Anvelope

Dictionar explicativ auto

Se discuta despre motoare, service, modificari, intrebari, tutoriale.

Dictionar explicativ auto

Mesajde the red passion » Sam Iul 25, 2009 10:19 pm

Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Dictionar explicativ auto

Mesajde the red passion » Joi Oct 01, 2009 9:58 pm

Cum functioneaza un diferential


Cum este construit un motor si cum functioneaza
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Dictionar explicativ auto

Mesajde Xti » Joi Oct 01, 2009 10:15 pm

Salut initiativa ta, iar cu atat mai mult in directia asta. Multumim.

Cristi
Alfa Romeo 155 Q4
Alfa Romeo forever!
Avatar utilizator
Xti
Membru legitimat
 
Mesaje: 776
Membru din: Lun Sep 22, 2008 8:17 pm
Locatie: Oradea, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: 155 Q4
Motorizare: 2.0L Turbo
Fabricat: 06.1995
Nr. de inmatriculare: BH 55 DTM

Re: Dictionar explicativ auto

Mesajde George » Vin Oct 02, 2009 2:35 pm

Referitor la videoul cu diferentialul.

Acela este un diferential clasic, isi face treaba, dar aici intervin doua fenomene ( de obicei intalnite la cei care cred ca limitarile de viteza sunt pentru cei cu skateboard :) ) subvirarea si supravirarea. O sa fac o referire scurta la cele cu tractiune pe fata, asa cum este si in videoul de mai jos. Acolo se face o comparare intre o alfa normala si una cu q2 (mai exact un gt. cel gri e cu q2 iar cel rosu... normal). Se vede in film ca in momentul intrarii in curba, la alfa q2, liniuta care arata puterea la roti creste la roata din exterior, cea care isi pastreaza cel mai bine aderenta datorita plonjarii si inclinatiei laterale , iar la alfa fara q2... ar trebui ca linia rosie sa creasca la roata din interior (pentru ca un diferential clasic transmite puterea la roata care patineaza) => subvirarea, devierea de la traseu etc



Daca diferentialele clasice exista de cand lumea (s-au folosit in multe domenii, nu neaparat automobile), diferentialele autoblocante au inceputul prin 1930, create de Porsche. Eu cred ca in curand, diferentialele astea vor deveni standard pe toate masinile. Poate nu merg toti rapid, dar sigur toti merg pe ud, pe zapada si acolo se cam pierde aderenta destul de usor.
Avatar utilizator
George
Dead spot
 
Mesaje: 42
Membru din: Dum Mai 10, 2009 8:28 pm
Locatie: Timisoara


Inapoi la Tehnic

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron