Anvelope

Chiptuning

Modificari si imbunatatiri.

Re: Chiptuning

Mesajde the red passion » Mie Sep 30, 2009 8:39 pm

Sa inteleg ca eu cu cei nici 90 mii km(reali)as fi boier?acum am 116 cp,cu cipu si alte kesti ajung la 150 cp?
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mie Sep 30, 2009 9:01 pm

Tu esti boier oricum, si fara masina.
La 150 de cai, ala ar fi un soft destul de agresiv care ar cam forta limitele constructive ale motorului. Asa, de un weekend de liniute merge dar de zi cu zi eu cred ca 140 e un ,axim rezonabil la motoarele noastre. Bateti-l la cap pe Alexalfa pt detalii.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mie Sep 30, 2009 9:06 pm

@Tzili & Eugen: masinile voastre, la acei km, primesc cu mare drag 30 de cai frumosi ;)
@Nelu: Vreau sa iti turbez jetedeul de 265.000 km sa vedem cum se comporta turbina cu vreo juma' de bar in plus pe umerii ei :grin:
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde tzili » Joi Oct 01, 2009 11:15 am

Interesant. Sper ca km sa fie reali. In ceea ce priveste debitmetrul si alte probleme de genul, din pacate, am ceva probleme in acest moment. Cam scoate fum negru, nu prea are putere, si dupa ce motorul se incalzeste (chiar si mai repede), pe la un 3000 de ture, imi apare MCSF...uneori dispare imediat, uneori ramane. Turbina pare ca functioneaza oarecum cu intermitente.
Nu conteaza, poate am sa deschid alt topic cu asta. Aici e topic despre chiptuning :grin:

Aveti idee despe ceva preturi estimative?
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Joi Oct 01, 2009 11:23 am

Am avut si eu probleme de genul ala. Pentru inceput, iti trebuie diagnoza computerizata in mers, sa monitorizezi presiunea pe turbo in sarcina si codurile de eroare. Banuiesc, din ce descrii tu, ca in loc de o crestere liniara la talpa vei vedea variatii ciudate cauzate de functionarea defectuoasa a valvei electrovacuumatice 'Pierburg' care controleaza pozitia palelor. Este pe radiator cu doua furtunase de vacuum si o mufa cu fire electrice. Face probleme odata la trei ani sa zicem. Sau, daca valva functioneaza corect, poti avea probleme cu circuitul de vacuum, furtune fisurate sau obturate.
Edit: mai poti avea si un furtun de turbo fisurat, ori intre turbo si intercooler, ori intre intercooler si admisie.
Asta e o problema care trebuie obligatoriu rezolvata inainte de chiptuning. Fa testul si deschide un topic la tehnic-motoare cu codurile de eroare si comportamentul observat. De exemplu eu am facut testul in mers cu un laptop legat pe OBD pe care rula Bosch Esitronic (parca asa-i zice).
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde mani_mic » Joi Oct 01, 2009 11:38 am

Alex_Alfa... poti sa tunezi la nelu cred... a mea a fost tunata la 200K si e aproape de 230K si merge brici... turbina pare ca se tine tare
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Joi Oct 01, 2009 11:40 am

Poate, stie ca poate, problema nu e tehnica, nici comerciala, e un prag psihologic.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Joi Oct 01, 2009 1:56 pm

tzili scrie:Aveti idee despe ceva preturi estimative?

Ti-amdat un link mai devreme autoperform-srl-chiptuning-pentru-zona-vest-t118.html . In primul post acolo scrie ca membrii au reducere 50 Euro din preturile de pe autoperform.ro. Deci ti-ar iesi 199 daca te faci membru. Altfel e 249 euro. Sau te refereai la alte preturi?
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Joi Oct 01, 2009 2:19 pm

Wow, pe cand intru vad ca s-au rezolvat problemele si s-a raspuns la intrebari 8-)
@mani: intr-adevar nu e vb de km, eu faceam putin misto, deoarece "juma' de bar" in plus pe putin cam mult, in conditiile in care la un chiptuning cuminte se ridica presiunea cu ~200 mbari :P

@tzili: mai mult ca sigur ai un furtun fisurat. Verifica minutios traseul turbo-intercooler-admisie. Oricum trebuie vazut pe tester ce vrea sa spuna masina cu acel MCSF.. Cum spunea si Nelu, inainte de chiptuning e foarte reocmandat ca toate problemele tehnice sa fie remediate, pentru a elimina eventualele discutii ulterioare (nu trage bine, mi s-a fisurat frutunul, imi afuma etc :) )
kipintaci
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde tzili » Vin Oct 02, 2009 8:26 am

Multumesc de raspunsuri. Am sa o pun pe tester. Daca rezolv asta, curand vine si chip-ul :have_a_nice_day:
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Chiptuning

Mesajde StanPatzitW » Lun Noi 16, 2009 6:27 pm

Salutare salutare
Eu asta o vad ca si pe o operatie estetica la iubita pentru a incerca sa ii maresc sanii. Dar cum nu este nevoie o sa incerc si GAGICUTA-MEA 19JTD 16V 150HP si 100.000 km, cam cat ar putea sa castige in putere in urma unei interventii "chirurgicale"? Alte avantaje/dezavantaje ? CUPLU ? CONSUM ? UZURA ? FIABILITATE ?
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Chiptuning

Mesajde StanPatzitW » Lun Noi 16, 2009 6:37 pm

Intre timp am gasit asta

Diesel1.9 JTD Multijet EDC16v de la 150 la 180 hp si de la 310 la 390 nm pret 319 Euro + TVA

Daca nu vreau factura ??
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Lun Noi 16, 2009 7:24 pm

Salut,
Vad ca ai dat deja de site-ul meu :) Acele cifre de putere si cuplu sunt informative. Cresterile se invart in jurul acelor numere, insa ele pot varia in functie de starea masinii, stilul de condus etc (+ / -).
Legat de pret - observ ca esti membru legitimat, ceea ce inseamna ca dispui de reducerea de 50 Euro.
Legat de factura - cam greu :)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde StanPatzitW » Lun Noi 16, 2009 7:55 pm

OK Multam de informatii. RESTU?
Sincer eu personal ma gandesc sa ii cresc puterea tocmai pentru ca nu sunt chiar un sofer model linistit si simt nevoie de mai multi cai,mai merg si pe la liniute... Sunt curios daca viteza de varf creste odata cu asta, si planetarele cutia ambreiajul ... astea nu cedeaza sub presiunea fortei care este destul de bine crescuta.
Partea asta ultima ma gandesc ca ii impiedica pe multi care ar vrea asa ceva, pur si simplu mie mi frica sa nu ma trezesc ca ajung cu cutia in plop sau schimb planetarele odata la 2 -3 luni
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Lun Noi 16, 2009 8:49 pm

OK, sa le luam pe rand - viteza de varf, teoretic nu creste spectaculos, insa creste. Nu prea as da niste cifre pentru ca difera de la o cutie la alta..
Legat de cutie, planetare si ambreiaj.. Daca vei exploata masina intr-un mod necorespunzator si vei abuza de ea, viata lor va scadea si fara chiptuning. E una sa folosesti masina normal si sa te folosesti de rezerve atunci cand ai nevoie de ele (depasiri, sau alte situatii "limita", sau chiar din joaca uneori), si e alta sa iti prepari o masina pentru curse - fapt care implica si schimbarea ambreiajului cu unul mai rezistent, sau intarirea transmisiei. In mod normal ele nu vor ceda, totusi nu sunt din plastelina. Dar nici indistructibile nu sunt. Totul tine de PDVSS (piesa dintre volan si scaun :) ). In general cel mai criminal element distrugator pentru transmisie este pornirea de pe loc, in sarcina maxima. Normal ca marindu-i cuplul in acea situatie, obosesti transmisia. Si nu va cadea in 1-2-3-10-20-30 de incercari, dar la un moment dat sigur va ceda.
Daca esti pasionat de curse e bine ca pe langa banii de chiptuning sa mai ai pregatiti bani si pentru altele ;) Intra cu incredere pe forumul de pe http://www.dragracing.ro sa vezi acolo ce fac unii cu masinile lor pentru a-si intretine aceasta pasiune

Sper ca ai primit raspunsurile cautate, dar daca mai ai nelamuriri nu ezita sa ma contactezi, sau sa scrii aici ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde graffi80 » Mar Noi 17, 2009 8:06 pm

Buna Alex,
Eu am o 156JTD multijet (103 kw) an 2004, km reali 131000, nu am probleme nici cu debitmetrul si nici cu turbina, masina merge f bine , e vioaie si nu scoate fum ( am un stil de condus destul de sportiv) zic eu , schimb undeva la 3000-3500 destul de des, dar in schimb protejez motorul la rece si mai am cateodata exces de zel si stau la relanti dupa cate o tura nervoasa prin oras un minut poate doua. Am observat o problema cateodata acul temp de apa trece de 90 grade cam cu un ac si poate doua dar mai sus nu trece asta cand e fff aglomerat si trag de ea tare pe portiuni scurte dar nu trece mai sus si scade repede dupa ce o las mai moale ( in borcan nu se schimba nivelul iar culoarea este perfect roz, nici in ulei nu am apa), alte probleme la masina asta au fost schimbate in garantie de auto venetia cluj computerul central + cel de pe pompa de injectie pe la 105000 km. In vara pe la 125000 km am testat-o pe un dyno in Cluj la AUTOTEST langa piata de masini si din testul lor cica mai am vreo 125 de caluti in rest totul e ok ( motor, transmisie... ), oare e posibil sa fi murit deja atatia? Si la cluj nu ai pe nimeni daca ma hotarasc sa fac operatia?
Multumesc! ;)
Graffi80 - "Every time I see an Alfa Romeo, I tip my hat", Henry Ford
"Alfa`s don`t break down...they stop to be admired" :D
Avatar utilizator
graffi80
Membru legitimat
 
Mesaje: 886
Membru din: Mar Iun 30, 2009 6:41 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 75 & 156
Motorizare: 2.0 1.9
Fabricat: 1986 & 2004
Nr. de inmatriculare: CJ-75/35-GTA

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mar Noi 17, 2009 9:24 pm

Salut,
Cam putintel a iesit la la masuratoare. Sunt caii de la motor sau de la roata? De curiozitate ce cuplu a masurat? Daca ai cumva graficul de dyno, am sa te rog sa mi-l trimiti, sau sa il postezi pe aici, daca vrei.
Spuneai ca e OK la partea de debitmetru si turbina. S-au facut teste de diagnoza in mers pentru a vedea asta? :)

Legat de temperatura, e normal ca atunci cand viteza e scazuta si afara e cald, iar prin radiator aerul nu trece indeajuns de mult ca sa raceasca, pe ac sa vezi mai mult de 90. Desigur aici intervin problemele tipice de alfa - radiator murdarit/imbacsit, termocupla defecta etc. Daca temperatura scade in scurt timp sub 90 sau pe acolo, inseamna ca e OK.

Nu e niciun "exces de zel" sa lasi 1 minut masina la relanti dupa ce te-ai jucat cu ea si ai calcat-o. E chiar foarte indicat sa faci asta pentru a raci mai lent turbina, deci ceea ce faci, faci foarte bine. ;)

Softistul (tunerul) meu este chiar din Cluj, insa el nu cred ca participa la promotia oferita de mine si de colegul din Timisoara. Daca doresti iti pot da numarul de telefon
Edit: am pus numarul lui Lori pe topicul meu ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mar Noi 17, 2009 10:50 pm

N-am foarte multe de adaugat, doar atat: 3500 e putin!!! :omg:
Nici nu se trezeste motorul pana acolo.
Edit: ca sa fiu mai constructiv, da-i talpa linistit in 1, 2 si 3 in oras peste 4500 la semafoare, pe varianta, Feleac etc si vezi atunci temperatura apei. Nu te ingrijora daca apa iti va ajunge pe la 110-115 cata vreme ea coboara la 90 la relanti. Astea sunt simptome de inceput ale unui radiator de apa bulit. Ceva peste 5 milioane :;^^:
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde graffi80 » Mar Noi 17, 2009 11:23 pm

bh00ooo scrie:N-am foarte multe de adaugat, doar atat: 3500 e putin!!! :omg:
Nici nu se trezeste motorul pana acolo.
Edit: ca sa fiu mai constructiv, da-i talpa linistit in 1, 2 si 3 in oras peste 4500 la semafoare, pe varianta, Feleac etc si vezi atunci temperatura apei. Nu te ingrijora daca apa iti va ajunge pe la 110-115 cata vreme ea coboara la 90 la relanti. Astea sunt simptome de inceput ale unui radiator de apa bulit. Ceva peste 5 milioane :;^^:

Nu vreau sa critic sau sa fiu a tot stiutor dar nu-i vad rostul sa-i dau la 4500 , deoarce de la 4000-4200 se plafoneaza.. si la 4400-4500 imi taie gazu` ,( de cand umblu cu ea aprox 30000 km) am observat ca puterea maxima este intre 2500-3500(3800)... iar faza cu temp mare am mai auzit-o dar nu am zis nimic pana acum pt ca nu am crezut in totalitate si citez " la alfa jtd termocupla deschide prma treapta la 99 grade iar a 2 treapta la 120 de grade"... o fi adevarat sau nu inca nu stiu mai cercetez...
@alex_alfa am sa incerc zilele acestea sa scanez informatiile pe care le am in urma testului si sa-i intreb pe cei de la autotest unde e masurata puterea la motor sau roata.. pana atunci mersi mult...
Graffi80 - "Every time I see an Alfa Romeo, I tip my hat", Henry Ford
"Alfa`s don`t break down...they stop to be admired" :D
Avatar utilizator
graffi80
Membru legitimat
 
Mesaje: 886
Membru din: Mar Iun 30, 2009 6:41 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 75 & 156
Motorizare: 2.0 1.9
Fabricat: 1986 & 2004
Nr. de inmatriculare: CJ-75/35-GTA

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mar Noi 17, 2009 11:25 pm

De precizat ca Nelu nu e tocmai soferul dupa care sa va luati :lol: Cine stie, cunoaste si cine cunoaste imi da dreptate :D
Ah, abia astept sa iti pompez turbina aia Nelule :lol: 1 bar iti bag in plus :twisted:
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

AnteriorUrmatorul

Inapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron