Alfa Romeo Nuvola Concept (1996)
Prezentata la salonul din Paris in anul 1996,Alfa Romeo Nuvola este unul dintre conceptele cele mai admirate in timpurile actuale,dar din pacate ramasa intr-un singur exemplar.Frumoasa coupe de doua locuri,cel putin din cite se intelege prin citirea biografiei,nascuta dintr-o initiativa autonoma al Centro Stile Alfa Romeo,condus de Walter de’ Silva,care astazi conduce design-ul Grupului Audi.A fost realizata (unele persoane spun in mare secret),dar oricum fara directe indicati de productie,intr-o perioada de timp scurt,in 5 luni,lucrinduse zi si noapte.In primele doua luni,faza de creatie si proiect pe compiuter era gata terminata.Grupul de lucru,condus de de’ Silva,era compus printre alti de Wolfgang Egger,astazi seful Centro Stile Alfa Romeo,expert in desenul virtual si simulari compiuterizate,cel care a realizat linea externa a modelului Nuvola,impreuna cu seful proiectului Carlo Giavazzi si al designerului Filippo Perini;mai erau apoi Arcangelo Jeker si Daniele Masera,principali responsabili pentru design-ul interiorului;Mario Favilla, asistenta lui de’ Silva;Stefano Jacoponi si Luigi Merlini,care in cadrul Fiat Auto ,urmareau desfasurarea si finantarea proiectului.De la desene se trece la planurile de forma si simetrie direct la compiuter,multumita agilitati lui Egger;tot acesta se dedica realizari interiorului,al carui realizare designeri au terminat toata faza pregatiri tipului de materiale.Numai din a treia luna au fost construite modele la scala 1:10, 1:4 si sfirsind cu scala 1:1 de exterior si interior la Centro Stile;Dar prototipul final vine facut de carrozzeria Stola din Torino. Inginerul Paolo Cantarella care in acea perioada a fost numit in functia de administrator delegat al Grupului Fiat,cel care nu a dorit ca masinile sa fie vopsite in diverse nuante de culoarea rosie asa cum era prevazut in proiect,luind decizia de a face publica Nuvola la Salonul din Paris,multumita colaborari cu experta Elvira Ruocco,de la Arhiva Istorica Alfa Romeo,in configuratia "Azzurro Nuvola"a prototipului,inspirat de la alta culoare importanta pentru traditia marci.Rezultatul a fost in fata ochilor tuturor la Paris;o eleganta coupe,datoare in anumite detali(cum ar fi de exemplu elementele frontale,forma lunetei),ca si unele Alfe din trecut,dar mai ales de la designul coerent ,original ,modern si de la mecanica adevarat sportiva.Motorul situat in spate,motor V6 la 60° de 2500cc,cu dublu turbocompresor,acreditat de circa 300 CV si tractiune integrala.Cu toate ca a primit in general aprobari din partea tuturor dar si din partea lui Luca Cordero di Montezemolo,la acea ora la conducerea lui Ferrari si Maserati,masina nu trece de stadiul de prototip.Se stie acum foarte bine ca a fost vehiculata si ideea ca ar fi venit cu aceasta ocazie sfirsitul origini marci.Sasiul “space-frame”a fost dat diferitelor carozzeri pentru realizarea de masini personalizate.Astazi Nuvola este o frumoasa monstra in Muzeul Alfa Romeo,fiind scoasa pentru diferite demonstrati si evocari.Se poate conduce in forma virtuala in diverse nuante de azzurro,doar in citeva videogames…