Anvelope

Alfa Romeo - 100 de ani de istorie

Istoria Alfa Romeo, completa cu istoria emblemei, poze cu modele si victorii in motorsport.

Alfa Romeo - 100 de ani de istorie

Mesajde the red passion » Mar Dec 29, 2009 5:27 pm

Alfa Romeo 100 de ani de istorie

A.L.F.A. 24 HP (1910)
Imagine
Prima masina din istoria Alfa Romeo,24 HP,un torpedo in 6 locuri cu un motor in 4 cilindri de 4 litri,pentru 100 km/h viteza maxima.Incepind din 24 Iunie 1910 data fondari A.L.F.A. ce va deveni Alfa Romeo citiva ani mai tirziu,DNA-ul de baza ale masinilor del Biscione era deja orientat spre inalte prestati.
RL Targa Florio (1923)
Imagine
Se naste Quadrifoglio: cu prima dintre cele 10 victori a masini Alfa Romeo la Targa Florio se naste simbolul care va distinge masinile Alfa de competitii.RL TF a lui Sivocci isi adjudeca gara,prima victorie la nivel international pentru Alfa Romeo cu Quadrifoglio verde pe fond alb desenata pe capota.
P2 Gran Premio (1924)
Imagine
P2 este proiectata de Vittorio Jano, este prima masina in 8 cilindri Alfa Romeo, un doi litri sovralimentato cu compresor: acestea sint exceptionalele caracteristici tehnice care o poarta la victoria in 1° Campionato Automobilistico del Mondo in 1925, cu pilotul Brilli-Peri.Acest biposto de gran premio isi adjudeca si primul din cele 5 titluri mondiale ale Casei Milanese si din acest moment Marca este conturata de un laur pentru celebrarea evenimentului.(vezi in topicul:Emblemele Alfa romeo).
6C 1500 Super Sport(1928)
Imagine
In anul 1928 versiunea 6C 1500 cu Campari-Ramponi isi adjudeca prima din cele 11 victori ale Alfa Romeo in Mille Miglia, record ramas nedoborit.In imagine exemplarul din Museo Alfa Romeo, un adevarat “serial winner”: a invins reevocarea istoricei Mille Miglia in 2005, in 2007 si in 2008,si-a adjudecat printre altele si editia din Argentina din 2007 si Japonia din 2008 a cursei.
6C 1750 Gran Sport (1930)
Imagine
O mare clasica pentru Alfa Romeo:versiunea 6C 1750 Gran Sport, carrozzata de Zagato,dispune de excelente continuturi tehnice cu un bogat palmares de succese sportive,printre care Mille Miglia din 1930, cistigata de Nuvolari-Guidotti, in care vine depasita pentru prima oara viteza medie de 100 km/h .
8C 2300 tipo Le Mans(1933)
Imagine
Versiunea 8C 2300, este primul model din legendara serie de 8 cilindri Alfa Romeo cu compresor, invinge pentru 4 ori la rind 24 ore di Le Mans (din 1931 pina in 1934),plus alte numeroase gare internationale,pe circuit sau strada. oltre a numerose altre gare internazionali, su circuito e su strada.In imagine Tazio Nuvolari in triunf dupa victoria in maratonul francez din 1933.
8C 2900 B Lungo (1938)
Imagine
Modelul 8C 2900 reprezinta "maximul":in acea epoca considerata masina de serie cea mai rapida din lume.Stilul acestei berlinete este opera,caroserilor de la Carrozzeria Touring din Milano, un produs de referinta pentru design si realizarea caroseriei din aluminiu cu brevetul:Superleggera.Versiunea 8C 2900 B Lungo isi adjudeca in anul 1947 ultima dintre cele 11 victori absolute ale Alfa Romeo in Mille Miglia cu Biondetti-Romano. Toate acestea cu o masina de serie.
Gran Premio Tipo 159 Alfetta (1951)
Imagine
Juan Manuel Fangio la volanul masini Alfetta 159 in Gran Premio din Elvetia, la Bremgarten (Berna), in editia dinn 1951,care o v-a invinge:in acel an campionul argentinian isi adjudeca primul dintre cele 5 titluri mondiale.Fangio isi va aminti pentru tot deauna cu profunda stima si recunostinta experienta avuta cu Alfa Romeo, care l-a lansat spre culmea automobilismului mondial.Alfa Romeo invinge si campionatul mondial de Formula 1 in 1950 cu alfa 158 pilotata de Giuseppe Farina.
Mitica Alfetta a fost un monopost care a inchis epoca pentru Alfa Romeo:casa milaneza se retrage ne invinsa din competiti,pentru a se dedica productiei de serie.
Giulietta Sprint (1954)
Imagine
Giulietta Sprint,este icona anilor ’50, golden-age pentru industria italiana,fotografiata cum spune traditia Alfa Romeo,in fata all’Arco della Pace,intr-un Milano care "decola"dupa ranile razboiului mondial.Sprint este unul dintre exemplarele cele mai prestigioase ale “industrial design”, ,nu numai italian,dar si international,care a proiectat definitiv Alfa Romeo in dimensiunea de mare constructor,fara a pierde din vedere continutul de exceptional ale produselor sale.
Tehnic Giulietta a ravasit regulile pieti,a redefinit parametri de referinta,a reprezentat o diferenta cu concurenta.
Giulietta Spider (1955)
Imagine
Giulietta Spider, evolutie descoperita a familiei Giulietta, nascuta de la o idee a lui Mr. Hoffman, importator nord-american de masini europene: vroia sa vinda in USA o spider compacta si brilianta a stilului inconfundabil italian,fascinant si sobru,cu o Marca prestigioasa,asa ca nu se putea sa nu se gindeaca la Alfa Romeo.Giulietta Spider a avut un succes rapid si la cererea pporului se realizeaza versiunea pentru piata europeana.La fel ca versiunea Sprint face sa "decoleze"Carrozzeria Bertone si relanseaza Pinin Farina. Inutil de reamintit ca obtine caracteristicile tehnice ale versiuni coupé care se regasesc la spider.
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Alfa Romeo - 100 de ani de istorie

Mesajde the red passion » Mie Dec 30, 2009 9:05 am

Giulia Ti Super (1963)
Imagine
Giulia,a desenat vintul:asa suna textul de la spotul publicitaral acestei masini,a avut un succes global pentru Alfa Romeo.Giulia se naste sub semnul inovatiei,al design-uli personal a modernelor caracteristici constructive,de la longevitatea pe piata ale succeselor sale sportive.De la berlina se naste toata familia de masini:Sprint GT,Spider Duetto, 1750) care vor semna o epoca de mare expansiune pentru Alfa Romeo pe piata mondiala.
GTA 1300 Junior (1972)
Imagine
In foto:campionul olandez Toine Hezemans si a sa GTA 1300 Junior in cursa din 1972 la Jarama.Giulia GTA, in diferitele versiuni 1600,1300 Junior,GTAm si e GTA-SA) a reprezentat maxima expresie a versiunilor Giulia de curse:in cariera sa ce a durat din 1965 pina in 1972 a invins de toate si de peste tot,devenind ambasadoarea marci in lume.
Giulia TZ (1963)
Imagine
Mitica Giulia TZ este modelul "extrem" al familiei Giulia,urmata in 1965 de TZ 2: sasiu tubular,design Zagato (de aici TZ) si motorul 1600 bialbero cu dubla aprindere si cu mai mult de 100 cv/litro. Inutil de amintit ca TZ si TZ 2 au avut o cariera sportiva bogata.
33/2 “Daytona” (1968)
Imagine
varianta 33/2 sport prototipo in timpul cursei in corsa pe pista din Daytona,in timpul competitiei 24 Ore,pilotata de Mario Andretti.In timpul maratonului din Florida ,33/2 invinge la clasa masinilor prototipi pina la 2 litri, prima victorie de nivel international a bipostului sport al Autodelta, directa descendenta a frumoasei33 Stradale.
1600 Spider Duetto (1966)
Imagine
Spider Duetto este lansata in anul 1966 si este prezenta pe piata pina in 1994 in diverse upgrade care au caracterizato si este modelul Casei Milaneze cel mai difuzat pe globul pamintesc.Devenita celebra cu filmul “Il Laureato” interpretat de Dustin Hoffman, a fost una dintre protagoistele a autenticului love-affair a americanilor pentru Alfa.Multumit succeselor din lunga traditie Alfa Romeo a masinilor spider,Casa Milaneza astazi unica in lume ce poate numi o masina cu un termen generic referitor la o tipologie de carrozzeria:simplu oggi è l’unica al mondo che può permettersi di denominare una vettura con un termine generico riferito ad una tipologia di carrozzeria: Spider, fara a face sarituri acrobatice cu fantezia.
Montreal (1970)
Imagine
Montreal este un concept car realizat de Bertone cu ocazia ’Expo internazionale a orasului canadez:in anul 1970 soseste pe piata versiunea realizata in serie, echipata cu motorul V8 de la 33 purtat la 2,6 litri de cilindrata. Acest model este topul de gama Alfa Romeo: cu o viteza maxima de 220 km/h si un stil agresiv, tipic italian, intra in plin titlu intre cele mai prestigioase gran turismo a primilor ani saizeci,segment de piata care resimte destul de greu criza energetica.
Alfetta (1972)
Imagine
In 1972 Alfa Romeo prezinta masina cea mai inovativa de dupa razboi: Alfetta, berlina sportiva cu nume mitic, care se leaga de 159-le de Formula 1,campiona mondiala in 1951 cu Fangio,cu care impartaseste aceias schema ale sospensilor spate, puntea De Dion.Stilul masini este semnificativ cu un caracter tipic a anilor ’70, conservind totusi multa personalitate si un caracter inconfundabil Alfa Romeo:va deveni repede un best-seller. De la Alfetta se va naste toata familia de masini care vor purta cu succes - mostenirea tecnica a scoli Alfa Romeo pina in 1992:in fine,este ultima masina complect proiectata si dezvoltata sub conducerea Ing. Satta Puliga.
33 TT 12 (1975)
Imagine
Versiunea 33 TT 12 este o masina care in anul 1975 si in 1977 (cu evolutia SC 12) isi adjudeca ultimi doi lauri mondiali pentru Alfa Romeo, este inca masina care raprezinta culmea palmaresului sportiv al Autodelta - reparto corse al Alfa - in competile internationale.Alfa 33 domina si Campionato Marche invingind sapte gare din opt prevazute in calendar,cei mai faimosi si importanti piloti ai epoci,"alearga"cu rosiile sport-prototipo Alfa Romeo.
Alfa 75 T. Spark (1987)
Imagine
Alfa 75 este ultimul model de mare productie descendent direct de la Alfetta si in 1987, la doi ani de la prezentare ,relanseaza in mare stil o solutie tehnica care caracterizeaza motoarele Alfa Romeo incepind din 1914: dubla aprindere pe cilindru,ulterior cunoscuta ca Twin Spark, marca tecnica care distinge motoarele che del Biscione pentru mai mult de 20 de ani.r più di un ventennio.Inl’87 Alfa 75 este unica berlina din lume cu un pedigree tehnic asa sofisticat si prestigios:tractiune spate sistema Transaxle, punte De Dion,dubla aprindere.
155 V6 Ti (1993)
Imagine
Alfa “155 V6 Ti” este o masina special pregatita pentru participarea...continuare text...
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Alfa Romeo - 100 de ani de istorie

Mesajde the red passion » Mie Dec 30, 2009 5:59 pm

Alfa Romeo 156 (1997)
Imagine
Alfa Romeo 147 (2000)
Imagine
Daca in anul 1997 alfa 156 a reprezentat un adevarat succes,147 confirma si consolideaza acest trend:147-le este compacta cea mai cool de pe piata,are un styling care pune in criza masnile cele mai prestigioase si este versiunea hi-performanta GTA devenita “instant classic”.In anul 2006 debuteaza 147 Q2,dotata cu un diferential autoblocant care permite evoluti de negindit pentru o masina cu tractiune fata.
Alfa Romeo GT (2004)
Imagine
Alfa Romeo GT prezentata presei in toamna lui 2003 este interpretarea moderna a conceptului si expresiei versiuni Giulietta Sprint: coupé cu o linie curata sifascinanta,4 locuri comode,prestari briliante si o atmosfera tipica Alfa Romeo.
Brera (2005)
Imagine
Spider (2005)
Imagine
8C Competizione (2006) si 33 Stradale prototipo (1967)
Imagine
8C Competizione din 2007 impreuna cu prototipul de la 33 Stradale din 1967. 40 de ani separa aceste masini care incarneaza din plin spiritul Alfa Romeo, cu elemente comune intr-un ambient interpretativ diferit:motoare 8 cilindria in V, stil alunecos atractiv,prestati sincere,productie limitata,ambasadoare ale Marci in lume.8C Competizione a dus Alfa Romeo la un nivel de vis.
8C Spider (2009)
Imagine
MiTo (2008)
Imagine
Modelel aniversar,cu ocazia impliniri a 100 de ani de existenta!
ImagineImagine
Alfa Romeo 147, dupa 9 ani de prezenta pe piata,doua seri distincte si un premiu Automobilul anului in 2001, lasa locul versiuni Alfa Romeo Giulietta, noua arma a Grupului Fiat pentru a lupta pe piata compactelor in doua volume.Misiunea noi Giulietta,( "Progetto 940"),este acela de a inlocui o masina cum este 147 -le in segmentul C.Daca se exclud verisoarele ei Fiat Bravo si Lancia Delta care se adreseaza unei clientele diverse,concurentele ei sunt Volkswagen Golf si BMW Serie 1, modele care prin prestati si dotari sunt la minimul versiuni Giulietta.Si Mazda3 se anunta printre adversarele noi compacte italiene,dar intr-o oarecare masura chiar si Peugeot 308, Renault Megane si asteptatul nou Opel Astra.Motoarele moderne Multiair si Multijet ii dau masini Alfa Giulietta un avantaj notabil in fata adversarelor.
preluat:events.it.msn.com
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Alfa Romeo - 100 de ani de istorie

Mesajde the red passion » Dum Feb 06, 2011 10:28 pm

Alfa Romeo - 100 de ani de istorie

Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003


Inapoi la Istorie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron