Anvelope

Chiptuning

Modificari si imbunatatiri.

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Lun Mar 28, 2011 6:21 pm

Destul de greu de raspuns.
Legat rata de esecuri, depinde de interfetele folosite. Legat de "recovery", depinde de interfetele folosite SI de tipul calculatorului :)
In cazul ECU-urilor mai vechi, la partea de "recovery" se poate folosi metoda de dezlipire a chiplui, el fiind rescris intr-un programator.
O chestie curioasa ar fi la calculatoarele de TS, unde nu poti nici dezlipi niciun chip si nu exista nici varianta BDM. Totusi nu am fost asa de curios, incat sa scot mufa de la USB, in timpul rescrierii la Alfa mea :grin:
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde StanPatzitW » Mar Noi 01, 2011 3:40 pm

Salutare

In primavara ma gandesc sa dug gagica de la 150 la cat se poate merge in sus.
Problema ii inainte de asta necesita niste banuti.
Kit ambreiaj..acum ii pe vine
Trebuie sa ii schimb debitmetru de aer pt ca cel care il am ii terminat. [b]Daca tot comand comand unul de pe un jtd de 170 CP?[/b]

Am un injector care nu ii chiar la prima tinerete. Ar trebui inlocuit inainte ?
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mar Noi 01, 2011 5:31 pm

Salutare!
Depinde cat de sus vrei sa mergi cu ea. Dintr-o resoftare, castigi cam 35 cp si categoric NU e nevoie de un alt tip de debitmetru.
Cat despre injector.. depinde ce intelegi tu prin "trecut de prima tinerete" (pierderi mari pe retur, compensari mari..?). Ar fi bine totusi sa il rezolvi, de dragul unei bune functionari a motorului, cu sau fara chiptuning. Oricum, este recomandat ca motorul sa fie "in apele lui" inainte de o resoftare.. :)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde StanPatzitW » Mie Noi 02, 2011 9:44 am

Vreau sa duc masina cat se poate de mult in sus dar fara sa afecteze durata de viata a motorului. Daca se poate sa il duc in 300 dar asta sa nu duca la final rapid motorul il duc la 300.


La faza cu debitmetru... ma gandeam ca daca motorul ajunge la 185 cp ar trebui si debitmetru mai mare.
O sa vad cat ma costa sa inlocuiesc injectorul sau injectoarele.

Multam de pont.

PS. Care este limita de siguranta in care pot sa duc masina? 1.9 jtd 150cp
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mie Noi 02, 2011 9:09 pm

"Vreau sa duc masina cat se poate de mult in sus dar fara sa afecteze durata de viata a motorului."
Si eu vreau sa f*t tot ce vad pe strada dar sa nu ma simta Greta.

" Care este limita de siguranta in care pot sa duc masina? 1.9 jtd 150cp"
Limita depinde imens de CINE si CUM face tunningul.

Stiu ca nu erau intrebari adresate mie dar ... Alex rade cu mine in masina, mai ales la depasiri
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Chiptuning

Mesajde treger_felix » Mie Noi 02, 2011 9:27 pm

Nelule ai fost genial la prima fraza, am ras de era sa fac pe mine, Nelu akka. Rocco Siffredi!

Stane cu ce drac ai luat in Germania? Etnobotanice? 300 cai? Chiptuning?
Pune-o dracului la rand prima data ca-ti huruie din toti rulmentii, iti pica toba, ambreiaj vax, debitmetru de aer, injector, jante trebuie sudate, pfaiiiii, si tu vrei chiptuning.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Chiptuning

Mesajde Xti » Mie Noi 02, 2011 9:37 pm

bh00ooo scrie:Si eu vreau sa f*t tot ce vad pe strada dar sa nu ma simta Greta.


O sa te ocolesc, nu putem sa-i facem asa ceva Gretei.
Alfa Romeo 155 Q4
Alfa Romeo forever!
Avatar utilizator
Xti
Membru legitimat
 
Mesaje: 776
Membru din: Lun Sep 22, 2008 8:17 pm
Locatie: Oradea, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: 155 Q4
Motorizare: 2.0L Turbo
Fabricat: 06.1995
Nr. de inmatriculare: BH 55 DTM

Re: Chiptuning

Mesajde the red passion » Mie Noi 02, 2011 10:01 pm

Alex_Alfa scrie:Salutare!
Depinde cat de sus vrei sa mergi cu ea. Dintr-o resoftare, castigi cam 35 cp...


Pai atunci inseamna ca acum as avea150 cp? Nu mai tin minte cat mi-ai spus la Felix ,am uitat :)
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Joi Noi 03, 2011 12:06 am

No bun, sa le luam pe rand :)

Nu exista "limita de siguranta". Si ca sa nu fiu inteles gresit, va garantez ca va spun asta din experienta mea de lucru la service, si nu neaparat ca si chiptuner. E simplu, masinile se strica si stock, in primele (zeci de) mii de km. Acuma legat de tuning, e vorba aia: intotdeauna un lant va fi pe atat de rezistent, pe cat e de rezistenta cea mai slaba veriga. Si pe cat ridici stacheta mai sus, vei da de "verigi slabe", iar upgradarea lor costa. And trust me, pentru 300 cp....
Stan, ca sa iti raspund mai concret, colegul meu din Bucuresti (Tibi - ILuzoriu) are motorul tau, pe un 156. Practic acea masina a fost cobaiul nostru in ceea ce priveste modificarea de soft, cat mai agresiv posibil. Momentan estimam ~200+ cp la motor si singura "victima" in ceea ce priveste partea mecanica a fost ambreiajul. Poate daca masina ta ar primi un soft similar ca si modificari, ar reactiona diferit (sper ca ma intelegi). Nu exista 2 masini identice si NU doresc/dorim sa ne jucam cu banii clientilor; fapt pentru care eu personal spun asta fiecarui client: Cresterile de putere si cuplu oferite nu au voie sa strice ceva bun, dar nici nu pot garanta ca va tine X km sau Y ani. Si la asta daca adaugam o ridicare a stachetei la nivel si mai mare.. iti dai seama ca in final totul se rezuma la bani investiti in diverse piese (nu intram acum in detalii).
Cu un soft "decent" vei castiga cam cat ti-am spus in postul anterior. Daca tu doresti ceva mai agresiv, se poate fara nicio problema din partea mea. Dar sper ca ai inteles ce ti-am scris pana acum :)

@Eugen, tu ai un motor diferit, cresterea la tine a fost de max 30 cp. :)
@Nelu, esti dus cu sorcova vere :lol: :lol: Ti-am citit postul si am ras de m-am imprastiat :lol:


PS - am uitat sa spun ca masina lui Tibi merge cam de un an cu soft de acel "calibru" :)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde StanPatzitW » Joi Noi 03, 2011 8:40 am

@ Nelu . Eu promit sa nu te zic , mai ales ca sunt departe :grin:
Avand in vedere ca am deschis discutia aici o sa fac miscarea la Alex. Dupa cum am zis si mai sus...mai sunt lucruri de schimbat pe masina inainte, lucruri care sunt deja pe vine si numa dupa....

@ Felix. Masinuta este deja in service.Se schimba ambreiajul si partea ai cu rulmentu de care ziceai tu ca huruie (fuzeta). Debitmetru de aer este pe vine, adica astazi o sa relansez comanda pentru ca a fost nevoie o confirmare, Practic mai trebuie sa verific injectoarele si......... masina este ca noua. Cam ce crezi tu ca ar trebui sa mai schimb? Odorizantul?

@ Alex cand am zis LIMITA DE SIGURANTA ma gandeam la faptul ca nu o sa-mi puste motorul in 50.000 km. Am inteles ideea cu veriga slaba. Multam de informatii
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Chiptuning

Mesajde treger_felix » Joi Noi 03, 2011 9:03 am

Stane draga, la stilul tau de condus chiar si cu o crestere de cca. 30CP la motor iti garantez ca vei "duce" in cel mai scurt timp ambreiajul dinnou, capete de planetara, etc.
In locul tau eu as fi procedat asa, mai ales ca inlocuiesti ambreiajul:
- ambreiaj mai tzapan
- dicuri frana mai performante (sper ca ai vazut si tu ca la viteze mari ~160 kmh cand franezi tare, dupa un timp frana nu prea mai e eficienta) + placute (EBC Green/Redstuff)
- incercam o "jucarie" de genul asta de la Novitec, nu ai nimic de pierdut, daca iti place o ti, daca nu o mariti la altul: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3416.html
- intercooler marit (cel de pe 2.4) + trasee.
Astea bineinteles pe langa debitmetru (original Bosch, nu Pierburg) si injector.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Anterior

Inapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron