de Xti » Joi Iun 16, 2011 2:19 pm
Proiectul nu se opreste aici.
De ziua mea mi-am facut de cap...inca de la 6a.m. eram la garaj pentru a elimina sistemul EGR. La 155 Q4 este un must have. Pe langa faptul ca teava de legatura dintre galeria de evacuare si valva EGR isi facea trecerea prea aproape de vasul de expansiune cu riscul de a-l deteriora serios, acum amestecul din admisie este mai curat. Bineinteles, parerile sunt impartite si la acest capitol. Initial am crezut ca asta va genera un amestec mai uscat (concentratie mai bogata de O2) dar se pare ca regulatorul presiunii de benzina isi face treaba bine intrucat ralanti-ul ramane stabil si in parametri. Nu stiu daca ca se poate vb neaparat de o crestere de putere semnificativa...
La partea tehnica ar mai fi cateva detalii de pus la punct (vb despre starea OEM deocamdata):
- reglarea distribuitorului de franare pt puntea spate (acum permite doar partial trecerea lichidului de frana spre etrierii spate => presiune scazuta => franare ineficienta pe puntea spate) sau chiar inlocuirea lui daca se dovedeste a avea pistonasele blocate iremediabil).
- frana de mana nu este eficienta, nu cred ca are legatura cu distribuitorul intrucat este actionata mecanic in sistem parghie cu scripeti.
- schimbarea sondei Lambda, se pare ca e obosita dupa cum arata compu la ITP...
- esapamentul este foarte coborat, atat traseul in dreptul puntii spate cat si finala. Nu pot sa parchez cu spatele daca am bordura mai mare de cca 10cm. Este luat direct de pe un alt 155 Q4 si montat pe al meu si cu toate ca suspensia a fost ridicata, in tangaj ori daca sunt pasageri in spate, atinge asfaltul. Planul ar fi montarea unei evacuari (poate chiar inox) de 2,5" compusa din serpi si un traseu cat mai drept pana la finala (inlocuita si ea).
- indicatorul presiunii in turbo nu este conectat inca, desi e montat la bord. Nu face parte din echipamentul OEM al masinii.
- climatronicul nu functioneaza deocamdata, diagnosticul unui frigotehnist fiind "compresor defect" (le voi incerca si pe celelate 2 de rezerva)
- bendix-ul electromotorului da cam des rateu la prima actionare (am inca unul de rezerva dar e belea de schimbat...aceeasi situatie si cu compresorul AC)
- oglinzile electrice si incalzite trebuie revazute
Cam astea imi vin acum in minte, in rest sunt f multumit de cum trage motorul si de comportamentul masinii in general.
La partea estetica...
- finisare painting (polish profesional)...ca si la orice vopsitor de pe la noi.
- s-ar preta niste jante mai mari (poate in cazul unui upgrade la frane) sau un talon ceva mai mare (/55) pe OZ-uri. Astea imi plac f mult, le-am gasit destul de greu si scump si nu le-as vinde nici daca as pune altele pe Q4.
- ma tenteaza niste distantiere dar nu prea mari si sa fie de marca (pt siguranta). Bosajul aripilor face OZ-urile de 15" sa para mai mici.
- o vopsea alba pt jante (eventual cu inscriptia de culoare rosie), doar in cazul in care ma hotarasc sa aman mai mult upgrade-ul la frane. Vedem cum se comporta franele originale in regim de condus agresiv...
- covorase personalizate Q4...
- nu exclud nici colantarea caroseriei, nu sunt adeptul acestei practici dar daca ajung la concluzia ca ar arata bine atunci va fi ceva mai discret.
- etc, stiti voi ce vreau sa spun...
Ciao,
Cristi.
Alfa Romeo 155 Q4
Alfa Romeo forever!