Alfa Romeo 8C Competizione
istoria
Alfa Romeo 8C Competizione este un coupé sportiv produs de casa automobilistica italiana Alfa Romeo incepind din anul 2007.8C vine prezentata precum un concept car la al 60-lea Salon auto din Frankfurt in 2003,iar in urma succesului avut FIAT si Alfa Romeo decid produceria lui in serie limitata de 500 exemplare incepind din 2007.Inceperea vinzarilor (mai bine spus livrarilor,deoarece cele 500 de exemplare au fost vindute inainte de produceria lui)a corespuns cu perioada desfasurari Salonului auto Frankfurt ,din luna Septembrie a anului 2007:dintre cele 500 8C disponibile 84 sint vindute inItalia,alte 84 sint vindute unor clienti americani,81debucati clientilor nemti,69 clientilor japonezi.Un numar mai mic au ajuns in Anglia (41),Franta (39),35 Elvetia si 10 Olanda.Prima 8C destinata pieti Olandeze,afost livrata principelui familiei regale Bernhard Lucas Emmanuel,de culoare neagra cu numarul de imatriculare personalizat:AR-NL-8C.Dintre cele 500 exemplare vindute,mai mult de 60% au fost cerute de culoare rosso competizione,10 modele galbene,iar restul ramase de culoare neagra sau rosso tradizionale.
numele
Prima parte a numelui nu se refera strict doar la arhitectura motorului de 4,7 litri:in ani 30 - 40,sigla 8C indentifica Alfele dotate cu motoarele in 8 cilindri create de Vittorio Jano.Pe de alta parte vine adus un omagiu la 6C 2500 Competizione,coupe-ul pilotat de Fangio in cursa Mille Miglia din 1950.
caracteristici tehnice
Alfa 8C readuce tractiunea spate pe Alfa Romeo,tractiune pe care vin descarcati 450 cavalli (obtinuti la 7.000
giri/min)ai motorului de 4.691 cm³ V8 derivat de la Maserati,(benzina).De aceea sint disponibili 470 Nm cuplu la 4.750 giri/min,cu 80% disponibili deja la 2.000 giri, 0-100 in 4.2 secunde.Arhitectura este transaxle ca la Alfetta si Alfa Romeo 75: motorul in partea din fata ,iar diferentialul si cutia in partea din spate pentru o perfecta echilibrare a greutati.Motorul de pe 8C recent a fost adaptat (in versiune puterea micsorata la 440 cavalli)si pe noul Maserati GranTurismo S.Stilul masini se inspira de la Alfa Romeo 33 Stradale din 1967,derivata la rindul ei de la 33/2 care a participat in campionatul Sport Prototipi.
Armonizarea geometriei de admisie si evacuare, introducerea unor variatori de faza cu actiune continua asupra arborelui cu came, optimizarea camerei de combustie, calibrarea motorului, toate acestea fac astfel incat incepand de la 2000 rpm sa se obtina 80% din cuplu. In cazul unui stil de conducere sportiv, pe teren mixt, motopropulsorul ofera timpi de raspuns extraordinar de mici datorita permeabilitatii admisiei si inertiei reduse a sistemului volanta-ambreiaj bi-disc. Arborele motor, avand contragreutati la 900, complet echilibrat datorita alegerii bielelor si pistoanelor, asigura o functionare cu vibratii reduse. Blocul motor este din aluminiu cu 5 paliere pentru a asigura o rigiditate ridicata a structurii si pierderi reduse de lucru mecanic prin frecare, iar chiulasele sunt din aliaj de aluminiu.
Cutia este automata cu sase rapoarte care poate fi comandata in cinci moduri: manual normal, manual sport, automat manual, automat sport si ice – utilizabil la plecarile de pe suprafete alunecoase.
Suspensiile urmaresc caracteristicile ultimelor modele Maserati, fiind construite dupa principiul paralelogramelor deformabile pe doua axe.
design
O structura rigida si usoara este regula principala in crearea unui automobil de inalta performanta. Sasiul compact din otel a permis obtinerea unei rigiditati torsionale, in ceea ce priveste caroseria aceasta este din fibra de carbon. La interior, intalnim scaune ergonomice, din fibra de carbon, care pot fi reglate si personalizate pe baza particularitatilor fizice ale pilotului.