Alfa Romeo 100 de ani de istorie
A.L.F.A. 24 HP (1910)
Prima masina din istoria Alfa Romeo,24 HP,un torpedo in 6 locuri cu un motor in 4 cilindri de 4 litri,pentru 100 km/h viteza maxima.Incepind din 24 Iunie 1910 data fondari A.L.F.A. ce va deveni Alfa Romeo citiva ani mai tirziu,DNA-ul de baza ale masinilor del Biscione era deja orientat spre inalte prestati.
RL Targa Florio (1923)
Se naste Quadrifoglio: cu prima dintre cele 10 victori a masini Alfa Romeo la Targa Florio se naste simbolul care va distinge masinile Alfa de competitii.RL TF a lui Sivocci isi adjudeca gara,prima victorie la nivel international pentru Alfa Romeo cu Quadrifoglio verde pe fond alb desenata pe capota.
P2 Gran Premio (1924)
P2 este proiectata de Vittorio Jano, este prima masina in 8 cilindri Alfa Romeo, un doi litri sovralimentato cu compresor: acestea sint exceptionalele caracteristici tehnice care o poarta la victoria in 1° Campionato Automobilistico del Mondo in 1925, cu pilotul Brilli-Peri.Acest biposto de gran premio isi adjudeca si primul din cele 5 titluri mondiale ale Casei Milanese si din acest moment Marca este conturata de un laur pentru celebrarea evenimentului.(vezi in topicul:Emblemele Alfa romeo).
6C 1500 Super Sport(1928)
In anul 1928 versiunea 6C 1500 cu Campari-Ramponi isi adjudeca prima din cele 11 victori ale Alfa Romeo in Mille Miglia, record ramas nedoborit.In imagine exemplarul din Museo Alfa Romeo, un adevarat “serial winner”: a invins reevocarea istoricei Mille Miglia in 2005, in 2007 si in 2008,si-a adjudecat printre altele si editia din Argentina din 2007 si Japonia din 2008 a cursei.
6C 1750 Gran Sport (1930)
O mare clasica pentru Alfa Romeo:versiunea 6C 1750 Gran Sport, carrozzata de Zagato,dispune de excelente continuturi tehnice cu un bogat palmares de succese sportive,printre care Mille Miglia din 1930, cistigata de Nuvolari-Guidotti, in care vine depasita pentru prima oara viteza medie de 100 km/h .
8C 2300 tipo Le Mans(1933)
Versiunea 8C 2300, este primul model din legendara serie de 8 cilindri Alfa Romeo cu compresor, invinge pentru 4 ori la rind 24 ore di Le Mans (din 1931 pina in 1934),plus alte numeroase gare internationale,pe circuit sau strada. oltre a numerose altre gare internazionali, su circuito e su strada.In imagine Tazio Nuvolari in triunf dupa victoria in maratonul francez din 1933.
8C 2900 B Lungo (1938)
Modelul 8C 2900 reprezinta "maximul":in acea epoca considerata masina de serie cea mai rapida din lume.Stilul acestei berlinete este opera,caroserilor de la Carrozzeria Touring din Milano, un produs de referinta pentru design si realizarea caroseriei din aluminiu cu brevetul:Superleggera.Versiunea 8C 2900 B Lungo isi adjudeca in anul 1947 ultima dintre cele 11 victori absolute ale Alfa Romeo in Mille Miglia cu Biondetti-Romano. Toate acestea cu o masina de serie.
Gran Premio Tipo 159 Alfetta (1951)
Juan Manuel Fangio la volanul masini Alfetta 159 in Gran Premio din Elvetia, la Bremgarten (Berna), in editia dinn 1951,care o v-a invinge:in acel an campionul argentinian isi adjudeca primul dintre cele 5 titluri mondiale.Fangio isi va aminti pentru tot deauna cu profunda stima si recunostinta experienta avuta cu Alfa Romeo, care l-a lansat spre culmea automobilismului mondial.Alfa Romeo invinge si campionatul mondial de Formula 1 in 1950 cu alfa 158 pilotata de Giuseppe Farina.
Mitica Alfetta a fost un monopost care a inchis epoca pentru Alfa Romeo:casa milaneza se retrage ne invinsa din competiti,pentru a se dedica productiei de serie.
Giulietta Sprint (1954)
Giulietta Sprint,este icona anilor ’50, golden-age pentru industria italiana,fotografiata cum spune traditia Alfa Romeo,in fata all’Arco della Pace,intr-un Milano care "decola"dupa ranile razboiului mondial.Sprint este unul dintre exemplarele cele mai prestigioase ale “industrial design”, ,nu numai italian,dar si international,care a proiectat definitiv Alfa Romeo in dimensiunea de mare constructor,fara a pierde din vedere continutul de exceptional ale produselor sale.
Tehnic Giulietta a ravasit regulile pieti,a redefinit parametri de referinta,a reprezentat o diferenta cu concurenta.
Giulietta Spider (1955)
Giulietta Spider, evolutie descoperita a familiei Giulietta, nascuta de la o idee a lui Mr. Hoffman, importator nord-american de masini europene: vroia sa vinda in USA o spider compacta si brilianta a stilului inconfundabil italian,fascinant si sobru,cu o Marca prestigioasa,asa ca nu se putea sa nu se gindeaca la Alfa Romeo.Giulietta Spider a avut un succes rapid si la cererea pporului se realizeaza versiunea pentru piata europeana.La fel ca versiunea Sprint face sa "decoleze"Carrozzeria Bertone si relanseaza Pinin Farina. Inutil de reamintit ca obtine caracteristicile tehnice ale versiuni coupé care se regasesc la spider.