Enzo Ferrari 18 Februarie 1898 /14 August 1988
Cavallino modonese,orgolio italiano
Enzo Ferrari sa nascut la Modena in 18 Februarie1898.La virsta de 10 ani,tatal sau director la o fabrica locala de lucrari metalice,il duce impreuna cu fratele sau Alfredo Jr.la Bologna pentru a vedea o gara automobilistica.Dupa ce a asistat la o serie de gare,Ferrari se decide de a deveni pilot automobilistic.Anul 1916 este un an tragic,an in care isi pierde tatal ,iar la scurt timp si fratele.In timpul primului razboi modial,Farrari se ocupa de potcovirea catirilor armatei,iar in anul 1918 isi risca viata din cauza epdemiei care a cuprins intreg globul.Este angajat la CMN,o mica fabrica de automobile transformata la sfirsitul razboiului.Printre lectile sale este inclus si un test de condus,test pe care il trecece cu bine.In aceasta perioada se apropie serios de curse si participa la Targa Florio(1919),sosind al 9-lea.Prin intermediul prietenului sau Ugo Sivocci,ajunge sa lucreaze la Alfa Romeo,care a introdus masini de o noua conceptie pentru Targa Florio din 1920.Ferrari la volanul uneia dintre acestia sosese al 2-lea.In perioada in care este la Alfa Romeo,devine unul dinte protejati lui Giorgio Rimini,unul dintre principali ajutori ai lui Nicola Romeo.In anul 1923,concureaza si cistiga pe circuitul Sivocci din Ravenna,circuit unde il intilneste pe tatal legendarului as intre asi,un mare erou al primului razboi mondial Fracesco Baracca,care ramine uimit de curajul tinarului pilot Ferrari.In perioada aceasta Ferrari primeste acel simbol "calutul negru cabrat"de la sotia acestuia.(istorie-t82.html)In anul 1924 ajunge la prima sa victorie,cistigind la Coppa Acerbo.Dupa alte succese,devine pilot oficial.Cariera de pilot de curse continua ,dar in campionate locale, cu masini de "mina a 2-a"pina inr-o zi cind are ocazia sa conduca o masina noua la cea mai prestigioasa gara a anului :Gran Premio di Francia.In aceasta perioada se casatoreste si isi deschide o concesinarie Alfa la Modena.In 1929 deschide o firma:la Scuderia Ferrari.Este sponsorizat in aceasta afacere de bogati industriasi din Ferrera, Augusto si Alfredo Caniano.Obiectivul principal al firmei era acela de furnizare asistenta mecanica si tehnica celor ce cumpara Alfa Romeo si utilizeaza aceste masini pentru competiti.Face un acord cu Alfa Romeo,cu care se angajeaza sa faca asistenta si pentru clienti directi.Enzo Ferrari stringe legatura si cu Bosh,Pirelli si Shell.Pentru implementaria scuderiei cu piloti,il convinge pe Giuseppe Campari sa aderare la echipa sa si reuseste o alta alianta si anume cu firma lui Tazio Nuvolari.In primul sa an Scuderia Ferrari,poate depasi 50 de piloti permanenti sau part-time.Team-ul participa la 22 gare,totalizind 8 victori si alte rezultate multumitoare.Scuderia Farrari,devine un fel de studio,aceasta si din cauza ca este cel mai mare Team pus pe picioare de o singura persoana.Piloti nu primeau un salariu,dar primeau un procent obtinut din victorile pe care le obtineau,la fel si echipa tehnica. Totul se schimba cind Alfa Romeo anunta decizia lui de retragere din competiti in stagiunea 1933,din cauza problemelor financiare.Scuderia Ferrari isi poate face adevarata intarea in lumea curselor pe cont propriu.In 1935,semneaza pentru Scuderia Ferrari,pilotul francez Dreyfus,care inainte concura pentru Bugatti.In ani scuderia Ferrari a avut mari piloti precum:Giuseppe Campari,Luis Chiron,Achille Varzi si cel mai mare: Tazio Nuvolari.In toti acesti ani Scuderia a trebuit sa se infrunte cu puteria echipelor nemtesti Auto Union si Mercedes.Dupa razboi (al 2-lea),Enzo Ferrari,fabrica propria si prima sa masina,cu care participa la Gran Pemio di Monaco,din anul 1947,Tipo 125,cu motor 1,5 litri.Masina a fost conceputa de vechiul sau amic colaborator Gioacchino Colombo.Prima victorie Ferrari intr-un Gran Premio,este in 1951,la GP di Gran Bretagna,unde argentinianul Froilan Gonzales,duce la victorie masina si scuderia modenesa.Team-ul are o posibilitate de a cistiga Campionatul Mondial,ratata in GP di Spagna,atunci cind scuderia a optat pentru pneuri Pirelli.Rezultatul ghinionului face ca Fangio sa cistige gara si tot odata primul titlul mondial.Masinile sportive devin o problma pentru Ferrari deoarece nu reusesc rezultate sadisfacatoare in clsamente.Piata principala in toata lumea se bazeaza pe masinile de curse din anul precedent vindute la persoane private.Masinile Ferrari devin comune,asa ca se gasesc in toate principalele evenimente sportive,precum:Le Mans,Targa Florio si Mille Miglia.Ferrari incepe sa produca faimoasa Gran Turismo,desenata de Battista "Pinin" Farina.Victoria de la Le Mans si alte gare de lunga distanta,a readus faima marci modenese in toata lumea.In 1969,Ferrari trebuie sa faca mari eforturi financiare,masinile se comanda dar nu se reuseste produceria lor pentru a sadiface cerintele,plus in acelas timp nu reusesc nici pe plan competitional sa isi urmeze programul propus.In ajutorul lui vine Fiat si familia Agnelli.Acest acord cu imperiul Fiat este motivul pentru care vine criticat Ferrari,deoarece nu poate domina micile team engleze.In anul 1975,Ferrari renaste,datorita lui Niki Lauda,care cistiga 2 titluri de "Campione del Mondo" si 3 titluri de" Campione Constructtori",in 3 ani.Enzo Ferrari nu va apuca sa-si vada echipa Campioana Mondiala,moare in 14 August 1988,la virsta de 90 ani.Scuderia continua si datorta altor nume precum Alain Prost si Nigel Mansell.In 1993,intra Todt ca Direttore Sportivo,direct de la directiunea team Peugeot,care a cistiat 24 Ore di Le Mans si care il aduce pe Niki Lauda consultant tehnic.La venirea lui Michael Schumacher in 1996,in 1997 Ross Brawn si Rory Byrne de la Benetton,complecteaza unul dintre cele mai mari team-uri din istoria F1.Istoria continua si azi.
preluat BiografieOline.it