Salutare la toti ! Am si eu o problema super-majora cu apa in habitaclu si ma apropii lent si sigur de disperare .
Prima data pacienta: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v ,176000 km ,03.2003 ,turela OEM - probabil Webasto .
Boala: cind ploua , incepe sa curga ori un firicel de apa ori cite un strop - in cadenta rapida pe mocheta pasagerului din dreapta , sub stalp apoi incepe sa se ude capitonajul stalpului dreapta fata pentru ca intr-un final generator de mii de draci sa apara o pata mustind de apa pe capitonajul plafonului ,pata intinzandu-se intre stalp si manerul de viraj ( o sa postez fotografii daca-i cazul ) .
S-au facut....cu rezultate ZERO : 1. s-au verificat cu apa cele patru furtune de scurgere si nu au probleme ( fisuri , infundari , etc. ) ; 2. s-a schimbat garnitura turelei ; 3. s-a demontat capitonajul plafonului si cu apa s-a testat comportamentul-din neant a aparut apa prelingandu-se pe airbag intre stilpul fata dreapta si median dreapta (un atare comportament sugereaza doar ca ,mai nou ,apa urca-altfel cum draq o escaladat apa santul turelei ? 4. s-a incercat dupa un manual de reparatii recentrarea turelei in asa fel incat sa fie echidistanta-reusita a fost nula....motiv ? La inchiderea oricarei usi ,turela se lasa 2-3 mm nemaivorbind ca odata fixata daca este apasata usor cu mina se lasa tot asa-cu 2-3 mm ( oare de unde draq o fii jocul asta al turelei ? sa fie ,oare,saniile care ruleaza pe ghidaje ? ) . Totul a fost in zadar !!!! Poate cineva sa ma ajute macar cu un sfat ,o parere ? ....nu pot sa-mi explic comportamentul total ilogic-ploua numai in dreapta ( nu c-as vrea si in stanga ... ),apa escaladeaza jgheabul de scurgere-fara a fii ceva infundat....Bombonica de pe coliva:am pus o frana brusca pe ploaie si m-am trezit ca mi-o sarit apa pe bord ,la pasager ,prin spatiul dintre capitonaj si plafon....
...in manualele de reparatii ,la "Water Leakage" ,se indica recentrarea lunetei (se slabesc ,intr-o anume ordine ,suruburile care tin turela de saniile 14 stg si 14 dr dupa care folosind un distantier fixat intre turela si plafon se strang iar suruburile astfel ca partea din spate sa fie mai sus cu 1mm iar partea din fata cu 1 mm mai jos) si am facut-o si p-asta dar cind inchid usa turela oi se ridica 2-3 mm ori se lasa 2-3 mm (normal nu cre' sa fie,nu????)....odata inchisa turela , daca o apas cu mina ,usor ,aceasta se lasa vreo 2-3 mm...btw:saniile 14 au ceva probleme-una si-a pierdut un papuc 15 si sunt si uzate-au fisuri si ma gandesc ca n-ar trebui sa induca joc de 2-3 mm turelei ...asta daca nu cumva asa e normal....ca in final la 260 ron ,cat e o sanie ,fac eu un efort ca mandru bugetar ce sunt si le schimb dar mi-e ca raman si cu banu'marcat si cu turela nereg...lata si apa la greu....mai fac o incercare marti sau miercuri cu dat tapiterie jos si restul si ,eventual o sa postez foto cu unii pasi ai apei .Apropos! :in 2008 Alfita o iesit din garantie-5 ani si nemtoaica ( de la care am cumparat-o ) o bagat-o in garaj pina in iunie 2009 cind a cumparat-o subsemnatu'....cand am luat-o am vazut urme foarte vagi de infiltratii pe stalpu' dr.fata dar nemtoaica mi-o zis ca ea crede ca o facut condens....banuiesc ca stia si o fi aflat din ale lor service-uri ca-i amenda reparatia (probabil e ceva mai grav si se lasa cu inlocuit tot) si i-a facut vant desi se vedea ca-i alfista-avea in fata garajului o Brera parcata....
Poate fi sparta/fisurata rama 1.din schita? Ca e singurul lucru pe care-l suspectez-avand in vedere simptomele descrise anterior-pata imbibata la manerul de viraj +4 baltoace sub fiecare roata la proba cu apa....tare-s curios daca-i sparta cum s-o fii spart...
Disperant,nu? din 97',de cand o aparut 156-le ,sa-mi doresc la nebunie una iar cand mi-am luat-o sa am problema asta de 2 parale....
Ajutati-ma c-un sfat ,c-o parere !!!!! Va roooooogggggg!!!!!!!