Anvelope

Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Alfa Romeo 147 este produsa din anul 2000. In anul 2001 a castigat Masina Anului in Europa. Desenata de Walter de'Silva si Wolfgang Egger, inlocuieste vechea generatie de hatchback-uri 145/146. Aici gasiti informatii si despre viitoarea inlocuitoare, Alfa Romeo 149/Milano.

Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde tzili » Vin Iul 01, 2011 10:56 am

Va salut.

Zilele trecute cand a fost extrem de cald afara si facand un drum la Timisoara (in zona aia caldura era criminala, cel putin fata de Brasov), am remarcat ca motorul meu trage foarte greu si vibreaza destul de tare. Pot sa spun ca atunci cand urcam o panta si vroiam s-o urc repede (120-130 km/h....asa cum eram obisnuit de altfel), simteam vibratia motorului inclusiv in volan. Stiti cumva ce ar putea fi? Stiu ca in general, diesel-ul trage mai greu cand e cald afara, dar chiar asa de greu? Care ar fi solutiile, ca aerul ce intra in motor sa fie cumva racit mai bine?

Mentionez ca masina este 1.9JTD 85KW, are ulei Selenia 10W40 schimbat de vreo 4000 km (la fel si filtrele).

Multumesc pentru raspunsuri.
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde florinianc » Vin Iul 01, 2011 10:59 am

Dieselu' nu trage mai greu cand e mai cald afara. Are probleme si d-aia trage mai greu. Sau trage mai greu deoarece pui clima la treaba. Daca nu ai posibilitatea sa ii faci un test, verifica-i toate filtrele, apoi senzorul de pe rampa. Sau poate fi si de la motorina proasta...
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde tzili » Vin Iul 01, 2011 11:13 am

Senzor de pe rampa...asta-i MAP-ul? :have_a_nice_day:

PS: motorina era de la MOL

PS2: cred ca totusi nu e MAP-ul...asta parca avea ceva legatura cu aerul.
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde florinianc » Vin Iul 01, 2011 4:42 pm

Senzorul de pe rampa nu are legatura cu aerul :P . Pe unde vine motorina la injectoare stii? Chiar inainte de a ajunge prin conductele alea de metal la injector, exista un fel de tub metalic mai gros, iar pe el vei gasi senzorul ala.
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde florinianc » Vin Iul 01, 2011 9:31 pm

Am postat in graba si am uitat sa iti zic cum sa probezi debitmetrul : cand observi ca merge aiurea, ridici capota si pe tubulatura de admisie de la aer, chiar dupa filtrul de aer, o sa vezi o mufa destul de lata (aia e mufa de la MAF-mass air flow) o scoti si stai atent la comportamentul motorului. Daca nu se schimba, atunci MAF este bulit.
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde StanPatzitW » Vin Iul 01, 2011 11:34 pm

florinianc scrie:. Daca nu se schimba, atunci MAF este bulit.


Vezi ca daca se schimba in bine tot MAF este problema. Eu am avut ceva probleme asemanatoare...gagica-16v-150-t813-100.html
...cand era cald afara mi se punea masina in cap. Am patit chiar in depasire sa simt ca nu mai trage. Am scos mufa si motorul mergea mult mai bine fara asa ca am trecut pelista de piese de schimb.
Trece ALFELE-n zare... Eu ma uit, ele dispare...

www.alfaamore.ro/forum/gagica-16v-150-t813.html
Avatar utilizator
StanPatzitW
4th gear
 
Mesaje: 544
Membru din: Dum Noi 01, 2009 8:37 pm
Locatie: Alba Iulia
Marca: Alfa Romeo
Model: GT 150CP
Motorizare: 1.9 JTD 16
Fabricat: 2005
Nr. de inmatriculare: AB 31 MOB

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde mani_mic » Sam Iul 02, 2011 5:04 am

mai poti lua in calcul un scurt care apare doar la temperaturi ridicate - eu am patit cu fosta asa - cand era foarte cald se "activa" scurtul si nu mai putem opri motorul :) poate un astfel de scurt iti scoate vreun sensor din circuit
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde tzili » Sam Iul 02, 2011 9:08 am

Ieri am curatat EGR-ul impreuna cu MAP-ul :have_a_nice_day: Nu pot sa zic ca am simtit o imbunatatire majora. EGR-ul mai fusese curatat o data in iarna, dupa ce masina mea n-a mai vrut sa porneasca. MAP-ul avea ceva mizerie dar nimic de speriat. Cred ca alfita mea are altceva, pentru ca chiar daca afara este racorica zilele astea, tot nu trage cum o facea inainte. Inainte, chiar daca are doar 85KW, pot sa zic ca era destul de brutala in acceleratii. Urca mult mai repede in turatii, mai ales intre 2000 si 3000, exact acolo unde ma intereseaza, si anume la depasiri.

Saptamana viitoare merg la service ca oricum vroiam sa schimb si alte chestii (bucse bara st., flanse fata, tampon central motor, bieleta antibalans). Credeti ca o curatare de injectoare ar ajuta? Si mai era si ceva de curatat la pedala de acceleratie, nu-i asa?

In privinta debitmetrului, pot sa spun ca uneori la relanti, se vad unele variatii de turatie....sa zicem in medie un +/- 50. Uneori dar rar, are tendinta de a scadea mai mult, dar foarte scurt. Revine repede la normal.
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde tzili » Mie Iul 06, 2011 11:27 am

Baieti am curatat injectoarele! Masina trage mult mai bine, si chiar se simte. Va recomand s-o faceti si voi, mai ales daca s-a circulat cu masina multi km cu motorina din Romania. Cand bugetul meu se va restabiliza, voi face o diagnoza serioasa in mers. Tipul de la service mi-a spus ca trebuie monitorizati toti parametrii de la senzori in timp ce merge. Pana atunci, ma duc jos sa verific debitmetrul.
tzili
Dead spot
 
Mesaje: 45
Membru din: Mie Sep 30, 2009 6:25 pm
Locatie: Brasov
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2002

Re: Comportament JTD in functie de temperatura exterioara

Mesajde thenuts » Dum Iul 17, 2011 10:08 pm

Cum sa nu traga mai greu motorul cand aerul e cald ? Nu degeaba masina trage mai bine iarna si mai prost vara.
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW


Inapoi la Alfa 147, 149

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron