Anvelope

Istorie

Istoria Alfa Romeo, completa cu istoria emblemei, poze cu modele si victorii in motorsport.

Istorie

Mesajde mani_mic » Vin Noi 28, 2008 4:03 pm

Cateva articole referitoare la istoria Alfa Romeo le puteti gasi aici:
http://www.alfaamore.ro/alfa-romeo/category/istoria-marcii-alfa-romeo/
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: Istorie

Mesajde Rosu Dragos » Joi Dec 04, 2008 11:39 pm

Alfa Romeo este constructorul italian de automobile care a luat nastere in anul 1910, pe data de 24 iunie, în Milano. Din anul 1986, acesta face parte din concernul Fiat. Compania italiana era cunoscuta sub numele original de A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) in traducere romaneasca Fabrica de Automobile Lombard.

Sigla Alfa Romeo este compusa din doua simboluri milaneze si anume sarpele familiei Visconti pe fundalul albastru deschis, ideea fiind a unui tanar designer, inspirat de turnul Filarete si crucea rosie pe fundal alb. In anul 1920 s-a fabricat prima masina purtand sigla Alfa Romeo denumita Torpedo 20/30 HP. Din cauza pretului ridicat si fiind de trei ori mai scumpa decat modelul Ford Model T, primul model Alfa Romeo a fost fabricat in doar 124 de unitati.
Avatar utilizator
Rosu Dragos
Dead spot
 
Mesaje: 17
Membru din: Vin Sep 26, 2008 12:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.6 TS
Fabricat: 2001

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Mar Dec 09, 2008 12:32 am

Vin cu ceva adougari la cea ce a spus colegul nostru in legtura cu istoria emblemei alfa romeo:
1910 -1915
Stema Alfa Romeo este rezutatul dintre fuziunea a doua semne.Crucea rosie pe fondul alb a Comunei di Milano si Biscione (sarpele)al Senioriei Viscontea.Nascuta cu numele A.L.F.A.,Anonima Lombarda Fabbrica Automobili ,in 24iunie 1910,societatea isi alege propria emblema si anume ca cele doua simboluri sa fie inchise intr-un cerc cu o coroana ce poarta deasupra inscrisul Alfa ,iar in partea de jos numele Milano.Pe cele doua laturi avind doua noduri Savoia,simbolul monarhiei Sabauda.Toata emblema avind un diametru de 65 mm.
1910 -1915
Pe latura rezervorului de benzina,de forma cilindrca pozitionat tranversal in spatele scauanelor si avind inscrisul Alfa.Ne fiind o adevarata emblema,doar un inscris de forma circulara. ALFA
1918 -1930
In 1915,fabrica vine cumparata de Nicola Romeo,care lasa grafica simbolului neschimbata,adougind numele sau in continuarea inscrisului Alfa.Aceasta emblema apare pe primele masini iesite din fabrica si pe restul iesite pina la sfirsitul primului razboi mondial.
1925 -1930
In 1925 Alfa Romeo cistiga primul sau Campionat Automobilistic din lume,ocazie cu care ,pentru a sublinia succesul avut,a adougat o coroana de laur in partea externa al propiei embleme,marindui dimensiunile la 75mm.Emblema vine pusa si pe busonul radiatorului in pozitie verticala.
1930 -1943
1.Coroana de laur vine micsorata,diametrul devenind de 60mm.
Variante:
Emblema vine produsa si aplicata armonios pe partile cromate ale masini,de catre carosieri,cu absenta numelui Milano,dar in schimb marind nodurile (Savoia)
2.Emblema realizata in metal monocromtica montata pe un 6C2500,carosata de Pininfarina,in anul 1946,fara noduile savoia.
1946 -1972
Cu caderia monarhiei,vin eliminate cele doua noduri" savoia"si in locul lor vin desenate doua mici valuri,iar marimea emblemei redusa la 54mm.Din 1950 emblema este fabricata din alama lucioasa,iar din 1960 plastic.
1972 -cum este in prezent.
In anul 1972,cu ocazia deschideri stabilimenului din Pomigliano AlfaSud,grafica vine modernizata Sarpele simplificat,coroana rosie si stilizata.Dispare coroana de lauri, cele doua mici valuri din partile laterale si inscrisul Milano.
Link istoria emblemei in (italiana):
http://www.spideralfaromeo.it/La%20Stor ... 20logo.htm
Ultima oara modificat de the red passion pe Mie Feb 04, 2009 4:26 pm, modificat de 3 ori in total.
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde mani_mic » Mar Dec 09, 2008 8:54 am

Compania care este cunoscuta astazi ca Alfa Romeo, a fost infiintata de catre Cavaliere Ugo Stella, in 1907. La momentul infiintarii Companiei, el a initiat un parteneriat cu Alexandre Darrcq, o firma franceza. Dupa care in 1910 s-a transformat in Alfa Romeo. Care era oare sigla acesteia, din 1907 pana in 1910???
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Mar Dec 09, 2008 2:33 pm

Articol preluat Wikipedia:

"Originile Alfei sint legate de un nume francez,cu radacinile la Napoli.Omul de afaceri Alexandre Darracq,dupa ce a produs biciclete,a trecut la fabricarea de masini,Darracq.In anul 1906,se naste "Societa Italiana Automobili Darracq "cu sediul in Napoli.Lucrarile stailimentului au inceput cu repeziciune,dar cum orasul Napoli se gasea la mare distanta de Franta,penalizind proiectul,Darracq muta stabilimentul in nord,in zona (cartier)denumita "Porttelo",aflata la periferia orasului Milano.Aici automobilele vin montate cu piese care sosesc din Franta.Cum vinzarile erau scazute,iar productia stacna,in anul 1909,societatea se gasea in lichidare.In 1910 ia nastere "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili"A.L.F.A."

Deci emblema avuta inainte,eu cred ca ar trebui sa o gasim pe autmobilele "Darracq"?!?
Atasamente
Darracq_Coupe_Chaffeur[1].jpg
Darracq_Coupe_Chaffeur[1].jpg (18.31 KiB) Vizualizat de 4036 ori
Ultima oara modificat de the red passion pe Mar Dec 09, 2008 2:50 pm, modificat de 3 ori in total.
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde mani_mic » Mar Dec 09, 2008 2:42 pm

intrebarea mea era referitoare la sigla: care era sigla inainte de a deveni Alfa Romeo?
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: Istorie

Mesajde thezapper » Mar Dec 09, 2008 3:20 pm

DARRACQ (1896 - 1920)

Darracq S.A. era o companie franceza de automobile fondata in 1896 de Alexandre Darracq.
In 1902, Alexandre Darracq a semnat un contract cu Adam Opel pentru a produce masini impreuna, sub numele de Opel Darraq. Aceasta alianta a durat pana in 1907.
In 1905, Compania sa extins in Marea Britanie constituind "Darracq Company." Aceasta companie a fost vanduta de Darracq in 1913.
In 1906 compania s-a stabilit si in Portello, o suburbie a orasului Milano din Italia. S-a constituit ca "Società Italiana Darracq Automobilia" (SIAD) prin asociere cu Cavaliere Ugo Stella, un aristrocrat din Milano. Afacerea nu a mers, pentru ca masinile pe care le importau din Franta nu se potriveau cu stilul de viata si drumurile din Italia. Darracq a inchis-o in 1909 cand o noua companie "Anonima Lombarda Fabbrica Automobilia" (ALFA) a cumparat afacerea.

etc. (nu mai continui cu istoria firmei Darracq, n-are rost).
Sursa: autopasion18.com/HISTORIA-DARRACQ.htm

Chestia care e: SIAD nu a produs masini decat spre sfarsitul vietii, deci masinile erau importate si purtau sigla/emblema Darracq.
O serie de embleme sunt astea:
DARRACQ-(1896-1920).jpg

Dupa asta a fost cumparata de Ugo Stella si mai multi investitori locali si redenumita in Anonima Lombarda Fabbrica Automobilia, foarte repede cunoscuta ca A.L.F.A.
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”
Avatar utilizator
thezapper
4th gear
 
Mesaje: 408
Membru din: Dum Sep 28, 2008 6:51 pm
Locatie: Timisoara, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: Brera
Motorizare: 3.2 JTS V6
Fabricat: 2007
Nr. de inmatriculare: TM 11 XGJ

Re: Istorie

Mesajde mani_mic » Mar Dec 09, 2008 4:14 pm

multam.... mi-s lamurit amu
Conduc ALFA, deci exist!
Avatar utilizator
mani_mic
Site Admin
 
Mesaje: 1935
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:59 am
Locatie: Timisoara
Marca: Lancia
Model: Delta
Motorizare: 1.6 mJTD
Fabricat: Feb 2010

Re: Istorie

Mesajde Xti » Mie Dec 10, 2008 12:34 am

Un istoric al inceputurilor foarte interesant si o expunere frumoasa. Multumim.

Cristi
Alfa Romeo 155 Q4
Alfa Romeo forever!
Avatar utilizator
Xti
Membru legitimat
 
Mesaje: 776
Membru din: Lun Sep 22, 2008 8:17 pm
Locatie: Oradea, Romania
Marca: Alfa Romeo
Model: 155 Q4
Motorizare: 2.0L Turbo
Fabricat: 06.1995
Nr. de inmatriculare: BH 55 DTM

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Mie Dec 10, 2008 1:36 pm

"Il Quadrifoglio" -Trifoiul cu patru foi.

Aceasta emblema se datoreaza lui Ugo Sivocci,pilot Alfa Romeo intre anii 1920-1923,care a pus un trifoi cu patru foi de culoare verde ,intr-un romb alb,acest simbol aducator de noroc la desenat pe masina sa un RL,pregatita pentru cursa Targa Florio din 1923.Cu aceasta masina Sivocci a cistigat Targa Florio din acel an 1923,iar Antonio Ascari cu acelas tip de masina,dar fara simbolul norocos,trifoiul cu patru foi,a trebuit sa se multumeasca doar cu nu loc doi.Din pacate Ugo Sivocci dispare in acelasi an ,in timpul probelor pentru Gran Premio d"Italia desfasurate pe Autodromul din Monza,la volanul unui P1,caruia nu ia desenat la timp simbolul norocos.Iese de pe pista intr-o curba care astazi se numeste "Ascari".Trifoiul verde cu patru foi vine mai trziu desenat intr-un triunghi de culoare alba,devenind stema oficiala a masinilor de curse Alfa Romeo.
(Club AlfaSpiderForum it.)
Atasamente
quadrifoglio[1].gif
quadrifoglio[1].gif (2.86 KiB) Vizualizat de 3965 ori
Ultima oara modificat de the red passion pe Dum Dec 14, 2008 11:15 pm, modificat 1 data in total.
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Joi Dec 11, 2008 1:30 am

Alfa Romeo si emblema "Cavallino nero rampante",emblema Scuderia Ferrari:

Enzo Ferrari a fondat "Scuderia",pe data de 16 noiembrie 1929 la Modena.Emblema "Scuderia Ferrari "este un scut cu un calut negru cabrat,pe un fond galben,iar primele masini care au concurat avind aceasta emblema,au fost trei AR 8C 2300 MM,in cursa "24 ore di Spa",pe data de 9-10 iulie 1932,terminind cursa pe primele trei locuri (1-2-3).
Directiunea IRI,care a luat Alfa Romeo,a decis sa nu mai participe oficial la curse,lasind Scuderia Ferrari sa gestioneze aceasta activitate.Ca urmare o buna parte a anilor 30 Alfa Romeo a concurat cu emblema "scudetto del cavallino rampante",pina in 1938 moment ,in care a fost reconstituit departamentul special "Alfa Corse",condus timp de doi ani de Enzo Ferrari,dar cu insemnele casei milaneze.
Ca o curiozitate la istoria emblemei:
Calutul era pus pe carlinga avionului de vinatoare al lui Francesco Barcca,un aviator as intre asi,un maere erou ,cazut in primul razboi mondial.In 1923 cind a cistigat circuitul "del Savio"care se alerga la Ravenna,la cunoscut pe contele Enrico Baracca,tatal eroului.Dupa acea intilnire urmeaza o alta,dar cu mama eroului,contesa Paolina,care i-a spus lui Eenzo Ferrari:"Ferrari,pune pe masinile tale calutul cabrat,al fiiului meu.Iti va purta noroc."Mai tirziu Ferrari a adougat fondul galben, culoare a orasului Modena.
(Club AlfaSpiderForum it)

Atasamente
cavallino[1].jpg
cavallino[1].jpg (6.64 KiB) Vizualizat de 3947 ori
Ultima oara modificat de the red passion pe Lun Noi 02, 2009 8:23 pm, modificat de 2 ori in total.
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Sam Dec 13, 2008 8:59 pm

"Carrozzeria Zagato"

Ugo Zagato(nascut la Rovigo,in 26 iunie 1890),a avut tot timpul un bun raport cu Alfa Romeo,o colaborare care continua si in zilele noastre multumita fiilor acestuia,Giani si Elio.Carrozzeria Zagato ,nascuta in anul 1919,in strada Ferre,din Milano,(actual la Arese),a dat viata la multe si frumoase modele Alfa Romeo.Cu o profunda cultura a aluminiului,(Ugo Zagato a lucrat si in sectorul aeronautic),a realiazat masini cu stil ,simtul greutati,dar si cu maxima calitate si forma aerodinamica.In elencul de mai jos sint prezentate doar modelele Alfa Romeo:
1924 -Alfa Romeo L SS
1925 -Alfa Romeo RM Sport
1926 -Alfa Romeo 6C 1500
1928 -Alfa Romeo 6C 150 SS
1929 -Alfa Romeo 6C 1750 GS
1930 -Alfa Romeo 6C 1750 GS Test Fissa
1931 -Alfa Romeo 6C 1750 spider
1931 -Alfa Romeo 8C 2300 Le Mans
1931 -Alfa Romeo 8C 2300 Spider corto
1933 -Alfa Romeo 8C 2300 sider Monza
1934 -Alfa Romeo 8C 2300 GT Metallica
1937 -Alfa Romeo 8C 2900 B Spider Carenato
1948 -Alfa Romeo 6C 2500 Panoramica
1991 -Alfa Romeo RZ
( Club AlfaSpider it)
Atasamente
zagato[1].jpg
zagato[1].jpg (6.01 KiB) Vizualizat de 3894 ori
1931AlfaRomeo6C1750gsZagato[1].jpg
1931-1750GS[1].jpg
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Sam Dec 13, 2008 9:02 pm

Continuare foto "Carrozzeria Zagato:
Atasamente
1934-6c1750zagato3[1].jpg
1930AlfaRomeo6C1750Zagatoalleggerita[1].jpg
1929-6c1750supersportZagato[1].jpg
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Sam Dec 13, 2008 9:45 pm

"Carrozzeria Castagna"

Fondata de Carlo si continuata de fiul acestuia Ercole,a produs caroseria la toata gama Alfa si Alfa Romeo.din primi ani.In acel timp casa mama era considerata un atelier mecanic ,care se preocupa de fabricarea motoarelor,lasind sasiul sa fie produs de caroseri externi,care trebuiau sa faca si interiorul.Colaboreaza activ cu Alfa Romeo,in ani "20 cu produceria masinilor RL si RM.Spre sfirsitul anilor "20,concurenta devine mare precum si piata,care se largesc.Gasim realizari Castanga si pe 6C 1500,6C 1750 si 8C 2300,in 1932.Dupa Primul razboi mondial,nepoti Carlo,Savino si Cipriano,au inercat sa continuie glorioasa activitate,inceputa de buicul acestora,propunind un 1900 coupe.Alfa Romeo a organizat un adevarat concurs intre carosieri,ca in final a cistige carrozzieria Touring,Alfa decretind supravietuirea acesteia dar inchiderea definitiva a carrozeriei Castagna.
(Club AlfaSpider it)
Atasamente
castagna[1].jpg
castagna[1].jpg (7.52 KiB) Vizualizat de 3823 ori
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Sam Dec 13, 2008 10:39 pm

"Carrozzieria Farina / Pininfarina"
Pentru a se intelege mai bine pozitionarea istorica ,trebuie facuta urmatoarea subdividere:

Stabilimente(Ateliere) Farina:
Giovanni Farina incepe activitatea in 1906,continund pina la sfirsitul celui de al-II-lea razboi mondial.In aceste stabilimente a lucrat si fratele Battista zis Pinin.In ani "30,sint realizari Farina,fie Pinin Farina.

Carrozzeria Pinin Farina: Battista zis Pinin,se desparte de la activitatea de familie,deschizind propria afacere (carrozzierie), in anul 1930.Pentu comoditatea aliniamentului, nume prenume,se scrie legat.Sigla fiind un F,stilizat.

Pininfarina: Din anul 1961,gratie decretului dat de presedintele republici Gronchi,preumele se schimba in Pininfarina.Dupa moartea fondatorului, in anul 1966,continuitatea afaceri,e garantata de nepotii acestuia,Sergio Paolo,Andrea si Lorenza.Astazi Pininfarina,este o realitate cotata la bursa,sigla raminind un F.

(Club AlfaSpider it.)PS: daca exista nelamuriri,astept intrebari.
Atasamente
farina12[1].jpg
farina12[1].jpg (11.89 KiB) Vizualizat de 3809 ori
farina13[1].jpg
farina13[1].jpg (2.54 KiB) Vizualizat de 3795 ori
Pinifarina14[1].gif
Pinifarina14[1].gif (7.36 KiB) Vizualizat de 3795 ori
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Sam Dec 13, 2008 11:38 pm

"Carrozzeria Touring"

In aul 1926,Felice Bianchi Anderloni (il creativo) si Gaetano Ponzoni (administrator),aindoiavocati dar avnd o mare pasiune pentru lumea auto,au fondat "carrozzeria Touring.Multumita unei inteligene de politica publicitara,firmaTouring se face cunoscuta si reuseste sa fabrice sasiuri.Premile obtinut la anumite concursuri devin forta publicitati a acestei firme,salvndo de la criza din "29,atunci cind s-au inchis mai multe case automobilistice printre care si Isotta Fraschini.In ani "30,se intareste colaborarea cu Alfa,realizind minunata 8C 2900,care in gara Mille Miglia,se prezinta functionala si de o mare eleganta.Vin realizate caroseri super usoare,din" panouri "(tablaria,capota,aripi ,etc) de alumniu,ancorate pe o structura de tuburi din otel,mici in diameteu,de o mare rezistenta,pentru prima oara sudate de lonjeroanele sasiului.Finisajul caroseriei pe structura tubulara vine facuta cu acele "decupaje",o inventie care face ca numele societati sa se schimbe in "Touring Superleggera"sau "Superleggera".Dupa razboi activitatea vine dusa mai departe de fiul Carlo Bianchi Andreloni,care continua opera tatalui sau ,cu mare maiestrie.Vad lumina zilei linea "Villa d"Este","Disco Volante".In ani "60,firma este nevoita sa se inchida.
Modele realizate de Touring ( numai Alfa Romeo decapotabile):
1928 -Alfa Romeo 6C 1500 normala
1928 -Alfa Romeo 6C 1500 sport
1929 -Alfa Romeo 6C super sport
1928 -Alfa Romeo 6C 1750 normala
1928 -Alfa Romeo 6C 1750 Gran Turismo
1930 -Alfa Romeo 6C 1750 Gran Turismo
1931 -Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport [flying sta]
1931 -Alfa Romeo 6C 1750 Gran Turismo Cabrio
1931 -Alfa Romeo 8C 2300 LM
1931 -Alfa Romeo 6C 1750 GTC coupe royal
1932 -Alfa Romeo 6C 1750 GT
1932 -Alfa Romeo 6C 1750 GTC
1932 -Alfa Romeo 8C 2300 lungo
1932 -Alfa Romeo 8C 2300 corto
1933 -Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport
1934 -Alfa Romeo 6C 2300 turismo
1936 -Alfa Romeo 6C 2300 pescara
1937 -Alfa Romeo 6C 2300 B Gran Turismo Cabriolet
1937 -Alfa Romeo 8C 2900 A
1938 -Alfa Romeo 6C 2900 Mille Miglia
1938 -Alfa Romeo 8C 2900 B
1938 -Alfa Romeo 8C 2900 B LM
1938 -Alfa Romeo 6C 2500 corto Cabriolet
1939 -Alfa Romeo 6C 2500 sport
1939 -Alfa Romeo 6C 2500 SS
1939 -Alfa Romeo 6C 2500 SS corsa
1939 -Alfa Romeo 6C 2500 SS [alaspessa]
1939 -Alfa Romeo 6C 2500 SS Mille Miglia
1940 -Alfa Romeo 6C 2500 S
1940 -Alfa Romeo 6C 2500 GT
1946 -Alfa Romeo 6C 2500 SS
1947 -Alfa Romeo 6C 2500 S Frecia d"oro cabrio
1949 -Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa d"Este cabrio
1951 -Alfa Romeo 1900 Sprint
1951 -Alfa Romeo 6C 2500 GT
1953 -Alfa Rome Disco Volante
1953 -Alfa Romeo 6C 3000 CM
1956 -Alfa Romeo 1900 C
1958 -Alfa Romeo 2000 spyder
1962 -Alfa Romeo 2600 spyder
1965 -Alfa Romeo Giulia GTC (cabrio)
(Club AlfaSpiderForum it.)
Atasamente
superleggera[1].jpg
superleggera[1].jpg (3.99 KiB) Vizualizat de 3779 ori
1939-8C2900touring[1].jpg
1938-8c2900touring2[1].jpg
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Lun Dec 15, 2008 10:03 pm

Alfa Romeo in F1 (partea a-I-a)

Numita cu diminutivul Alfetta,pentru cilindrata de 1500 cc,vine construita in 1938 si imediat se afirma invingind in garele din acel an:(Coppa Acerbo,Coppa Ciano,GP Milano)Ramine ascunsa in timpul rozboiului,dar continua cu gloria sa dupa razboi,invingind Campionatul Mondial,in primele editi ale Campionatului Mondial de F1,din 1950 si 1951(cu noua versiune 159),cind erau admise cilindrate pina la 4500 aspirate,dar 1500 cu compresor.

Foto 1: Luigi Fagioli in Campionatl Mondial de F1,din 1950.
Foto 2: Nino Farina Campion Mondial in 1950,cu Alfa Romeo 158.
Foto 3: Manuel Fangio cistigator in GP de Monaco si GP de Belgia pe o Alfa Romeo 158
(ClubAlfaSpider it)
Atasamente
Foto_1.jpg
Foto_2.jpg
Foto_3.jpg
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Joi Dec 18, 2008 12:10 am

Alfa Romeo pe apa. ;)

Motoarele Alfa Romeo au concurat si au invins pe strada,pe pista,dar si pe apa,unde s-au demonstat a fi invincibile.Prima victorie Alfa Romeo pe apa are loc in anul 1929,anul primului "raid": Pavia -Venezia.Mai tirziu ,pentru 3 ani consecutiv:1937 -1938 -1939,Alfa si-a demonstrat eficienta contribuind la dezvoltarea si constructia motoarelor marine.In 1939,motorul de curse 12 cilindri (4500cc modificat),vine montat pe un motoscaf de tipul Passarin ,fiind experimentat in diverse probe in italia cit si in afara,dovedinduse a fi exceptional (concursurile nautice :Monaco,Baviera,Concursul international de la Geneva si Idroscalo di Milano.)Dupa al-2-lea razboi mondial,se reea activitatea facind faimoasele "158" si"159",pe care mari piloti precum Mario Verga si Ezio Selva,cistiga titluile mondiale in 1953,1956 si 1957,stabilind recorduri care au ramas in analele istoriei nautice internatinale.Alte importante recorduri au mai fost stabilite si de Giuseppe Cataldi in Trofeo Campari ,Giulio de Angelis,Leopoldo Casanova,Franco ,Guido Cimini,Giancarlo Capecchio,care au cistigat titluri europene,nationale si mondialie ,viteza,fond si durata.Rezultatele cele mai elocvente au fost realizate cu mtoarele de serie:Giuletta,Giulia GTA,TZ, 2600(duse la 2500c.),care au echipat "scafi "victoriosi in toata lumea.In anul 1970,Eugenio Molinari isi adjudeca doua recorduri mondiale cu motoare Alfa Romeo 1750,in anul 1971.Franco Gilberti stabileste doua recoruri mondiale de viteza cu motoare Montreal si Giulia 1300.In 1972,Leopoldo Casanova a stabilit doua importante recorduri de viteza pe km de fond,in competitia 24 miglie marine.Sint doua succese semnicative,deoarece au fost stabilite cu motoare 2000 GTV de serie.Acest elenc de victori poate continua,deoarece activitatea nautica Alfa Romeo,a fost un lant lung de succese.
(ClubAlfaSport it. articol Signora Elvira Ruocco)
Foto 1: Molinari / Pavarotti.
Foto 2: Pavia - Venezia.
Foto 3: Pavia -Venezia.
Atasamente
molinari_pavarotti[1].gif
molinari_pavarotti[1].gif (27.54 KiB) Vizualizat de 3710 ori
pavia_venezia_AR1[1].jpg
pavia_venezia_AR1[1].jpg (8.83 KiB) Vizualizat de 3710 ori
pavia_venezia_AR2[1].jpg
pavia_venezia_AR2[1].jpg (9.22 KiB) Vizualizat de 3706 ori
Ultima oara modificat de the red passion pe Sam Dec 20, 2008 7:57 pm, modificat 1 data in total.
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Joi Dec 18, 2008 10:38 pm

Cum pe toate Forumurile Cluburilor Alfa Romeo IT.se gaseste cite un topic desper Portello,eu zic sa ...si noi!

"IL Portelo"

O pagina importanta din istoria auto mondiala,inpreuna cu prototipuri,motoare experimentale,masinari si proiecte de tot felul,asteapta sa dispara pentru tot deauna sub molozul rezultat in urma demolari.Destinul stabilimentului a fost decis in anul 1986,cind ultimul agajat a plecat din vechiul sediu aflat pe strada Traiano,in noul sediu din Arese.Abandonat si de Fiat,care ceruse cei 18 mii de metri patrati socotiti zona 0,primariei din Milano,zona careia politicieni i-au desemnat un viitor "glorios"( centre comerciale,parcari,parc,etc.).
Foto in exclusivitate facute inainte de demolare:
Foto 1,2,3,: Portelo in zilele de glorie.
Atasamente
portel1[1].gif
Portello-2785-132-f[1].jpg
gategattamelata%5B1%5D[1].jpg
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Re: Istorie

Mesajde the red passion » Joi Dec 18, 2008 10:57 pm

Foto 1,2,3:"il Portelo",zile de glorie.
Atasamente
giuliettebanchi%5B1%5D[1].jpg
giuliettebanchi%5B1%5D[1].jpg (36.1 KiB) Vizualizat de 3595 ori
Portello-2785-133-f[1].jpg
Portello-2785-134-f[1].jpg
Alfista fino alla morte!:drak: Il cuore ha sempre ragione!
Avatar utilizator
the red passion
Top gear
 
Mesaje: 2072
Membru din: Dum Dec 07, 2008 8:04 pm
Locatie: Italy
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 1.9 jtd
Motorizare: 145 cp
Fabricat: Octombrie 2003

Urmatorul

Inapoi la Istorie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron