Cred ca pot sa va povestesc ce am patit cu masinuta mea acu o saptamana..
Mai exact duminica trecuta, vrand sa ma intorc dintr-o excursie, am fost nevoit sa trec un parau. Dat fiind faptul ca acolo merg destul de des, acel parau il traversez intotdeauna fara probleme (nu e adanc mai deloc).
Ei bine de data asta nivelul a crescut putin, dar indeajuns incat filtrul meu sport sa faca o baita (da, cu motorul pornit!)
Rezultatul: masina trasa din apa cu un tractor - niste prieteni buni si saritori au avut grija sa filmeze toata faza - mai apoi urcata pe trailer si dusa la mecanicul meu.
Cum probabil bine stiti de la Fizica, apa nu se comprima. Asta inseamna ca apa intrata in camera de ardere e echivalentul unei bucati de beton care e pe post de distantier intre piston si chiulasa, acesta fiind totusi impins de jos de catre ansamblul vibrochen-biela. In 99% din cazuri bielele se indoaie, sau chiar mai "frumos" iti crapa chiulasa.. in traducere libera adio motor!
..ei bine, pot sa va spun ca eu am fost acel 1% care a scapat. Dat fiind faptul ca la mine cilindrii
s-au umplut cu apa, motorul s-a blocat instant si nu l-a mai lasat sa forteze. Asta a fost norocul meu... Mecanicul a scos 2-3 litri de apa din motor si admisie, pana la corpul clapeta. Cum? Simplu: a scos bujiile si a dat la cheie. A spus ca a scos de vreo 2 ori niste jeturi de apa cu o presiune nimicitoare
Ideea e ca dupa cateva incercari, motorul a pornit. Inca scotea aburi pe evacuare, dar mergea rotund la relanti, fara batai sau alte semne de stricaciuni. Dupa 2 zile am schimbat si uleiul. Nu s-a vazut nici un gram de apa!
Acum, dupa ~300 km motorul merge superb. Atat bujiile cat si debitmetrul sunt neschimbate.
Cum sa nu fii mandru de o asa masina??