Anvelope

Chiptuning

Modificari si imbunatatiri.

Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Joi Dec 11, 2008 10:10 pm

Hai ca imi permit sa "dezvirginez" sectiunea Tuning cu un subiect destul de controversat, si anume CHIPTUNING-ul.
Ce inseamna? Cum se face? Ce se intampla cu masina? De ce mai am eu nevoie de asa ceva? - sunt cateva din intrebarile la care voi incerca sa raspund in urmatoarele aliniate.

Pe scurt, Chiptuning inseamna inlocuirea softului de gestiune a motorului, soft care este stocat intr-un anume chip din interiorul unui ECU (Engine Control Unit - "creierul" motorului). Da, stiu.. sunt o gramada de denumiri date acestui proces, mai ales datorita celor 2 metode prin care se poate face: direct asupra calculatorului de injectie, sau prin portul de diagnoza denumit OBD2 - insa numai acolo unde se permite. Ca sa intelegeti mai bine diferenta intre cele doua metode, putem compara chiptuningul cu incarcarea/descarcarea unei poze de pe calculator pe telefonul mobil (excluzand bluetooth sau IR). Putem folosi cablul USB, sau ii putem scoate cardul de memorie, il punem intr-un 'card reader' si il "procesam". Multa lume se fereste de actionarea directa asupra ECU, "botezata" chiptuning clasic sau chiptuning prin dezlipire, insa un tuner experimentat si dotat cu aparatura adecvata, ar trebui sa poata face treaba asta cu usurinta.

Dar ce contine acest soft? Ei bine.. cifre. Multe cifre.. :) O parte din aceste cifre alcatuiesc niste asa-zise "harti", in doua sau trei dimensiuni. Fiecare harta are datoria sa. Una da cantitatea injectata in functie de turatie si pozitia pedalei de acceleratie. Alta limiteaza presiunea din turbina in functie presiunea atmosferica, alta da avansul, alta timpii de deschidere a injectoarelor.. si lista poate continua. De unde stie ECU toate astea? Simplu, masina e plina de senzori, de la care primeste informatiile de care are nevoie. CARE harti trebuiesc modificate, UNDE, si mai ales CU CAT, astea depind de fiecare tuner, de iscusinta si experienta sa, pentru a da putere mai mare, fara a afecta motorul si anexele sale. Fiecare tuner are stilul si metodele sale de a modifica un softul, dar pentru a sti sa faci asta trebuie in primul rand sa cunosti extrem de bine functionalitatea unui motor, si nu in ultimul rand sa stii bine care ce harta e si ce face.
O data modificat softul si incarcat in ECU, e timpul pentru drive-test :) Ce se intampla cu masina? Se simte mai usoara. Raspunde mai bine la pedala de acceleratie. E mai sprintena, iar motorul e mai elastic in depasiri. Nu devine o racheta. E exact ce iti trebuia in plus fata de ce era inainte. Din experienta va pot spune ca nu trebuie sa fii un "racer" pentru a-ti face chiptuning. Cred ca mai bine de 90% din clientii mei sunt oameni normali, cu prieteni normali, oameni familisti care tot ce vor e ceva mai multa siguranta in comportamentul rutier al masinii.

Foarte des sunt "bombardat" cu intrebarea 'de ce nu vine masina din fabrica asa??'. Pe multe alte forumuri, atat eu cat si alti colegi de breasla suntem intrebati "pai bine, ce, voi sunteti mai destepti decat inginerii care au facut masinile? aia-s prosti de nu dau caii astia in plus??". Nu, nu sunt prosti. Sunt destepti si protejeaza motorul taind din soft puterea sa cu pana la 40-50% din initial, in multe cazuri. De cine il protejeaza? Hmm.. pai de "destepti". De desteptii care schimba uleiul la 50.000 km pentru ca ei nu se iau dupa "marketingurile astea, nene". De desteptii care isi pun benzina/motorina de pe la sonde sau pompe ciudate, ca doar "a crescut barilul, mai". De desteptii care iarna la minus X grade, dau cheie, pornesc si la primul semafor au chef de liniute, ca doar "au motor, ce dreq". Si aici, lista poate continua. Alte considerente pentru care fabricantii limiteaza puterea sunt conditiile climaterice impartite pe suprafata Pamantului. De ce sa faci mai multe tipuri de soft, pentru toate tarile unde vinzi milioanele de masini produse, cand poti face un model care sa mearga peste tot? :) Iar acum vin eu cu intrebarea: daca suntem normali la cap, nu ne batem joc de masina, nu avem un stil de condus distructiv, de ce sa nu apelam la rezervele alea de putere..?


Si uite asa am facut (iar) un post astronomic. Daca mai aveti intrebari legat de acest domeniu, sper sa va pot lamuri. Acesta este topicul pentru asa ceva :)
Drive safe! 8-)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde treger_felix » Joi Ian 08, 2009 3:11 pm

Stapane al tuningului, ia zi si mie la 2.5V6 24v faci tunari?
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Chiptuning

Mesajde thezapper » Joi Ian 08, 2009 4:02 pm

Pe Brera ai reusit ceva? Evident, 3.2JTS V6.
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”
Avatar utilizator
thezapper
4th gear
 
Mesaje: 408
Membru din: Dum Sep 28, 2008 6:51 pm
Locatie: Timisoara, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: Brera
Motorizare: 3.2 JTS V6
Fabricat: 2007
Nr. de inmatriculare: TM 11 XGJ

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Joi Ian 08, 2009 5:01 pm

@Felix - ofcorz 8-)
@Zapper - in curand. Tine legatura cu Jeff ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde treger_felix » Vin Ian 09, 2009 9:23 am

bun atunci, care ar fi castigul si care e pretul?
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
- my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat
Avatar utilizator
treger_felix
Site Admin
 
Mesaje: 585
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:09 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: 166
Motorizare: 2.5 V6 24v
Fabricat: 04.1999
Nr. de inmatriculare: B 49 AFL

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Sam Ian 10, 2009 3:48 pm

Crestere de aprox 10% la putere si cuplu. Pret: 200-50 euro (+TVA), conform intelegerii :)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde Gabitza_156 » Lun Ian 12, 2009 2:44 pm

Salutare!

La 1.8 TS 16v am ceva sanse?
Avatar utilizator
Gabitza_156
Dead spot
 
Mesaje: 10
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:39 pm
Locatie: Arad
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1,8 TS
Fabricat: 2000

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Lun Ian 12, 2009 3:46 pm

De ce nu? :) Cresterile de putere si cuplu (procentual) precum si conditiile de pret sunt la fel.
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde mariusvldr » Lun Ian 12, 2009 11:13 pm

Salut,

1.9 JTD 16 V 140CP la cat se poate duce si care sunt costurile?
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mar Ian 13, 2009 12:06 pm

Salut
Pentru motorul tau cresterile sunt in felul urmator: putere 35-40 cp, cuplu 70-75 Nm , in functie de nr de km ai masinii

Detaliile legate de pret si modalitati de obtinere a reducerilor, se gasesc AICI ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Mie Ian 28, 2009 4:56 pm

thezapper scrie:Pe Brera ai reusit ceva? Evident, 3.2JTS V6.

De azi se poate. Cum ziceam, contacteaza-l pe Jeff (in TM) daca esti interesat ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde thezapper » Vin Ian 30, 2009 9:21 am

Da-mi niste detalii... Cat imi dai si cat e de sigur (ca va merge bine Brera, nu chip in general).
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”
Avatar utilizator
thezapper
4th gear
 
Mesaje: 408
Membru din: Dum Sep 28, 2008 6:51 pm
Locatie: Timisoara, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: Brera
Motorizare: 3.2 JTS V6
Fabricat: 2007
Nr. de inmatriculare: TM 11 XGJ

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Vin Ian 30, 2009 10:28 am

Cu permisiunea lui Jeff, am sa atasez o discutie intre el si unul din tunerii de la Piasini Engineering :arrow:


[6:22:51 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: more or less - 16 18 peack power
[6:22:59 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: at the max more or less 12 14
[6:23:07 PM] Jeff says: 18HP?
[6:23:31 PM] Jeff says: from 260HP, only this much?
[6:23:38 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: is not turbo !
[6:23:43 PM] Jeff says: I know
[6:23:49 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: if you want i tell you
[6:23:53 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: 30 hp gain ...
[6:24:00 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: but I want the true ...
[6:24:01 PM] Jeff says: but I am used to about 10% for aspirated
[6:24:10 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: bedend of the engine !
[6:24:12 PM] Jeff says: yes, of course I want realistic numbers
[6:24:23 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: 18 hp -- is not so bad ...
[6:25:43 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: the brera engine is not powerfull engine !
[6:25:50 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: is not old Alfa romeo engine
[6:25:50 PM] Jeff says: I see
[6:25:52 PM] Piasiniengineering - Art of Performance - Sondrio says: is opel


...se vede pe el ca e italian, dupa felul cum a zis ultimele randuri :lol:
Din cate am vazut, inclusiv AutoDelta ofera acest gen de cresteri la motorul asta. Deci asa o fi.. Despre cat de bine se simte pe masina, vei spune tu dupa drivetest (inainte de a da verdictul, respectiv a plati) ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde EvilTMy » Vin Ian 30, 2009 3:56 pm

Alex_Alfa
Dead spot

Mesaje: 32
Membru din: Lun Sep 22, 2008 7:59 pm
Locatie: Oradea

Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: 2001



Salutare.Am atasat si datele tale de identificare pt ca sunt cateva lucruri care ma intereseaya in mod special....(ce e cu rosu)
Deci....amandoi avem cam caelasi lucru....156,1.6ts,2001. :lol:
In descriere ai acolo 1.6 tunat.Ma gandesc ca e vb de chiptuning.Vreau sa te rog sa imi lasi un feedback cat poti de obiectiv posibil referitor la before si after...
Ma intereseaza sa ii fac chiptunig masinii mele dar as dori niste date concrete....cat castig,consum,sound,etc.
In speranta unei colaborari viitoare,mersi anticipat pt raspuns.
AlinTomescu&His Alfa :oops:
2001 Alfa Romeo 156 1.6 TS "ANGELina"
Avatar utilizator
EvilTMy
Membru legitimat
 
Mesaje: 413
Membru din: Vin Noi 28, 2008 4:50 pm
Locatie: Timisoara/Tg-Jiu
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 TS
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: GJ 12 ATM

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Vin Ian 30, 2009 5:21 pm

:lol: :lol: :lol:
Da, m-ai prins :oops:
Intr-adevar motorisca mea are chiptuning si mai are si un filtru de aer sport Pipercross Viper. :)
Cat despre feedback hmmm.. Iti zic sincer cum am simtit eu la cativa km dupa resoftare. Cam ca si cum ai scoate vreo 2-3 persoane din masina.. Sau ca si cand ai scoate aerul conditionat.. Masina pare sa fie mai sprintena, sa se simta mai usoara. Daca ai fi in Oradea, ti-as da sa mergi la o tura cu ea sa vezi cum fuge, ca sa poti sa iti faci o idee. In cifre (cred) ca a primit vreo 15 cai.. La o incercare, cu startul de pe loc, pana in capat de treapta a 3-a am fost "umar la umar" cu un Opel Astra GTC 1.8 TwinPort de 140 de cai.
Am resoftarea de mai bine de un an, respectiv 20-25.000 km iar la consum nu am sesizat diferenta fata de anterior, si nici probleme nu par a fi :)
La partea de sound nu pot sa iti raspund pentru ca imi acopera filtrul de aer orice alt sunet facut de motor :lol:
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde EvilTMy » Vin Ian 30, 2009 7:58 pm

Salut din nou.
In 2-3 saptamani am o "plimbare" planificata pana langa Salonta.De acolo la Oradea nu mai e foarte mult.Sa sti ca o sa vreau sa vad si eu si pipercrossul(cu toate ca intentionez sa imi iau bmc cda,dar na) si masina.Si de ce nu,cu ocazia aia facem si o treaba.
te anunt din timp cand ajung acolo.
2001 Alfa Romeo 156 1.6 TS "ANGELina"
Avatar utilizator
EvilTMy
Membru legitimat
 
Mesaje: 413
Membru din: Vin Noi 28, 2008 4:50 pm
Locatie: Timisoara/Tg-Jiu
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 TS
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: GJ 12 ATM

Re: Chiptuning

Mesajde Alex_Alfa » Vin Ian 30, 2009 9:25 pm

Daca vrei poti sa faci ulterior si la TM (same story and shit :) )
Cum doresti boss ;)
chiptuner
Avatar utilizator
Alex_Alfa
Membru legitimat
 
Mesaje: 106
Membru din: Lun Sep 22, 2008 6:59 pm
Locatie: Oradea
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 tunat
Fabricat: apr 2001
Nr. de inmatriculare: BH 85 ABR

Re: Chiptuning

Mesajde thezapper » Dum Feb 01, 2009 2:14 am

Alex_Alfa scrie:Cu permisiunea lui Jeff, am sa atasez o discutie intre el si unul din tunerii de la Piasini Engineering [...]

Mersi ca mi-ai scris. M-am intalnit azi cu Jeff in oras, era sa dam unul peste altul din cauza gropilor :)
Mi-a spus ca iasa doar 18 cai... O sa mai vorbesc cu el pe la intalniri la RoadRunners.

Daca cumva sti, cat de extrem e chip-ul asta?
Trebuie sa trec de pe benzina CO95 pe CO98/100?
Apare vreo diferenta in soft daca pun admisie/evacuare? Sau soft-ul e fix si restul daca ma ajuta o fac separat de soft?
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”
Avatar utilizator
thezapper
4th gear
 
Mesaje: 408
Membru din: Dum Sep 28, 2008 6:51 pm
Locatie: Timisoara, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: Brera
Motorizare: 3.2 JTS V6
Fabricat: 2007
Nr. de inmatriculare: TM 11 XGJ

Re: Chiptuning

Mesajde tzili » Mie Sep 30, 2009 7:00 pm

Va salut pe toti.
Am si eu o intrebare. Recomandati un chiptining la un JTD de 85KW cu 115.000 km pe ceas? Stiu ca acest procedeu nu este distructiv daca este facut cu cap, dar totusi...nu ridica ceva probleme de la un numar de km in sus? Ma gandesc ca exista o oarecare uzura in acel motor. Teoretic eu am vreo 115CP. M-ar tenta un chip ceva mai bland...in sensul ca daca m-as ridica la un 130 CP, as fi multumit.

Multumesc pentru raspunsuri.

A..era sa uit..ceva preturi in legatura cu asta? Stiti cumva daca se ofera si o oarecare garantie, sau ceva de genul?
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Chiptuning

Mesajde bh00ooo » Mie Sep 30, 2009 7:47 pm

Kilometrii aia, daca sunt sigur reali, sunt pepsi. Pistoale cu apa. Al meu are 265ooo si rupe tot, vede 5000 toata ziua si nu consuma ulei. Starea debitmetrului si a turbinei sunt f importante, daca alea sunt ok, chip away!
Preturi si reduceri autoperform-srl-chiptuning-pentru-zona-vest-t118.html
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Urmatorul

Inapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron