de bh00ooo » Lun Oct 26, 2009 10:48 am
Adevarul e undeva la mijloc cred eu. Alfa scrie in manual, ca si alte marci, sa pornesti linistit si sa nu o tii minute in sir la relanti chiar daca e rece. Sunt convins ca este un motiv intemeiat pentru asta, nu doar preocuparea lor pentru timpul nostru.
In primul rand uleiul trebuie sa fie bun (nu prea vechi adica) si potrivit pentru utilizare (la - tzspe cat avem noi iarna un 5W 40 full sintetic e musai). Daca uleiul e ok, fabricantii de masini din zilele noastre, Alfa inclusiv, optimizeaza presiunea uleiului pentru mers nu pentru stat pe loc si banuiesc ca ungerea se face mai bine si la rece daca exista ceva ture in motor decat daca sta la 900. Pentru supraturare si suprasarcina la rece exista limitare in soft asa ca, una peste alta, eu ii dau cheie, pun centura, gasesc postul de dimineata la radio, aprind tigara, ma asigur si ies din parcare. Talpa nu ii dau mai mult de o treime din cursa pedalei pana e apa la 60, dar in rest merg, nu stau. In principiu, imi aleg stradute laturalnice pentru primii kilometri ai zilei, unde sa pot merge la ture joazse fara sa incurc circulatia.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....