Istoricul masinii mele: [fara perdea!]
- masina a fost achizitonata de la lolo, ea fiind adusa din Germania
- pe lolo l-am cunoscut pe alfaclub
- masina avea bataie la motor, si a venit pe platforma in Romania
- primul proprietar, german, zicea ca bataia provine de la cuzineti
- lolo crezand ca e distributia pusa prost, intrucat neamtul o schimbase recent, a dus-o la mecanic, a desfacut-o si la sfaturile mecanicului a schimbat variatorul si tachetii
- bataia continua insa mai putin
- in acel moment lolo a desfacut motorul, chiulasa era perfecta, insa un piston era gripat
- pentru masina a urmat desfacerea blocului motor, care a fost dus in ungaria la bucsat cu camasi nemtesti, la cota de fabrica
- au fost achizitionate atunci 4 pistoane noi pentru masina, vibrochenul in cota de reparatie + cuzineti noi si pompa de ulei noua
- urmatoarele piese pe care le-a schimbat lolo au fost: pompa de apa, termostatul + senzor de temperatura pentru AC
- rodaj
- am cumparat masina de la lolo si sper sa nu fiu constrans sa o vand vreodata pentru ca aceasta masina mi-a mers la inima [fiind si prima mea masina]
- am trecut cu bine peste vara , insa in toamna am avut primul incident: o usoara tamponare la intrarea in oradea care s-a soldat cu indoirea unui suport pe care e prins spoilerul fata.
- cu ajutorul lui lolo l-am rezolvat temporar pentru ca ar trebui schimbat cu unul adus pe comanda
- in toamna cand a inceput sezonul ploios am constatat ca a inceput sa mi se prelinga apa pe langa parbriz (lolo il schimbase pentru ca in vara i-a crapat: apa rece + temperatura ridicata)
- i-am schimbat parbrizul din nou
- in tot acest timp aveam o vibratie la motor, cand plecam de pe loc, vibratie care m-a dus cu gandul la brate...
- am schimbat bratele pe fata noi noute cu bucsi cu tot, originale , aduse pe comanda din italia
- din pacate nu aceasta a fost problema, ci lipsa unui surub ce fixa catalizatorii de dedesubtul motorului
- un mecanic mi-a improvizat o solutie temporara la acesta pentru ca nu l-a gasit de comandat nicaieri, si la scurt timp dupa aceasta cand inca eram in cautare de soltuii la problema, s-a intamplat... [no CASCO
]
- am zis din pacate mai sus "primul incident", pentru ca in iarna anului 2008, neadaptarea vitezei la conditiile de drum [polei + cauciucuri de vara] s-a sfarsit printr-un derapaj necontrolat ce s-a soldat cu:
capota un pic scobita o linie de 5 cm pe partea laterala + o crapatura usoara la grila (capota e integral din fibra de sticla) + baia de ulei facuta zob + faptul ca lipsea acel surub de la catalizatori, primii 2 dintre acestia au fost distrusi
- am comandat baia de ulei in germania
- parte din evacuare (catalizatorii + serpisorii) i-am comandat de la dima [nu am fost multumit de catalizatori pentru ca unul din ei avea o gaura in fagure, nici nu l-am montat pe acela, iar in cei 2 catalizatori principali exista un joc la faguri] = > voi fi nevoit sa ii schimb din nou
(totusi g. dima a fost corect si mi-a zis ca pot returna piesele si imi va trimite banii inapoi, insa fiind constrans de situatie, a trebuit sa folosesc o parte din ele, desi calitativ proaste)
- capota am rezolvat-o la un tesator in fibra de sticla recomandat de cei de la reprezentanta [tipu face si tuning cu fibra...f. de treaba]
- baia am inaugurat-o cu ulei motorex 10w60 apoi de la selenia racing 10w60 am trecut la castrol edge sport 10w60 [care imi unge si acuma motorul]
- ulterior in vara au inceput sa apara problemele la partea electrica :
1. senzorul de turatie (am comandat unul nou si l-am schimbat)
2. geamul pasagerului probleme la motoras (m-am interesat si un motoras nou ma costa 1700 de lei) momentan a ramas nerezolvat
3. a cazut si geamul soferului (probleme la perii motorului) momentan a ramas nerezolvat
- din pricina anilor la toba finala rugina si-a facut de cap si a ros aproape integral teava de esapament intre cele 2 tobe intermediare finale: cu aceasta ocazie am scos o toba intermediara (ramanand toba cu catalizator, 1 toba intermediara + toba finala) si am tras o teava noua pe direct de la intermediara la cea finala, cu aceasta ocazie schimband si muffler tip-ul
- acuma pe la inceputul toamnei incet incet a inceput sa imi bata usor planetara de la roata dreapta: am comandat una noua originala, si am schimbat-o si pe aceasta
- in timp ce asteptam la mecanic sa imi repare planetara, ghiciti ce a inceput sa imi faca probleme? unitu cu navigatie original (cd player blaupunkt cu magazie 10 cd-uri + navi textual si voce) l-am dat jos si i-am achizitionat un Pioneer Deh-2100UB
- in tot acest timp m-am luptat cu eroarea de la airbaguri... nimeni nu a reusit sa ii dea de capat...o stergeam de pe tester...dupa cateava sute de km iarasi aparea...
- acuma i-am achizitionat kitul integral de distributie asa cum "se cere" ca ar trebui schimbat ( 3 curele , 5 role + pompa de apa de vazut topicul:
http://www.alfaamore.ro/forum/distributie-t900.html )
In prezent masina are urmatoarele probleme cunoscute:
- bec airbag problema
- incalzirea in scaunul soferului problema
- geam sofer dezafectat
- geam pasager dezafectat
- bataie la roata dreapta spate, ceva bucsa pe duca...
- capota trebuie revopsita (momentan e data pe o suprafata de cativa cm patrati cu spray black - mat)
- joaca fagurele in catalizator
Masina e intretinuta cu :
- 99 + de la Petrom (de preferinta) sau OMV carrera 100
- castrol edge 10w60
- reviziile le voi incepe din iarna
- spalari cu ceara saptamanale,
- pielea tratata saptamanal cu o solutie adusa din DE, [o sa trec decurand pe laptic Doina]
- cu multa atentie la soferie de acuma inainte
- fara fum de tigara (masina a avut numai proprietari nefumatori inclusiv eu)
Ca o concluzie:
indragesc mult aceasta masina in continuarea, motorul mi se pare extraordinar de fiabil, desi nu sportiv pentru greutatea masinii (aproape 1.5t), si pana acum legat de fiabilitate piesa cea mai slaba s-a dovedit a fi cea dintre volan si scaun! mare atentie la sofat baieti si fete, mare atentie....