Giuseppe Merosi,primul proiectant!
Daca este adevarata povestea in care Henry Ford spunea ca isi scoate palaria in fata unei Alfa Romeo,atunci o buna parte din merit il are Giuseppe Merosi,primul proiectant al Marci del Biscione.S-a nascut la Piacenza in anul 1872,iar dupa ce a terminat studile a intrat in 1899 la Orio & Marchand,o fabrica de biciclete care vroia sa se converteasca in producerea de masini.Zece ani mai tirziu dupa ce intre timp a lucrat la Fiat si pentru departamentul auto la Bianchi din Milano,Merosi isi face intrarea la Alfa cu o insarcinare importanta si anume director tehnic.Din acel moment Merosi va merge pas la pas cu succesul Marci.Primul motor important al lui Merosi este "24 HP",o bijuterie care in 1910(cu puteria marita la 31 cv)se monteaza si pe biplanul lui Antonio Santoni si Nino Franchini,proiectat si construit in totalitate la Alfa.In ani care urmeaza proiectantul Merosi creaza unul din primele motoare cu valvole in cap(40-60 HP),care este pionierul propulsoarelor cu doua axe cu came la 90*.Dupa razboi Merosi realizeaza motorul "RL",un motor in 6 cilindri inovativ deoarece se poate uza pe masini de turism cit si pe cele de curse,motor ce va fi produs in serie incepind din anul 1923.Versiunea de turism ajunge in primul an de viata la vinzari record de 829 exemplare,in schimb cea sportiva participa la Targa Florio unde cistiga primul loc,motorul fiind cunoscut ca "RL TF"(facinduse referire la Targa Florio),astfel facind Alfa cunoscuta si in afara Italiei.In anul 1926 proiectantul isi da demisia si incepe lunga migrare de la o casa automobilistica la alta pina cind,dar deja avind 70 de ani,reuseste a fi luat de Alfa Romeo ca proiectant de vehicule industriale.Moare in anul 1956,lasind in urma creatile sale de neuitat.
Modele proiectate de Merosi:
24 HP (1910)
40/60 HP (1913)
G.P. (1914)
15/20 HP (1915)
20/30 HP (1920)
P1 (1923)
RL (1922 - 1926)
RL TF (1923)
RM (1925)
Performantele masini P1 au facilitat luarea noului proiectant Vittorio Jano de la Fiat,datorita interventiei lui Enzo Ferarri.Juano a proiectat si construit in foarte scurt timp masina P2,care duce Alfa Romeo la cistigarea campionatului mondial piloti din 1924 cu Campari.In perioada cind realiza cel mai bun proiect al sau,RL 3000, care a cistigat in concursuri si totodata comercial,Merosi a fost nevoit in cele din urma sa-i cedeze" locul "rivalului Jano,care mergea inainte cu proiecte de motoare de mica cilindrata (6C 1500).
preluat forum club cuori alfisti.it si wikipedia