Alfa 1900
Masina Alfa 1900 a fost proiectata de Orazio Satta si a fost prima masina de serie Alfa Romeo cu caroseria parte integrala cu sasiul,construita integral pe o linie de montaj.Studiata pentru a veni in intimpinarea exigentelor pietii reprezentate de masini de clasa medie.A fost prezentata ca automobil de familie care invinge si in curse.Motorul in patru cilindri si distributie dubla comandata de lant.Modelul apare in diverse versiuni:berlina normala, berlina TI, sprint(varianta scurta cit si lunga)si versiune de teren militara (Alfa Matta. AR51).Intre anul 1952 si 1958,participa in diverse competiti clasinduse pe locuri bune.
An de costructie: 1950-1958
Numar si tip cilindri: 4 in line, monobloc
Diametru si cursa: 82,5x88 mm.
Cilindrata: 1884 cm3
Putere si nr. giri: 90 CV la 5200 giri/minuto
preluat forum club alfa sport - Elvira Ruocco
Linea de montaj alfa 1900
Ivo Colucci in stg. si Giuseppe Busso,cei doi sefi ai proiectului, cu “prototipo amaranto” pe Riviera ligure in timpul probelor.
Prima iesire in strada a 1900 este in 2 Martie 1950 cu Sanesi la volan, Garcea, Busso si Nicolis pasageri.