de mattydr67 » Joi Aug 27, 2009 3:30 pm
Ma bag si eu putin in seama pentru ca vad ca va preocupa problema asta cu bataia la motor.
Eu zic din proprie experienta sa va cautati un service sau un mecanic bun care se ocupa de Alfa, ca din astia care se pricep la toate sunt satul. Nu vreau sa va sperii dar pe la sfarsitul anului trecut mi se tot aprindea martorul de motor ( pe atunci nu aveam eu un aparat de diagnoza si o duceam la AutoPerugia la niste mesteri de acolo ca nu pot sa-i numesc mecanici ). Mi-au sters codul si au zis ca nu e nici o problema. Intre timp mi-am cumparat un aparat de diagnoza sa vad eu singur despre ce e vorba si imi dadea niste coduri referitoare la sonda lamda si ceva rateuri (P0420 si P0300). Si acum incepe povestea: Intr-o sambata ma duc sa citesc codurile sa vad ce dracu are de se aprinde mereu martorul de motor. Surpriza, aud o bataie la motor. Eu ca novice m-am gandit la ce e mai rau, adica ca bate un piston. Imi fac curaj si ma duc pana un amic mai invarsta care "se pricepe la Dacii" si imi zice ca poate nu am scutul strans ca lumea ca de, stia ca deabia imi pusesem unul nou, ma duc la niste prieteni care isi baga nasul pe la Alfa si zice ca bate distributia, ma intreaba cine a facut-o, daca a pus calele si chestii din astea. Ma duc si la mesterul de la AutoPerugia care mi-a facut distributia, o las o zi si ma imbarbateaza, ca, sa nu-mi fac nici o problema ca e variatorul, asta din experienta lui. Zic, ok si peste cateva zile vroiam sa ma duc sa-l cumpar de la o firma care aduce asa ceva. Ce credeti ca mi s-a intamplat pe drum, mi-a scos un fum alb si sa oprit motorul. Cand am dus-o la service, cureaua de distributie erea detensionata, dar nu rupta si motorul calat. Si acum ca v-am aburit cu povesti, deznodamantul: Un piston batut in cap pana cand a facut gaura, patru supape facute zdrente, chiulasa varza si ca tacamul sa fie complet, blocul motor zgariat peste cota de rectificare. in consecinta va sfatuiesc sa mergeti la cineva care se pricepe si nu mai cereti sfaturi pe forum ca nu rezolvati nimic si poate unii din voi o sa plangeti. Eu am mers cu bataia aia cam 2 luni jumate. Ce a cauzat stricaciunea a fost un scaun de la o supapa, rupt. Dupa aia am auzit ca se mai intamplase la inca 2 masini. Variatorul nu bate ci doar suna a disel la rece, tachetii bat continuu si tine-ti nivelul uleiului la maxim, pe cat posibil.
Si apropo bataia se auzea la turatii sub 2800 rpm, dupa aia nu o mai auzeam. BAFTA