de treger_felix » Joi Aug 27, 2009 7:59 am
Eroarea de la debitmetru apare in bord doar atunci cand este "dus" senzorul de temperatura a aerului din debitmetru. Treaba sta in felul urmator: debitmetrul masic de aer indeplineste 2 functii esentiale cu ajutorul a 2 senzori din el.
1) Masoara cantitatea de aer care intra in admisie - senzorul este acea folie imprimata pe care multi vor s-o curete (sa zic ca merge, dar doar o singura data apoi adios!)
2) Masoara temperatura aerului care intra in admisie - functie foarte importanta mai ales la motoarele cu intercooler - senzorul un practic un rezistor montat pe corpul debitmetrului.
Cantitatea de aer, sau mai bine zis valorile pe care le da debitmetru de aer pentru acest parametru trebuie sa se incadreze intre o valoare minima si una maxima, in functie de turatia motorului, sarcina, etc., de aceea daca e dusa aceasta componenta a debitmetrului, ea nu va fi afisata in bord. Singura varianta de a verifica acest lucru este cu ajutorul unui tester prin masurarea valoriilor de iesire a debitmetrului la diferite turatii.
Singura cauza a afisarii erorii de debitmetru in bord este data de senzorul de temperatura, mai bine zis de nefunctionalitatea acestuia (ECU-ul nu mai primeste valori de temperatura aer admisie), de aceea eroarea apare si in momentul cand scoti mufa din debitmetru. Acest lucru poate si ea de asemenea verificata pe tester, automat se va memora ca si eroare senzor temperatura aer.
Alfa Romeo 156 2.0TS 16v - my ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v - my ex.
Land Rover Freelander TD4 - my ex.
SAAB 9-3 Vector 2.2TiD
Yamaha FZR600/YZF600 Thundercat