Anvelope

Alfa 156 2.0 JTS

Motoarele Alfa Romeo - Date tehnice, intrebari, probleme si solutii.

Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Mie Noi 23, 2011 9:16 pm

Salut!
Sunt nou aici. Am si eu ceva probleme cu o Alfa 156 2.0 JTS, facelift, an 2003.

Pe scurt, astea ar fi problemele, in afara de consumul mare de ulei, specific pentru JTS, dar totusi prea mare, si eventualele depuneri de calamina la admisie, la supape.

Acum doi ani nu mi-au iesit gazele la ITP, mi s-a spus ca am ceva la sondele lambda, am fost apoi la reprezentanta la Deva, nimic pe tester, la diagnoza. Totusi, mi s-a spus ca poate sondele lambda n-ar lucra chiar cum trebuie, ca de aia nu mi-au iesit nici gazele.Aveam si o intrerupere la ralanti, evidenta mai ales la rece, ca un zgaltait ceva in genul, pe care-l am si acum.Mi s-a spus ca tot de la sonde ar fi si asta.Am schimbat toate sondele lambda, cum am putut, pe rand, o gramada de bani,dar intreruperea, trepidatul la ralanti a ramas. Cum am schimbat sondele din partea stanga, la cateva ore s-a aprins becul cu problema la motor MCSF : eroare la catalizator 2, de pe bancul 2, ceva de genul. Si la ceva timp iarasi se aprindea, in special cand era rece afara,iar acum, de cateva luni mi-a stat tot timpul. La reprezentanta mi-au zis ca s-o las asa, ca merge, ca dau ceva la ITP sa imi treaca gazele bune.
Iar referitor la intreruperea la ralanti, la scuturatul ala, dupa ce au mai verificat ei unele lucruri , ca ar fi de la ceva injector, dar ca e greu de desfacut, trebuie umblat si la motor, trebuie tras motorul in fata ca sa scoti injectoarele, sa vada care ar avea probleme. N-am prea avut incredere si am renuntat. Nu stiau in prima faza nici ca JTS e cu injectie directa, ziceau ca se potrivesc injectoare de pe TS.
De doi ani si ceva nu s-a agravat intreruperea, in sarcina trage ok masina. Doar cand revine la ralanti din turatie se balabaie 2-3 secunde, iar apoi intrerupe putin, se aude si in toba in spate, ca nu merge uniform, se simte uneori cum te misca usor si in scaun...
Altii mi-au zis ca poate e de la catalizatorul ala, de la care se tot aprinde MCSF. Recent am schimbat si catalizatorul, am luat unul nou de pe ebay, nu original,dar tot asa merge masina.Ba chiar un pic nu mai trage ca inainte, nu mai pleaca la fel de tare de pe loc.Ma gandesc ca poate nu e chiar in regula catalizatorul.Pe tester arata ca merg ok amandoua, nu mi s-a mai aprins si becul cu MCSF ...

De asta nu stiu ce sa mai fac, unde sa merg, sa nu cumpar aiurea si un injector, sa nu fie ala.
Nu inteleg, daca e injector cu problema, de ce nu apare pe tester? Atunci cum poti stii care dintre cele 4 injectaore e cu problema?Am mai citit pe forumuri straine, de la englezi, si spunea cineva ca i se aprindea becul cu MCSF, cu eroare "missedfire cylinder 2, 3", si dupa ce a verificat bujii, bobine de inductie , si-a dat seama ca nu poate fi decat injectorul.

Masina are aproape 85000 km, din care 32000 facuti in tara. Masina am luat-o in toamna lui 2007, din Germania, iar la aproape un an dupa aceea a inceput problema cu intreuperea la ralanti.
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde mihai65 » Joi Noi 24, 2011 1:16 am

Salut,
Spune te rog daca mai stii codurile de eroare care le afisa pe tester,la o interpretare corecta JTS-ul ofera multe informatii.
Ai schimbat si bujiile? Asta ar fi cea mai simpla rezolvare a problemei tale,de obicei JTS-ul are probleme cu bobinele de inductie dar si bujiile pot face figuri.
Din simptomele descrise,nu cred ca vei scapa de problema asa usor,relevant ar fi sa faci un test de compresie.
Lipsa de putere,consumul marit de ulei,gazele ce nu sunt in parametrii,balbaieli in evacuare,conduc la concluzia unei probleme la chiulasa,respectiv simeringurile de etansare supape deteriorate in prima faza urmate de scurgeri de ulei pe coada supapelor in special de evacuare,arderea acestuia datorita temperaturii ridicate din zona,urmata de neetanseitatea supapelor de evacuare,fenomen mai pregnant la rece si turatii reduse.
Cam asta ar fi,eu zic sa-i schimbi bujiile daca nu le-ai schimbat niciodata ,pune NGK,si odata cu schimbarea acestora se poate face in 10 min si un test de compresie pentru a avea mai multe informatii.
Avatar utilizator
mihai65
Presedinte AlfaAmore Romania
 
Mesaje: 161
Membru din: Mar Sep 23, 2008 4:25 am
Locatie: Timisoara
Marca: Alfa Romeo
Model: 156,33
Motorizare: diverse
Fabricat: 1989-2004

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Joi Noi 24, 2011 8:38 am

Salut!

Codurile de eroare de la diagnoza nu le mai stiu exact, dar, in functie de tester dadea problema referitoare la "catalizator 2" sau "catalizatorul din bancul 2". Si de doua ori a dat si "sonda lambda 2, din banc 2, supraincalzita"...Si asta doar de-acum doi ani, dupa ce-am schimbat toate sondele lambda.
Acum, dupa ce-am schimbat catalizatorul, de o saptamana, nu s-a mai aprins becul cu MCSF.

Cum spuneam, trepidatul, intreruperea de la ralanti o aveam dinainte de asta.Iar acum doi ani jumate-trei, cand a aparut problema, primul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb bujiile, i-am pus Bosch Super Plus.Apoi, am verificat bobinele de inductie, la reprezentanta mi-au pus pe rand una noua, si tot asa.Clapeta de acceleratie, debitmetru,au zis ca-s bune.Un mecanic mi-a zis ca face ca si cum ar primi prea mult aer...

Cele mai multe pareri mi-au spus ca totusi de la injector e problema. Ca baga ori prea multa, ori prea putina benzina, iar amestecul nu e cum trebuie.Si ca de aia s-a dus si catalizatorul, de la gazele arse incomplet...
Dar pe tester, cand am zis sa se uite cum da amestecul, arata ca e bun, omogen...

Chestia e ca de trei ani face la fel, nu mai tare,iar in mers nu se simte ca ar avea probleme.Si nu face exagerat de tare, dupa ce se incalzeste, uneori se mai simte doar cand pui mana pe volan ca trepideaza, intrerupe putin, si in toba se aude la cateva secunde ca un mic pufait.

Acum, dupa ce-am schimbat catalizatorul nu mai pleaca la fel de tare de pe loc. Poate cauza ar fi ca galeriile ce vin de la motor pana la catalizatoare sunt putin mai subtiri ca la cel dinainte...Cineva mi-a zis ca asa face, ca e nou catalizatorul.
I-am facut si test de compresie la reprezentanta, acum doi ani, speriat de consumul mare de ulei, dar compresia a iesit buna.La cilindrul 1 aproape 13 bari, la cilindrii 2 si 3 a dat 13 bari si ceva, iar la cilindrul 4 a dat 11,5 bari.
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Joi Noi 24, 2011 10:25 pm

Poate ca trebuia sa postez mai bine la sectiunea "Tehnic-Motoare".
Daca e vreo problema, un moderator poate muta acolo topicul.
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Mie Dec 14, 2011 7:53 am

Mi s-a mai spus ca problemele pe care le am , faptul ca e la fel de atat timp, pot fi cauzate si de la o distributie montata necorespunzator, decalata...
Eu am schimbat distributia acum trei ani, cu putin timp inainte de a avea problema cu motorul la ralanti. Am schimbat-o la reprezentanta, dar au facut-o fara cale, doar au semnat cand au dat-o jos...
Am inteles ca trebuie schimbata cu cale.
Stiti pe cineva sa aiba cale pentru 2.0 JTS? Sa se priceapa la schimbat si reglat distributia?
Multumesc!
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde treger_felix » Mie Dec 14, 2011 9:37 am

OBLIGATORIU distributia trebuie schimbata cu cale. Daca cei din reprezentanta nu au avut cale nu trebuiau sa se apuce de treaba, sau tu sa nu le platesti manopera. Distributia trebuie schimbata la 60.000km sau 2 ani!!!, deci eu iti recomand sa te grabesti.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Mie Dec 14, 2011 10:18 am

Nu stiu daca au cale, dar de schimbat au schimbat fara, doar au semnat-o, cum spuneam...La momentul respectiv nu stiam cum se schimba, cu cale, de stiam, nu-i lasam sa o schimbe fara...

Am schimbat acum trei ani distributia, kilometrii am cu ea aproape 30 de mii. Tocmai, ca ma gandeam sa o schimb, dar sa gasesc undeva sa aiba cale...
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde mihai65 » Mie Dec 14, 2011 7:36 pm

pai asa zi omule.....au gresit-o baietii de acolo,au scapat vreo 2 dinti de pe admisie,de acolo se balbaie.....
Avatar utilizator
mihai65
Presedinte AlfaAmore Romania
 
Mesaje: 161
Membru din: Mar Sep 23, 2008 4:25 am
Locatie: Timisoara
Marca: Alfa Romeo
Model: 156,33
Motorizare: diverse
Fabricat: 1989-2004

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Mie Dec 14, 2011 10:24 pm

@ mihai65 : Am inteles ca esti mecanic, ai service, scuza-ma daca gresesc. Ai avea cale pentru 2.0 JTS? Am inteles ca de la TS nu se potrivesc. As vrea sa imi iau un kit de distributie, doar ca nu stiu unde sa o schimb, unde au cale.
Multumesc!
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde mihai65 » Joi Dec 15, 2011 5:54 am

Da,te pot ajuta ,numai ca trebuie sa vii cu masina la Timisoara.
nr meu de tel 0722230132 si vorbim mai pe larg
Avatar utilizator
mihai65
Presedinte AlfaAmore Romania
 
Mesaje: 161
Membru din: Mar Sep 23, 2008 4:25 am
Locatie: Timisoara
Marca: Alfa Romeo
Model: 156,33
Motorizare: diverse
Fabricat: 1989-2004

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Joi Dec 15, 2011 10:52 am

In regula.
Da, o sa vin cu masina la Timisoara. Doar sa vad cand pot, nu stiu daca mai reusesc acum pana la sarbatori.
Daca vin, oricum vreau sa schimb distributia si pompa de apa, apoi vedem daca doar asta e problema sau si altceva...
Multumesc mult !
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Vin Mar 02, 2012 9:54 am

Am fost cu masina miercuri la Mihai, la Timisoara.Pe aceasta cale, vreau sa-i multumesc inca o data pentru timpul acordat, pentru tratatie. :)
Constatari: distributie decalata, cureaua slabita, cureaua balansier de asemenea slabita.
Am schimbat kit distributie+pompa apa SKF, cu cale, kit balansier Dayco+Ina, kit accesorii SKF, ulei Valvoline VR1 Racing 5w-50 + filtru Bosch, filtru aer Bosch, termostat Vernet, antigel G12 Hepu.
Din pacate, masina nu si-a revenit, face tot cam la fel la ralanti, parca o usoara amelioarare. In turatie e ok. Din ce-am vorbit cu Mihai, s-ar putea ca datorita faptului ca distributia n-a fost pusa bine ceva supapa la evacuare sa nu inchida cum trebuie, eventual sa aiba calamina depusa. O mai lasam o perioada, apoi mai vedem ce facem.
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde Turgon » Vin Mar 02, 2012 11:31 am

Salut!
Cu ocazia drumului la TM, ne-am si cunoscut! Frumoasa masina ai, sper ca problema sa iti dispara, fie de la sine, fie "cu ajutor"! ;)
Qui pro quo!
Turgon
Membru legitimat
 
Mesaje: 1387
Membru din: Dum Feb 01, 2009 6:20 pm
Locatie: Timisoara
Marca: Alfa Romeo
Model: 159
Motorizare: 1.9 JTDm
Fabricat: 2008

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Vin Mar 02, 2012 6:07 pm

Multumesc!
Si eu ma bucur ca ne-am intalnit la Mihai, ca ne-am cunoscut. :)
Sper sa dispara problema, mai vedem , daca nu de la sine, cum spui si tu, poate cu ceva ajutor, mai o sa tin legatura cu Mihai. In turatie merge masina, trage ok, doar la ralanti are o intrerupere, se mai simte si in scaun ca se zgaltaie putin la un anumit interval.
Sa iti rezolvi si tu problema cu EGR-ul! Plus un portbagaj mai amplu pentru 156 ti-ar prinde bine! :)
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003

Re: Alfa 156 2.0 JTS

Mesajde bogdan156 » Sam Mar 03, 2012 3:30 pm

Am mai dat o tura cu masina azi.
Rateul in toba la ralanti, pufaitul respectiv se aude mai rar, iar intreruperea se simte mai rar si din interior, stand in masina. Apoi, daca o accelerez pe loc tare si las brusc de acceleratie, cand revine la ralanti nu se mai balbaie. Inainte se balbaia 2-3 secunde.Sau la pornire, dupa ce era cald motorul, facea la fel.
Doar in fata, in zona radiatorului se aude un usor suierat, in genul zgomotului facut de o rola uzata.
Avatar utilizator
bogdan156
Dead spot
 
Mesaje: 18
Membru din: Mie Noi 23, 2011 8:38 pm
Locatie: Brad, HD
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 2.0 JTS
Fabricat: 2003


Inapoi la Motoare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron