Giseppe Busso
Nascut la Torino 27 aprilie 1913,a urmat Instituto Industriale di Torino.Dupa serviciul militar,Busso incepe sa lucreze la Fiat ca desenator la biroul tehnic motoare aviatie.Dar cum pasiunea lui erau automobilele,sa indreptat catre Alfa Romeo,unde a inceput sa lucreze in 1939,la serviciul studi speciale,inpreuna cu inginerul Orazio Satta Puliga.Cum nu se lucra numai pentru sectorul auto asa cum si-ar fi dorit,in luna Iunie 1946,Busso pleaca,dar cu acordul lui Satta (acesta urmind sa-l recheme ) la Ferarri, pentru a fi seful oficiului tehnic.In luna Ianuarie a anului 1948 este rechemat la Alfa unde ramine pina in anul 1977.Aici Busso este responsabilul departamentul proiectari(unde se proiecteaza toate organele mecanice,ale masinilor produse la Portello si Arese pina la motorul 6V injectie cuprinse si masinile de curse).A avut toata incredera din partea lui Satta,lasind -ui o mare libertate de a lua decizi si a alege.Multe masini proiectate de el ramin la nivel de prototipuri,din care unul f.interesant este tipul 103 din 1959,un auto cu tractiune fata,cu un motor transversal e 896 cc,care dezvolta 52cv,avind o caroserie care anticipeaza Giulia.Unul dintre cele 2 prototipuri se gaseste azi la Museo Storico Alfa Romeo din Arese.Busso devine Seful Serviciu Proiectari parti mecanice in 1952,Sef Coordonator in 1954,Director Adjunct in 1966,Director in 1969,Director Adjunct Central in 1972 Director General in 1973.Busso se retrage cu un an inainte de a avea virsta pensionari.Locuieste la Arese,linga fabrica pe care a iubito din tot deauna.
Ultimele ALFA cu montare V6 Busso sint urmatoarele: 147 GTA, 156 GTA, 166 si GT
3.2 V6 240cv
preluat forum club alfa sport.it - Elvira Ruocco