Anvelope

Alfa Romeo Sport Prototipo

Concepte Alfa Romeo care ne bantuie visele: Carabo, 33.2, Navajo, BAT series, Disco Volante, 2000 Sportiva, Kamal, Nuvola, Scighera, Visconti

Alfa Romeo Sport Prototipo

Mesajde the red passion » Joi Noi 26, 2009 12:13 am

Alfa Romeo Sport Prototipo

Imagine

Alfa Romeo Sport Prototipo, nascuta si Alfa Romeo Gruppo C sau Alfa Romeo SE048,este o masina de comprtiie realizata in anul 1992 de Alfa Romo,pentru a participa la Campionatul Mondial Sportprototipi,facin parte din planul de reintoarcere in campionatul mondial de Formula 1.In realitate aceasta masina nu a mai luat partela nici macar o singura gara si a ramas pentru tot deauna la stadiul embrional,din cauza crizei ce a incercat Grupul Fiat (din care alfa Romeo face parte din anul 1986)si din cauza falimentului Campionatului Mondial Prototipuri,cu motoare derivate din F1.Acest automobil se poate admira la Museo Storico Alfa Romeo di Arese,expus in galeria prototipuri,alaturi de alte modele care au facut istoria casei din Arese printre care si: Alfa Romeo 155 V6 TI DTM sau Alfa Romeo Tipo 33.
Proiectul Alfa Romeo Sport Prototipo a prins picioare in anul 1985.In acel an casa automobilistica a pus punct aventuri in Formula 1,deoarece nu dispunea de fonduri suficiente pentru continuarea dezvoltari propulsorului 415/85T,cea ce a dus la falimentarea monopostului 185T.Tot in acelas an a pierdut unul dintre cei mai buni tehnici da sempre din Formula 1,nimeni altul decit istoricul inginer Carlo Chiti.
In acel punct pe valul succesului motoarelor turbo in patru cilindri,Alfa Romeo si-a directionat resursele pe noul propulsor 415/85T, care ar fi trebuit sa echipeze masinile scuderiei Ligier.Casa intentiona sa faca o restructurare,reintrind gradual in trepte in maxima serie,prima data ca furnizor de propulsoare,iar apoi ca prima persoana cu propria scuderie.Dupa semnarea contractului cu Ligier in 1986,fabrica a trecut sub controlul Grupului Fiat,care era deja in Formula 1 cu Ferrari.Aceasta unire a problemelor tehnice si iminenta abolire a motoarelor turbo (deliberata in luna Iunie 1986,dupa moartea lui Elio de Angelis),a dus la ruptura contractului cu Ligier si iesirea din Formula 1.
In anul 1987,in schimb FIA dorea sa instituie o categorie de masini ProCar (exterior aratind ca masinile de serie,dar cu motoare si tehnologie de Formula 1)destinate noului Campionato Production Car.Deaccea fiat a dat mina libera lui Alfa Romeo pentru proiectarea unei masini destinata acestui campionat.

Motorul V10

Proiectul motorului a fost incredintat Inginerului Pino d'Agostinine care a considerat ca este bine utilizarea unui propulsor V10,in schimbul actualilor 8 cilindri sau 12 cilindri.Aest proiect a dat viata primului motor de Formula 1 V10.La primul test facut pe bancul de proba s-a dovedit a avea rezultate notabile,putere 583 cavalli,la 620 giri dintr-un maxim de 10000 rpm.
Alfa Romeo 164 ProCar,era dotata cu acest motor,vine realizata in anul 1988 in colaborare cu Brabham (care se ocupa de sasiu)si prezentata la sfirsitul anului cind Campionato Production Car fusese deja anulat pe motivul dezintresului constructorilor,astfel masina a devenit inutila.

Progetto Gruppo C

In urma anulari ProCar (Campionato Production Car ),departamentul Alfa Corse s-a gindit sa recicleze aceste proiecte pentru realizarea unei masini de Gruppo C pentru a concura in Campionatul Mondial Sportprototipi.
Ca supervizor a acestui proiect a fost numit inginerul Lunetta.Masina derivata normal ca sasiu de la 164 ProCar,utiliza tehnologie din Formula 1 care de fapt si astazi este aplicata pe monoposturile de Gran Premio,osia si suspensile fiind quadrilateri bassi deformabili,de tip push-rod,caroseria monopost din fibra carbon si frine pe disc in carbon realizate de Brembo.Casa del Lingotto(stabiliment productie al lui Fiat in Torino)a impus folosirea unui motor in 12 cilindri,care nu era alyul decit un propulsor utilizat de Ferrari in Formula 1 pe la sfirsitul anilor '80 si inceputul anilor '90. Versiunea cu acest motor vine numita Abarth SE048, dar de fapt era urmasa lui Alfa Romeo SE048 din intrecerile Alfa Sport Prototipo.Pentru adoptarea acestui motor ingineri de la Alfa Romeo au trebuit sa faca modificari permanente,asa ca in final proiectul Gruppo C este definitiv abandnat.In anul 1992 vine prezentat presei,dar ramine pentru tot deauna un proiect doar la nivel de laborator.
preluat:wikipedia
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Alfa Romeo Sport Prototipo

Mesajde the red passion » Vin Noi 27, 2009 6:25 pm

:grin:

Imagine
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003


Inapoi la Prototipuri si concepte

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron