Acela este un diferential clasic, isi face treaba, dar aici intervin doua fenomene ( de obicei intalnite la cei care cred ca limitarile de viteza sunt pentru cei cu skateboard ) subvirarea si supravirarea. O sa fac o referire scurta la cele cu tractiune pe fata, asa cum este si in videoul de mai jos. Acolo se face o comparare intre o alfa normala si una cu q2 (mai exact un gt. cel gri e cu q2 iar cel rosu... normal). Se vede in film ca in momentul intrarii in curba, la alfa q2, liniuta care arata puterea la roti creste la roata din exterior, cea care isi pastreaza cel mai bine aderenta datorita plonjarii si inclinatiei laterale , iar la alfa fara q2... ar trebui ca linia rosie sa creasca la roata din interior (pentru ca un diferential clasic transmite puterea la roata care patineaza) => subvirarea, devierea de la traseu etc
Daca diferentialele clasice exista de cand lumea (s-au folosit in multe domenii, nu neaparat automobile), diferentialele autoblocante au inceputul prin 1930, create de Porsche. Eu cred ca in curand, diferentialele astea vor deveni standard pe toate masinile. Poate nu merg toti rapid, dar sigur toti merg pe ud, pe zapada si acolo se cam pierde aderenta destul de usor.