Alfa Romeo 90
Din cauza crizei in care se afla casa italiana ,criza care afecta costurile proiectari si dezvoltari unei masini complect noi,Alfa 90,urmasa modelului Alfetta,nu mosteneste numai mecanica (incluse si motoarele),dar si sasiul.Problema data spre rezolvare carozzieriei Bertone da a redesena doar partea caroseriei nu a fost de loc usoara.Pentru inbunatatirea aerodinamici sub bara fata s-a montat un spoiler retrattile,care se cobora automat la viteza sub efectul presiuni aerului. Prezentata la "Salone dell'automobile di Torino del 1984",Alfa 90 repropunea fara modificari mecanica de la l'Alfetta,avind motorul situat in fata si tractiunea spate.Intentia casei italiene a fost aceea ca Alfa 90 sa reprezinte modelul clasei mediu-superior al gamei Alfa Romeo pina in ani 90 (de aici si numele)
La momentul lansari erau disponibile doua motorizari :un 4 cilindri bialbero de 1779 si 1962 cc,iar V6 Busso cu arbori in cap de 2492 cc si un 4 cilindri turbodiesel de 2.4 litri produs de VM Motori.
Din aceasta gama faceau parte:
Alfa 90 "1.8" (con alimentazione a 2 carburatori e potenza di 120cv)
Alfa 90 "2.0" (con alimentazione a 2 carburatori e potenza di 128cv)
Alfa 90 "2.0 Iniezione" (con alimentazione a iniezione elettronica e potenza di 128cv)
Alfa 90 "2.5 6V iniezione" (con alimentazione a iniezione elettronica e potenza di 158cv)
Alfa 90 "2.4 Turbodiesel" (con potenza di 105cv, successivamente portata a 112cv)
In anul 1985 vine lansat "2.0 6V Iniezione", cu un motor derivat de la omologul 2500,dotat cu inplantul de injectie Spica in locul Bosch Jetronic adoptat pe 2500,dispunind de 132cv.
Gasinduse in competitie cu msini de acelas calibru precum Lancia Thema, Fiat Croma si Saab 9000,prezente in aceieas perioada,Alfa 90 cu mare greutate a reusit sa-si faca un loc printre ele,dar lovitura de gratie vine in anul 1985, cu Alfa 75,dotata cu aceias mecanica dar cu o caroserie care a suferit modificari in urma unui design mult mai agresiv si placut,lucru care a impins majoritatea alfistilor la ignorarea Alfei 90 in favoarea ei.
Foarte putin a contat restyling-ul suferit in 1986 ce a dat nastere la Alfa 90 "Super".Produsa in 40 de mii de exemplare,dupa numai 3 ani in 1987 vine inlocuita (dupa trecerea Alfa Romeo la Grupul Fiat) cu 164,masina bazata pe sasiul lui Thema, Croma si 9000.