M-am gandit sa fac un topic nou, care sa aiba ca tema unele masini (inclusiv Alfe) putin mai deosebite, din orice punct serios de vedere. Nu ma astept si nici nu imi doresc sa vad postate, poze cu diverse Alfe sau Dacii "modificarte" inestetic si inoportun, cu prost gust si fara nici un motiv anume.
Doresc sa incep cu o Alfa Romeo 147, pe care am intalnit-o in cadrul unei expozitii de produse alimentare si ambalaje, in Noiembrie 2008 la Budapesta. Echipa care detine masina, participa in campionatul ungar de turisme si o are o legatura sentimentala destul de lunga cu diverse Alfe, care au apartinut de-a lungul timpului familiei.
Masina era acolo din motive promotionale, unul dintre sponsori avand un stand in care isi expunea produsele.
Inainte sa va las sa admirati pozele, din ceea ce am discutat cu pilotul, am aflat ca are un motor 2.0 Twin Spark, tractiune fata, in jur de 260 CP, ajunge de la 0 la 100 in circa 4 secunde ci ceva (sincer nu mai tin minte clar), transmisie cu 6 viteze, merge pe benzina normala de strada (cea de competitie costa vreo 6 E si ceva / litru dupa cum spunea omul, cam dezamagit ca nu prea si-o permite pe cea de circuit), cantareste cca 1 tona, e plina de fiare si bare pe interior evident (fara ele are cam 700 kg), tot exteriorul este din materiale usoare (fibra si alte cele), parbrizul si luneta sunt normale, restul sunt plexi, jantele pe 17'' si gumele de 235/40 cred.
Partea ciudata (daca a constatat cineva pana acuma), este legata de mixul dintre mk1 si mk2. Adica fata este de mk2, iar spatele este de mk1 Asa a cumparat omul masina din UK, pe cand aceasta avea 3 ani (la origine este mk1), si a dat pe ea 60.000 E Nu stiu daca mai era ceva inclus in asta, motor de rezerva, jante, poate altceva....habar nu am, ca nu am mai avut timp sa il intreb, dar oricum face ceva bani nu gluma.
Omul era incantat ca si eu am 2 Alfe si ca avem si noi cluburile noastre, una alta si m-a invitat sa intru la volan Acuma vine partea proasta: din cauza tevaraielor si a costumului meu (nu-i Armani sau mai stiu eu ce) care nu era de flexibil la "pliurile" mele abdominale (adica am si io burta ce sa mai), am zis ca nu ma fac de ras si refuz sa ma rastignesc acolo de fata cu toti sau mai rau, sa raman intepetit pe geam....In concluzie nu am urcat in masina.
De "dat o cheie" ce sa mai zic, chiar imi doream sa vad cum suna atunci ori la plecare, dar omul zicea ca nu are momentan motor pentru ca e la refacut. L-am intrebat unde (daca face cineva asa motor in HU, poate ma bag si eu cu broscutele mele pe la om prin atelier) si mi-a zis ca oricum nu la ei in tara, pentru ca pana acuma i-au "ars" unu si pe al II-lea abia l-au salvat de la acceasi soarta. In concluzie xti nu stiu eu unde mai trimiti tu motorul la facut, la "frati" peste granita
Usile erau asa de usoare, incat cand am tras de una era sa ma lovesc peste fata, obisnuit cu alea normale.
In concluzie: o masina faina, interesanta de privit si de cumparat NEVER- nu sunt bani de asa ceva. Am doar 2 regrete: primul ca nu m-am pus la volan si al doilea ca nu am auzit motorul si nu am simtit mirosul ala de esapament si benzina arsa
ENJOY