No bun, sa le luam pe rand
Nu exista "limita de siguranta". Si ca sa nu fiu inteles gresit, va garantez ca va spun asta din experienta mea de lucru la service, si nu neaparat ca si chiptuner. E simplu, masinile se strica si stock, in primele (zeci de) mii de km. Acuma legat de tuning, e vorba aia: intotdeauna un lant va fi pe atat de rezistent, pe cat e de rezistenta cea mai slaba veriga. Si pe cat ridici stacheta mai sus, vei da de "verigi slabe", iar upgradarea lor
costa. And trust me, pentru 300 cp....
Stan, ca sa iti raspund mai concret, colegul meu din Bucuresti (Tibi - ILuzoriu) are motorul tau, pe un 156. Practic acea masina a fost cobaiul nostru in ceea ce priveste modificarea de soft, cat mai agresiv posibil. Momentan estimam ~200+ cp la motor si singura "victima" in ceea ce priveste partea mecanica a fost ambreiajul. Poate daca masina ta ar primi un soft similar ca si modificari, ar reactiona diferit (sper ca ma intelegi). Nu exista 2 masini identice si NU doresc/dorim sa ne jucam cu banii clientilor; fapt pentru care eu personal spun asta fiecarui client: Cresterile de putere si cuplu oferite nu au voie sa strice ceva bun, dar nici nu pot garanta ca va tine X km sau Y ani. Si la asta daca adaugam o ridicare a stachetei la nivel si mai mare.. iti dai seama ca in final totul se rezuma la bani investiti in diverse piese (nu intram acum in detalii).
Cu un soft "decent" vei castiga cam cat ti-am spus in postul anterior. Daca tu doresti ceva mai agresiv, se poate fara nicio problema din partea mea. Dar sper ca ai inteles ce ti-am scris pana acum
@Eugen, tu ai un motor diferit, cresterea la tine a fost de max 30 cp.
@Nelu, esti dus cu sorcova vere
Ti-am citit postul si am ras de m-am imprastiat
PS - am uitat sa spun ca masina lui Tibi merge cam de un an cu soft de acel "calibru"