Anvelope

Chiptuning

Modificari si imbunatatiri.

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mar Noi 17, 2009 11:48 pm

"4000-4200 se plafoneaza.. si la 4400-4500 imi taie gazu" - Forta e puternica in tine, tinere Jedi. :ninja:

Dar esti tanar, nu e nimic rau in asta :)
Daca se comporta asa ai probleme la (unele sau toate): furtune turbo-intercooler-admisie, circuitul de vacuum, debitmetru si eventual valva Pierburg . Musai diagnoza in mers cu masurat presiunea pe turbo si valorile date de debitmetru. Ai Alfa nu TDI, se plafoneaza la 5000 nu la 4200.

PS: folosesc tonul asta razboinic ca sa te conving sa sapi pana la capat si sa vezi ce masina tare ti-ai luat de fapt. Cand merge :P .

" la alfa jtd termocupla deschide prma treapta la 99 grade iar a 2 treapta la 120 de grade"
Nu e asa simplu. Temperatura 'tinta' e 90 de grade, sistemul de racire in ansamblul sau trebuie sa tina motorul in acea zona, 85-95.
Nu e simplu pentru ca multi uita ca Alfa e gandita sa mearga cu aerul conditionat pornit. Asta conteaza pentru ca: treapta a doua a ventilatorului intra in doua cazuri:
1) Cand: apa are peste 110 sa zicem si
2) (!) cand presiunea in sistemul AC trece peste o anumita valoare (nu stiu cat dar sa zicem 10 bari) pentru ca radiatorul de clima e in fata celui de apa si treapta a doua il raceste rapid si aduce presiunea din sistemul AC in limite ok.
Daca afara e cald si ai clima pornita (cum ar fi normal) va intra treapta a doua muuult mai repede de 110 si vei raci instant motorul la 90. Daca mergi fara clima la 25 de grade, cu forje, semafoare, forje, semafoare sistemul de racire nu va fi capabil sa iti tina apa in 90, va fi peste 100. Nu ca ar fi un dezastru, n-are nimic o vreme doar ca in timp se duc tot felul de nimicuri gen valva Pierburg, rezistenta trepte ventilator, afisajul din bord, si, o teorie perversa, se ard mai repede farurile. Le-am patit eu pe toate.

Si cu aceasta am facut praf topicul de chiptuning.

PS Am uitat concluzia la temp apei: daca nu revine rapid la 90 cu clima pornita, doar atunci ai probleme la radiator.

PS 2. @alex_alfa: nu va luati dupa mine pentru ca nu va puteti tine dupa mine.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde branconier » Mie Noi 18, 2009 7:12 am

StanPatzitW scrie:OK Multam de informatii. RESTU?
Sunt curios daca viteza de varf creste odata cu asta, si planetarele cutia ambreiajul ... astea nu cedeaza sub presiunea fortei care este destul de bine crescuta.


1.Nu stiu cat era viteza maxima la mine inainte de chiptuning, dar dupa se duce acul ceasului pana la 210 km/h
2.Chiptuningul l-am facut la 150.000 km, ambreiajul l-am schimbat la 175.000 km, dar de cand am cumparat masina (la 136.000 km) am simtit ambreiajul cam ciudat si m-am gandit ca nu poate sa aibe viata lunga si totusi m-a tinut 40.000 km din care 25.000 km cu tuningul facut.

cat despre remap, eu observ la mine daca accelerez liniar si nu foarte "apasat", dupa 3000 de ture se intampla ceva, parca ai urca un "hop" cam asa se simte (parca pierde un pic din putere), il intreb pe alex oare ce se intampla la 3000 de ture ? (ca la 1 Mai nu am mai apucat sa vorbim)
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mie Noi 18, 2009 10:05 am

Se intampla si cu pedala apasata 1/2 si cu pedala la podea?
Verifica EGR-ul ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mie Noi 18, 2009 10:08 am

La 3000 s-ar schimba pozitia palelor turbinei. Lin si fara hop si dat in nas daca valva Pierburg si circuitul de vacuum ar fi bune.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde mariusvldr » Mie Noi 18, 2009 10:50 am

branconier scrie:cat despre remap, eu observ la mine daca accelerez liniar si nu foarte "apasat", dupa 3000 de ture se intampla ceva, parca ai urca un "hop" cam asa se simte (parca pierde un pic din putere), il intreb pe alex oare ce se intampla la 3000 de ture ? (ca la 1 Mai nu am mai apucat sa vorbim)


Aceeasi chestie o pateam eu cand am avut furtunul superior fisurat la 2700-3000 ture avea un "hop", se simtea ca nu mai are putere si apoi isi revenea dupa ce treceam de turatia respectiva.
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Chiptuning

Mesajde branconier » Mie Noi 18, 2009 11:49 am

Alex_Alfa scrie:Se intampla si cu pedala apasata 1/2 si cu pedala la podea?
Verifica EGR-ul ;)


mai, cu pedala la podea nu pot sa imi dau seama, ca hopul este foarte fin, nu e un hop puternic
de aia am zis ca doar cand accelerez treptat si liniar pot sa-mi dau seama
asa ca "nu dau cu seama ce se intampla aicea"

bh00ooo scrie:La 3000 s-ar schimba pozitia palelor turbinei. Lin si fara hop si dat in nas daca valva Pierburg si circuitul de vacuum ar fi bune.

palele isi schimba pozitia si la turbina fara geometrie variabila? (chiar nu stiu detaliul asta)
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mie Noi 18, 2009 11:54 am

Geometria variabila = schimbarea pozitiei palelor.
Tu ai geometrie variabila.
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde branconier » Mie Noi 18, 2009 12:05 pm

eu stiu ca doar la 1.9 jtd 16v e turbina cu geometrie variabila... dar daca voi ziceti...
Alfa addicted
Avatar utilizator
branconier
Membru legitimat
 
Mesaje: 733
Membru din: Vin Sep 26, 2008 9:01 am
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: aug 2000
Nr. de inmatriculare: AR 13 VDJ

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mie Noi 18, 2009 12:17 pm

branconier scrie: daca voi ziceti...

Nu e niciun daca :)
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mie Noi 18, 2009 3:22 pm

Nu doar noi spunem asta :)
Dovada: http://www.turbomaster.info/eng/applica ... lfa+romeo/

Motorul de 105 cp are turbo cu geometrie fixa GT1544
De la 110 cp in sus s-au montat turbine cu geometrie variabila (GT1749V - V vine de la variabil)
Spaniolii au trecut ca si motor de 108 cp, dar ala e de 110 :)

Mai "nefericiti" sunt cei cu motoarele cele mai noi 1.9 de 8v si 16v respectiv 120 si 150 cp deoarece ei au turbo-uri GT1749MV unde acel M vine de la "Manifold and turbine housing integrated", in traducere libera: e turnata impreuna cu galeria de evacuare. Daca vrei sa o schimbi e oleaca de durere la buzunar :)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde graffi80 » Mie Noi 18, 2009 8:09 pm

@ bh00ooo , scuze daca am zis ceva deplasat sau nelalocul lui fara intentie , asta ca urmare a reactiei tale dar sa stii ca mai pus un pic pe ganduri si eu tot nu-s lamurit cu turatia maxima la aceasta masina, din moment ce zona rosie incepe la 5000 de ture si la tine de abia acolo incepe sa se plafoneze ( ce inteleg eu prin plafonare - adica motorul urla dar nu mai are nici o vlaga) la cat iti intrerupe ( daca mai ai limitator de turatie? :) )
Mai pus p[e ganduri pt ca masina dupa cum o simt eu nu da semne de oboseala ( nu scoate fum , rareori in forja dar negru funingina de pe tobe, nu consuma ulei , nu am vazut pierderi de ulei majore, sunt umezite capetele de furtun la intercooler si la turbo dar sa fim seriosi ce masina dupa o varsta nu are acele urme) si acum o intrebare @ alex_alfa colegul tau din cluj ma poate ajuta cu un test de turbo si alte alea sau pot merge la orice tester si sa-ti spun rezultatele pt o interpretare de specialitate?
Treaba cu apa am inteles-o chestia cu AC e adevarata , am testat si cu ac on si off , si am vazut rezultatul fara creste repede temp si scade greu iar cu el on creste mai greu si scade relativ repede , oricum eu merg tot timpul cu el on , cat ma lasa vremea ca sub 2 grade nu mai porneste.
@alex_alfa am sa-ti trimit scanuri cu rezultatul testului pe mail ca nu reusecs sa postez aici si testul de putere a fost facut la roata si nu la volanta...
Mersi.
Graffi80 - "Every time I see an Alfa Romeo, I tip my hat", Henry Ford
"Alfa`s don`t break down...they stop to be admired" :D
Avatar utilizator
graffi80
Membru legitimat
 
Mesaje: 886
Membru din: Mar Iun 30, 2009 6:41 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 75 & 156
Motorizare: 2.0 1.9
Fabricat: 1986 & 2004
Nr. de inmatriculare: CJ-75/35-GTA

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Joi Noi 19, 2009 11:01 am

Ha, ha, eu am fost un pic deplasat in exprimare, nu e nevoie sa-ti ceri scuze, dar ma bucur ca ai inteles ce am vrut sa zic.

Plafonarea. Clarific: in 1, 2 si 3 nu exista asa ceva, trage blana pana in 4800-5000 cand intra limitarea si taie injectia. In 1 si 2 trage uniform de la 2800 in sus, in 3 se simte deja la 4000 ca ar mai vrea putere, in 4 dureaza ceva pana ajunge de la 4000 la 5000 dar ajunge. A mea este 115 cai stock-stock-stock deci a ta ar trebui sa fie si mai si.
Plafonarea descrisa de tine, galagie fara accelerare la 4500 am simtit-o cand aveam furtunul turbo-intercooler fisurat.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde thezapper » Joi Dec 03, 2009 5:00 pm

Alex_Alfa scrie:(...) unde acel M vine de la "Manifold and turbine housing integrated", in traducere libera: e turnata impreuna cu galeria de evacuare. Daca vrei sa o schimbi e oleaca de durere la buzunar :)

Hmmm... Daca pui big-turbo kit atunci obligatoriu schimbi galeria de evacuare.
Asa ca nu vad problema...
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”
Avatar utilizator
thezapper
4th gear
 
Mesaje: 408
Membru din: Dum Sep 28, 2008 6:51 pm
Locatie: Timisoara, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: Brera
Motorizare: 3.2 JTS V6
Fabricat: 2007
Nr. de inmatriculare: TM 11 XGJ

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Joi Dec 03, 2009 11:09 pm

De ce obigatoriu?
Depinde ce vrei de la o masina si mai ales de cati bani ai, pentru a obtine ce vrei de la ea.
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde Val S » Lun Dec 28, 2009 10:18 pm

Salut tuturor,
Sunt nou pe forum (asta-i primul post) si ma bucur ca exista un loc unde-i gasesc pe cei "muscati" de Alfa.
In mod normal eu "ma dau" cu 2 masini: in AR147 JTDM 150 CP si un PUG307 1,6HDI 136 CP(initial 109 CP).
Cum am scris si pe celalalt forum pe care activez de ceva vreme, AR este o masina ludica: aduce la suprafata copilul din tine cu orice ocazie o conduci (sigur, nu prin Bucuresti cu 5Km/h). Masina asta are lipsa toate "utilitatile" unei masinsi uzuale: portbagaj incapator, spatii de depozitare, spatiu interior, etc, dar spre deosebire de acele masini uzuale, se misca intr-un mod fenomenal.
Inca nu am facut OBD-tuning la AR, dar am facut la PUG, cam la 5.000 Km.
Motorul de PUG 1,6 HDi 109 CP (turbina cu geometrie variabila) este unul dintre cele mai reusite motoare din clasa lui.
Sigur, la limita nu poti compensa diferenta de cilindree (la 2 motoare turbo), dar pana la urma toata lumea se asteapta ca o AR sa fie incisiva si, ca si BMW, sa fie "prima la semafor" (nu-ti cumperi o astfel de masina ca sa faci economie de carburant). Dar nimeni nu se asteapta la acelasi comportament de la o "familiala" ca Pug 307. Si asta datorita modificarii hartilor din ECU.
Nu a crescut consumul, nu a crescut uzura, nu a cazut ambreiajul, dar ai un comportamnet total diferit al masinii.
Diferenta de putere (si mai ales cuplu) este folosita doar daca ai nevoie, de obicei sa iesi mai repede dintr-o aglomeratie sau sa scurtezi timpul si spatiul necesar unei depasiri.
In concluzie, sunt adeptul total al chip-tuning-ului, mai ales daca este facut profesional. Pentru cine este inca nehotarat, o tura cu o masina chip-uita este suficient ca sa-l convinga.
Val S
Reverse
 
Mesaje: 5
Membru din: Lun Dec 28, 2009 8:43 pm
Locatie: Bucuresti
Marca: Alfa Romeo
Model: Giulietta
Motorizare: 2,0 JTDM
Fabricat: 2011
Nr. de inmatriculare: B 34 JLE

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mar Dec 29, 2009 2:01 pm

Bine ai venit si felicitari pentru alegerea masinilor. Sunt si eu fan pejo de cand ma stiu, daca nu ai vazut postul asta poate il vei gasi interesant :) http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... stcount=34
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde Val S » Mar Dec 29, 2009 7:20 pm

Salut,
@ bh00ooo: Multumesc de urari.
Am citit posturile tale, al meu este exact intre ele.
Atunci am remarcat pasiunea ta pentru AR si realele aptitudini de cronicar sportiv.
Eu am gasit acest forum deabea acum.
Discutiile, sau mai bine spus raspunsurile mi se par mai tehnice aici decat pe celalalt forum.
Revenind la chip-tuning, eu mi-am facut re-maparea ECU la Doc (administratorul forumului Pug).
Sunt foarte multumit de ceea ce a iesit, dar cu aceasta ocazie am invatat cateva reguli in utilizarea motorului (in special turbo), si anume:
- nu se forjeaza motorul rece
- nu se da talpa sub 2000 rpm
- dupa o tura in forta, nu se opreste motorul imediat, ci se lasa la relanti cateva minute pentru a se raci turbina.
Aceleasi sfaturi le-am primit de la un prieten din Brasov care alearga in VTM si care utilizeaza o masina "profesionala", nu de strada ca ale noastre.
Consider ca chip-tuning-ul este util oricarui utilizator avizat si constient. In alte tari, unde impozitul se calculeaza in functie de puterea motorului, si nu de cilindree (ca la noi) este o metoda sa "scazi" valoarea impozitului.
Eu mi-am facut prima treapta de OBD tuning , cu o crestere de circa 25% a puterii si cuplului (136 CP), dar pentru care motorul este inca in parametrii de uzina si nu apar probleme, deci este garantat ca nu se strica.
Exsta si o a 2-a treapta, undeva catre 160 CP, dar pentru care nu se mai primeste garantie pentru turbina (poate sa cada dupa 5000 sau 50 !!! de Km).
Sigur, modoficarile pot continua, dar deja intram in zona masinilor preparate pentru diferite scopuri: liniute, drift, etc.
In mod normal, trebuie schimbate admisia, evacuarea, turbina, franele, suspensia, barele anti-ruliu si apar alte costuri.
Val S
Reverse
 
Mesaje: 5
Membru din: Lun Dec 28, 2009 8:43 pm
Locatie: Bucuresti
Marca: Alfa Romeo
Model: Giulietta
Motorizare: 2,0 JTDM
Fabricat: 2011
Nr. de inmatriculare: B 34 JLE

Re: Chiptuning

Mesajde thezapper » Joi Feb 11, 2010 5:00 pm

Alex_Alfa scrie:De ce obigatoriu?
Depinde ce vrei de la o masina si mai ales de cati bani ai, pentru a obtine ce vrei de la ea.

Pentru ca in 99% din cazuri cand pui big turbo acesta nu se mai potriveste pe galeria existenta. Atunci evident ca o schimbi.
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”
Avatar utilizator
thezapper
4th gear
 
Mesaje: 408
Membru din: Dum Sep 28, 2008 6:51 pm
Locatie: Timisoara, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: Brera
Motorizare: 3.2 JTS V6
Fabricat: 2007
Nr. de inmatriculare: TM 11 XGJ

Ce parere aveti de Digitaltunig din Cluj?

Mesajde RaduG » Mar Mar 15, 2011 11:48 pm

Salut, ce stiti de baietii astia din Cluj? LVB POWER ENGINEERING .....
II cunoaste cineva? are cineva chip pus de iei?
RaduG
Dead spot
 
Mesaje: 25
Membru din: Joi Oct 09, 2008 9:23 pm
Locatie: Cluj
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.6 T.S.
Fabricat: aug 2001

Re: Chiptuning

Mesajde graffi80 » Vin Mar 25, 2011 11:12 pm

@ Alex ... este posibil ca in timpul remaparii sa se defecteze calculatorul iremediabil ( am auzit asta , dar nu prea am incredere in sursa dar mi-a bagat un ghimpe in coasta ) si daca da poti sa aproximezi un procentaj al riscului ?
Mersi ...
Graffi80 - "Every time I see an Alfa Romeo, I tip my hat", Henry Ford
"Alfa`s don`t break down...they stop to be admired" :D
Avatar utilizator
graffi80
Membru legitimat
 
Mesaje: 886
Membru din: Mar Iun 30, 2009 6:41 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 75 & 156
Motorizare: 2.0 1.9
Fabricat: 1986 & 2004
Nr. de inmatriculare: CJ-75/35-GTA

AnteriorUrmatorul

Inapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 1 vizitator

cron