Anvelope

Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Se discuta despre motoare, service, modificari, intrebari, tutoriale.

Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Lun Aug 16, 2010 10:43 am

Salut,
O sa deschid un topic nou mai detaliat cu problema mea .

Info:
In mod normal la Alfa mea apa sta la 70-75 grade
Ulei/filtre schimbate acum 2 saptamani
Nivel ulei - OK
Verificat prin busonul de ulei daca axele sunt uscate sau au ulei pe ele - Au ulei pe ele

Situatie:
- Mers in coloana ca si melcul c-am o ora jumate
- Apa a ajuns la 90 gr

Problema:
- Eroare "Engine Oil Pressure Low"
- A murit motorul
- Am repornit am mai mers un pic si apoi cand o lasam la relanti iar murea motorul
- Daca o tineam accelerata la 2000 nu mai murea motorul dar . . . parca tot avea tendinta sa moara - se aprindea MCSF si beculetul de bujii pt o fractiune de secunda - si masina smucea usor de tot - iar apoi mai mergea un pic bine pana iar se repeta tot procesul :).

La mers normal prin oras sau in afara unde apa nu urca mai sus de 75 Grade nu am nici o problema merge normal masina.

Daca aveti vreo idee despre problema va rog sa imi ziceti . O sa merg azi la amiaza cu ea la un mecanic/tester sa vedem de acolo ce reiese.

Marius,
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde silencer » Lun Aug 16, 2010 11:01 am

ce pot sa iti zic sigur e ca temperetura la care sta mororul nu e ok, asa era si la mine pana am schimbat termostatul.
159 2.4 JTDM TI SW
Avatar utilizator
silencer
2nd gear
 
Mesaje: 154
Membru din: Lun Dec 22, 2008 3:00 pm
Locatie: Tg.Mures
Marca: Alfa Romeo
Model: 159
Motorizare: 2.4 TI
Fabricat: 2008

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Lun Aug 16, 2010 12:43 pm

Nu stiu cum e cu apa sunt pareri si pareri :)
Referitor la problema mea :

M-am intors de la tester din pacate fara prea multe informatii - din cauza ca cel la care am fost avea un tester destul de rudimentar . Am reusit sa obtin codul la 2 erori care le aveam memorate :
P0340 - nu am retinut exact dar e ceva legat de camshaft senor malfunction
P0685 - ceva legat de PCM

Acum o sa ma documentez sa vedem daca una din astea saua mandoua ar fi putut cauza problema mea.

Marius,
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Lun Aug 16, 2010 1:24 pm

Nu suna prea complicat. Ai eroare la senzorul de pozitie a unui ax cu came. Cel mai degraba ala e bulit, nu mai transmite corect informatia la ECU, acesta nu mai stie cat si cand sa injecteze motorina si iti moare motorul. La oprirea neintentionata a motorului, este NORMAL sa apara eroarea mesajul de low oil pressure pe bord. In concluzie, primul lucru verificat inlocuit senzori pozitie axe cu came. 2: verificat senzor pozitie volanta.
Temperatura: parearea lui Branconier este cea corecta. Orice altceva ai citi pe forumuri sunt prostii. Apa NU trebuie sa stea la 70-75 ci la 85-88, deci va trebui sa pui mana sa schimbi termostatul, preferabil acuma vara pentru ca la iarna vei vedea 50-60 ceea ce deja e rau.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Lun Aug 16, 2010 1:36 pm

@bh00ooo -Mersi

Senzorul de pozitie a unui ax cu came
Senzor pozitie volanta

Exista vreo posibilitate de verificare a acestor senzori inainte de a-i inlocui ?

Care ar fi costurile cu inlocuirea lor?

Marius,

LE: Da am mai confirmat si prin alte parti : si se pare ca toata lumea zice ca e senzorul pozitie volanta . Mai ales ca sunt persoane care au mai avut aceasta problema.

Maine sper sa reusesc il schimb si apoi mai vedem. Costul din ce m-am documentat este ~120 RON.

Marius
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Lun Aug 16, 2010 2:00 pm

Parerea mea ca orice service de doamne-ajuta trebuie sa poata elimina pe rand problemelepana ajunge la exact senzorul bulit cu adevarat. Eu unul nu as putea sa-ti spun procedura exacta (ex ce voltaj trebuie sa dea pe nu stiu care pin de iesire etc). Un test la Auto Italia in Cluj ar putea sa dea rezultate mai exacte, doar sa nu cumperi senzorul de la ei. Dupa ce stii exact ce trebuie sa schimbi poti cere preturi in stanga si in dreapta si eventual sa imi trimiti seria de sasiu si numele/codul reperului sa cer pret si la Italoparts.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Mie Aug 18, 2010 1:04 pm

Am schimbat senzorul acum o ora. Pot sa spun ca am tinut masina sa se incinga bine si nu s-a mai repetat , dar inca nu sunt 100% sigur ca problema e rezolvata , asta pana nu o sa mai fac cateva teste sau sa merg in coloana 2 ore fara probleme :)) .

Costuri:
95 RON senzor - nu stiu exact marca dar era "made in Italy" :)
Manopera :
Tester de ieri + manopera schimbat senzor azi = 40 RON

Daca mai apare problema o sa vin cu update-uri desi sper sa nu mai fie nevoie .

Numai bine,
Marius,
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Mie Aug 18, 2010 7:57 pm

Din pacate nu am vesti prea bune.
In aceasta seara am suprasolicitat iar masina pentru a vedea daca s-a fixat problema prin inlocuirea senzorului de pozitie a volantei. Am lasat-o sa mearga c-am o jumate de ora la relanti iar apoi m-am plimbat c-am 15 minute in a 1 si a 2 pe stradutele din jurul blocului apa statea pe 90 grade. Parea ca e ok eram gata sa dau un verdict pozitiv pana cand ma apropiam de parcare si motorul a murit :( . Am mai lasat-o la relanti c-am 10 minute timp in care a mai murit de 2 ori.

Pe bord apare doar beculetul rosu de la ulei si eroarea "Engine oil , pressure low" iar dupa cateva secunde clipesc in acelasi timp MCSF-ul si beculetul de la bujii - o singura data.

Daca mai aveti si alte idei despre posibile cauze va rog sa-mi ziceti. Ma gandeam sa fac si o programare la reprezentanta pentru un tester mai complex poate acolo pot sa-mi spuna mai multe.

Marius-
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Joi Aug 19, 2010 10:02 am

Ori reprezentanta, ori un tester adevarat, cu interfata buna si software la zi, nu chinezisme de 150 de euro, vezi ce erori sunt stocate si mergi pe rand, probabil va fi un senzor de la axele cu came..
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Joi Aug 19, 2010 2:50 pm

M-am intors de la tester de la reprezentanta - operatie reusita pacient mort :( .
O eroare am avut - cevga legat de ambreiaj (p0704) in rest nimica . Or mai facut si o caruta de masuratori pe acolo si singura valoare care nu e ok e :

Giri motore 2636
Massa aria obietivo: 569.80 mg/ciclo
Massa aria misurata 95.2 mg/ciclo
In rest a zis ca motorul nu bate, ungerea se face totul e ok ... pe dracu .

Din informatiile de pe forum urmatorul pe lista ar fi inlocuit "Senzor pozitie ax cu came" . Acuma sa vad trebuie sa ma hotarasc daca il inlocuiesc sau nu , voi ce ma sfatuiti ? Ca vad ca dupa tester sunt mai confuz ca si inainte .

Marius-
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Joi Aug 19, 2010 3:03 pm

Massa aria obietivo: 569.80 mg/ciclo
Massa aria misurata 95.2 mg/ciclo

Ei au citit asta si nu stiu ce are ?????

Hint: Debitmetru bulit. (MAF)

Edit: Debitmetrul nu da eroare care se stocheaza in schimb interfata lor le da ceea ce citesti mai sus. Discrepanta intre valorile 'asteptate' si cele 'masurate'. La o anumita temperatura debitmetrul da valori gresite, ridicol de mici, ECU-ul crede ca se sufoca si taie injectia, moare motorul.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Joi Aug 19, 2010 3:20 pm

Deci in momentul de fata am 2 variante :

- senzor pozitie ax cu came
- debitmetru
preturi apropiate dar diferenta mare la manopera .

Daca scot mufa la debitmetru sa fac teste sa vad daca de asta e legata si problema mea oare ar fi ok ?
Am o intrebare insa (sau mai multe), daca scot mufa la debitmetru masina o sa mai stea la relanti sau trebuie sa o tin din acceleratie ? Pentru ca daca nu sta nu imi pot verifica cealalta problema cu " moartea" motorului

Daca e de inlocuit debitmetru ce imi recomandati ?

Marius
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Joi Aug 19, 2010 3:48 pm

Eu as lasa pe moment in pace senzorul de pozitie ax cu came, eroarea nu a reaparut la testerul Auto Italia.

Debitmetrul ar trebui sa coste pe la 6-7 bulioane pe Bosch, manopera e doi lei (poti cauta pe ebay daca sunt mai ieftine). Ideal ar fi sa masori din nou valorile cu unul bun luat de pe alta masina inainte de a-l schimba. Am vazut si la noi debitmetre mai ieftine, la 2, 3 milioane dar nu erau Bosch. Pe original exclus, este tot Bosch dar mai scump ca are eticheta AR.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Joi Aug 19, 2010 4:03 pm

Dar daca scot mufa as avea vreo sansa sa testez daca el e de vina pentru moartea motorului ? Vreau sa zic - fara debitmetru mai merge masina la relanti sa-i pot crea conditiile necesare ?

Marius,
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Joi Aug 19, 2010 4:16 pm

Aia cu scosul mufei... Totdeauna mi s-a parut o idiotenie. Avem una bucata senzor defect, foarte important pentru functionarea corecta a motorului. Cum sa testam daca este defect? Stiu! Hai sa il dezactivam sa vedem ce se intampla. Nu te poti astepta ca un asemenea rationament sa dea rezultate credibile. In unele cazuri posibil, dar ma intelegi ce vreau sa zic.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde graffi80 » Joi Aug 19, 2010 7:02 pm

Te pot indruma catre un prieten bun... cel putin eu nu am plecat de la el "nerezolvat" si nici cei pe care i-am trimis.... :have_a_nice_day:
0740613195 Zoli , raspunde la acest telefon deobicei intre 8,9 dimineata si 17 . Iti urez succes ... sa se faca bine... :;^^:
Graffi80 - "Every time I see an Alfa Romeo, I tip my hat", Henry Ford
"Alfa`s don`t break down...they stop to be admired" :D
Avatar utilizator
graffi80
Membru legitimat
 
Mesaje: 886
Membru din: Mar Iun 30, 2009 6:41 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 75 & 156
Motorizare: 2.0 1.9
Fabricat: 1986 & 2004
Nr. de inmatriculare: CJ-75/35-GTA

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde florinianc » Joi Aug 19, 2010 7:47 pm

Daca ar fi fost de vina debitmetrul scotea un fum grozav si nu se mai tura liniar. Si oricum, cand debitmetrul este defect, motorul functioneaza mai bine fara el, decat cu el, dar si atunci ECU va limita turatia, care va urca va urca liniar pana la cca. 3500 rpm, apoi urmand o "puturosenie" a motorului. Cel putin la mine asa s-a manifestat.
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Joi Aug 19, 2010 8:17 pm

La tine asa s-a manifestat, ai zis bine. La mine nu tragea la rece. Debitmetrul poate da o gramada de simptome, unul mai ciudat ca altul. Diagnoza lui se pune cu examinerul in reprezentanta sau cu testere serioase care pot arata discrepantele intre valori asteptate si masurate. In cazul de fata, chiar daca este sau nu cauza nemijlocita a opririi motorului, debitnetrul este ciao.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde mariusvldr » Vin Aug 20, 2010 7:50 am

Aseara am umblat iar cu ea pana s-a oprit motorul . Apoi am scos mufa de la debitmetru si am mers asa cu ea si iar a murit.
Deci scot debitmetrul din calcul pentru problema asta . Referitor la debitmetru dus - nu am nici una din simptomele de mai jos - motorul merge liniar ,trage bine , nu scoate fum, se tureaza si la 5 mii - mai ramane diferenta mare de valoare iesita la tester - o sa o duc luni sa verifice tot traseul de admisie.

Mai ramane senzorul de pozitie ax cu came de schimbat si cablajul la senzorul pozitie volanta de verificat.

Alte idei nu mai am .
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Engine Oil Pressure Low - cand se incalzeste motorul

Mesajde bh00ooo » Vin Aug 20, 2010 12:22 pm

Te grabesti putin. ECU-ul tau e invatat cu debitmetrul prost deci simpla scoatere a mufei nu inseamna nimic. Era undeva o procedura de resetare a valorilor invatate de ECU, ceva cu scos borna si lasat peste noapte + vraji la vrajitoare + alte chestii, da un search pe google. Inainte sa schimbi altceva sau sa desfaci toata admisia ia un debitmetru bun de pe alt 1.9 16V si masoara valorile.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Urmatorul

Inapoi la Tehnic

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron