,35:.
Distributie 2 Valvole pe cilindru,doua axe cu came la baza.
Putere 70 CV @ 2.200 rpm.
Transmisie spate, cutie 4 trepte + m.
Pasul 3.320 mm.
Viteza max.139 Km/h.
preluat:wikidot