Anvelope

Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Alfa Romeo 156 (cunoscuta intern ca Tipo 932) a fost produsa intre anii 1997 si 2005 intr-un numar de 680.000 de exemplare, un mare succes pentru Alfa Romeo.

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Lun Noi 23, 2009 1:49 pm

Ambreiaj-ul l-am schimbat si am scapat de probleme. . . agatat , carait etc . . . cu kitul siliconic astept poate pana la primavara pentru ca ma gandesc sa aman si remap-ul pentru perioada cand aderenta o sa fie ca lumea si o sa pot trage linistit de masina :) .
Cand afli ceva de circuitul de alumini sa imi zici si mie te rog.
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde StanPatzitW » Lun Noi 23, 2009 5:54 pm

Daca o sa urmaresti topicul meu o sa gasesti informatiile.
O sa te anut .
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Mar Dec 15, 2009 9:18 am

Problema:

In aceasta dimineata cand urcam pe Centura din Manastur dintr-o data mi s-a aprins martor-ul "Motor Control System Failure" si am simtit ca masina nu mai trage ca lumea. Am incercat sa o fortez un pic si am observat ca nu urca in ture mai mult de 3500 -3600 - atat accelerata pe loc cat si in mers.
De mentionat ca pana sa se aprinda martor-ul a mers fara problema desi motorul era rece.

Printre posibilele cauze ma gandesc ca ar fi Filtrele - mai ales cel de motorina - pentru schimb-ul de ulei filtre sunt planificat maine la service.

Voi ce ziceti ce ar mai putea fi ?
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde the red passion » Mar Dec 15, 2009 9:37 am

Nu e de mirare ...cu ce baga astia in motorina acum iarna devine o problema...cind lucram la Tractorul BV iarna luam motorina cu portia de la statie si o puneam pe un godin improvizat facut dintr-un butoi sa se dilueze parafina aflata in ea. :mrgreen: Era asa de groasa si avea in ea niste bucati de parafina de spuneai ca este crema de zahar ars :lol:
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Mar Dec 15, 2009 9:48 am

La asta ma gandeam si eu . . . pentru ca am bagat motorina Alpine de la OMV.
Hmm anul trecut in iarna toata iarna cu Sprint Diesel si nu am avut nici o problema . . .
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde StanPatzitW » Mar Dec 15, 2009 10:18 am

cu Alpin nu am auzit pan acum sa fie probleme.
Ultima oara modificat de StanPatzitW pe Mar Dec 15, 2009 10:19 am, modificat 1 data in total.
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde branconier » Mar Dec 15, 2009 6:39 pm

nu cred ca e de la filtre, nu am auzit sa se aprinda vre-un bec de la filtre, mai degraba debitmetrul zic eu...
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Mar Dec 15, 2009 8:12 pm

Cand am pleat de la servici pe la ora 18:00 masina nu a mai avut nici o problema, trage foarte bine se tureaza pana la 4500 (mai mult nu am incercat) , deci tind sa exclud furtunele fisurate (ma gandesc ca nu s-au litit singure :? ) si inclin sa cred ca totul este din motorina - sau filtru de motorina imbacsit - tinand cont ca a fost si un pic mai frig ca si de obicei s-o fi format ceva dop de parafina pe acolo.
De debitmetru nu stiu prea multe . . . e posibil sa faca asa figuri si apoi sa-si revina ? Unde mai exact este localizata mufa de la debitmetru sa o scot daca mai face figuri sa vedem?

Maine dimineata merg la schimb-ul de ulei filtre si toate cele
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde the red passion » Mar Dec 15, 2009 8:30 pm

Hm...Asa ceva a patit si fiumeu,dar lui i-a iesit la pornire mult fum,iar dupa vreo 2 zile timp in care nu a avut probleme majore (nu prea tragea)a inceput sa-i faca probleme la pornire... dupa un control a descoperit ca avea furtunele sparte la turbo...tu ai verificat furtunele?
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Mar Dec 15, 2009 8:34 pm

Asa vizual le-am verificat - nu am vazut fisuri , nu am fum deci nici un semn ca ar fi furtunele - plus ca trage ca si inainte acum si urca frumos in ture - maine o sa fac verificare amanuntita si la furtune + curatat EGR si clapeta acceleratie + un tester poate ne spune care este cauza "MCSF" si reusesc sa-i dau de cap.
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde vipi77 » Mar Dec 15, 2009 8:57 pm

cauzele pentru beculetul buclucas sunt multiple. cea mai bune metoda de depistare e sa-ti cunosti masina forte bine.
Debitmetrul de aer, supraalimentarea, sau pe partea electrica alternator, valva pierburg, ce presiune ai la turbo( daca e prea mare se aprinde becu), apoi circuit de vacuum , vane blocate la geometrie,senzor de temperatura de pe termostat, cei cu "tractorase" pot sa mai completeze.
in fine ... alfa examiner ar trebui sa-ti zica undei buba.
daca nu ,... le iei prin eliminare si tot ii dai de cap.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL = THE ULTIMATE THRILL KILLER
Avatar utilizator
vipi77
3rd gear
 
Mesaje: 359
Membru din: Lun Sep 22, 2008 8:43 pm
Locatie: cluj napoca
Marca: ALFA ROMEO
Model: 156
Motorizare: 2.0TS155CP
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 42 LML

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde bh00ooo » Mar Dec 15, 2009 10:19 pm

Motorina + filtru EXCLUS. Nu scapi asa usor:)
Suspectii de serviciu sunt cei scrisi de vipi. Daca examineru iti va da (cum ma astept) erori de presiune pe turbo, parca P0236 si P0239, furtunele si valva pierburg ar fi primul lucru ce as verifica/schimba. Inainte musai testat totusi si circuitul de vacuum.
Vezi ce se intampla daca mergi in Manastur?
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Mie Dec 16, 2009 2:49 pm

Acum am scos-o din service :

Schimbat Filtre :ulei, motorina, aer , schimbat ulei.
Pus pe tester , erori obtinute :)

P0683 - Comanda Timp de Incadescenta - semnal nevalabil - aici a fost buba o bujie pe care mi-aus schimbat-o dar neavand Bosh au pus Beru - deci o sa trebuiasca sa le schimb pe toate - momentan am 3 Bosch si 1 Beru) .
Ce recomandati ? 3+1 Beru sau 4 Bosch (3 plus 1 pentru ca deja e cumparata si montata)

P0340 Senzor Pozitie arbore cu came - Semnal Nevalabil - asta am mai avut-o si mi-a aparut de obicei cand dimineata nu porneste din prima acum ca am schimbat si bujia arsa ar trebui sa fie ok.

P0704 - Comutator Pedala ambreiaj - Semnal nevalabil - banuiesc ca asta este de pe vremea cand aveam bube cu ambreiaj-ul

P0238 Presiune de Supraalimentare - valoarea nominala nu a fost atinsa hm asta ma ingrijoreaza nitel pentru ca nu prea stiu de unde sa o iau
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde bh00ooo » Mie Dec 16, 2009 2:56 pm

Bujii: 4 Bosch.

P0340 si P0704. Doamne ajuta sa nu reapara.

P0238 Presiune de Supraalimentare - valoarea nominala nu a fost atinsa . La asta ma asteptam, presiune pe turbo ori prea mare ori prea mica. Acuma ca sa-ti dai seama mai exact de ce ai presiune prea mica ar trebui sa faci un test in mers, cu monitorizarea presiunii pe turbo si sa vezi cand anume e prea mica presiunea.
Cauzele cele mai frecvente pentru asta sunt furtunele fisurate (inspectie atenta cu pipait in sarcina nu doar vizual la relanti) si valva Pierburg (cu doua furtunase in ea pe radiator) bulita. Daca astea sunt eliminate urmeaza circuitul de vacuum (nefisurat si neobturat). Mai departe ar fi intercooler imbaxit si vanele turbinei la fel. Sincer cred ca scapi cu una din primele doua, asa e de obicei.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Joi Dec 17, 2009 3:52 pm

Bujiile o sa le schimb cat de curand . . . oricum se simte mult mai bine la pornire acum, chiar si dimineata pe racoare :) .

Legat de erori momentan nu mai am nici una nici un martor aprins, masina merge de rupe (cred ca abia astepta sa primeasca ulei-ul si filtrele noi :) )
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde bh00ooo » Joi Dec 17, 2009 4:36 pm

P0238 va reveni sigur . Poate doar la primavara, dar va reveni. :)
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Joi Dec 17, 2009 5:26 pm

Sa vedem, daca apare o duc pe tester vedem ce mai zice si apoi o sa mai iau inca o data furtunele la verificat.
Acum mi-am adus aminte in dimineata cand a aparut si a intrat in limp mode urcam si eram cu masina mult subturata in panta . . . nu stiu daca are sau nu vreo legatura .
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde bh00ooo » Joi Dec 17, 2009 5:33 pm

Depinde, poate avea legatura. Acum am vazut ca ai scris "nu urca in ture mai mult de 3500 -3600". Limp mode este 3200 FIX. Daca trece de 3200 in sarcina nu e limp, merge doar prost.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Joi Dec 17, 2009 5:50 pm

Sincer poate oi fi vazut eu gresit cine stie ca la ce m-am enervat in dimineata respectiva ca nu pleca cum o face de obicei . . . sau poate intradevar nu a fost limp mode . . . desi e ciudat sa fi mers asa prost si sa-si fi revenit dupa 8 ore cand am repornit-o :o .
Oricum ma bucur ca acum merge brici , cand or mai aparea probleme le diagnosticam facem ce putem sa scapam de ele :).
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Alfa 156 1.9 JTD 16V TI

Mesajde mariusvldr » Joi Dec 17, 2009 10:30 pm

In aceasta seara am reusit performanta sa imi stric CD Player-ul din masina : am pus un CD nush ce s-a intemplat a inceput un "motoras" sa marga nu am mai putut scoate CD-ul, m-am chinuit cu alt CD sa il trag afara apoi cu o lama de cutit pana am reusit sa-l "repar" de tot.
Acuma daca tot s-a dus ma gandesc sa cumpar un MP3 player, buba mare e ca mi-ar trebui ceva care sa aduca cat mai mult cu ce-l stoc la aspect, sa fie la pret acceptabil si sa fie si cat de cat de calitate - sa duca sistemul audio stoc.
Nu vreau ceva super mega colorat si nu stiu cum pentru ca mi se pare ca pe Alfa duce spre kitch .
Astept ceva propuneri daca aveti - eventual sa-mi ziceti ce aveti voi si daca se poate si poze cu ceva MP3 uri care ar merge ar fi si mai bine.
Cele de producator , intra la fix in locul celui stoc ? Nu ramane loc care sa se vada urat pe langa - deoarece mi se pare ca cel stoc parca e un pic curbat in partea de sus ?
Comenzile de pe volan or sa mai functioneze ?
Si inca ceva cum pot sa scot CD player-ul vechi din bord ?

Edit: am tot cautat si am gasit -am asa
http://www.be-loud.ro/produse/CD_Player ... DA-X301RR/ - se pare ca as putea adapta si comenzile de pe volan partea naspa e ca e pe negru si as vrea pe gri sa mearga cu plansa de bord
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

AnteriorUrmatorul

Inapoi la Alfa 156

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron