Salut si bine ai venit, pot sa te lamuresc in privinta celor doi termeni ASR si ESP
ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotatie al motorului in cazul in care, la demaraj, rotile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenta mai buna pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Daca o roata incepe sa patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forta de tractiune care trebuie transmisa, se reduce.
ESP
Program electronic de asigurare a stabilitatii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creste capacitatea de control asupra autovehiculului in situatiile limita ale dinamicii de deplasare. De exemplu, in cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde functia ABS si reduce pericolul de derapare, in orice conditii ale carosabilului. Prin interventia punctuala asupra managementului motorului si asupra franelor, ESP-ul impiedica o posibila derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza in intreg domeniul de viteze si se cupleaza automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat si decuplat in caz de necesitate, prin apasarea tastei ESP. Daca ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsa in permanenta. Acest lucru este insa recomandat numai in cazul rularii cu lanturi de zapada si in cazul suprafetelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zapada , nisip, pietris.
la celelalte probleme ii las pe colegii mei sa te lamureasca, daca nu pe forum, la urmatoare intalnire