Nuvolari si Alfa P3 il umilesc pe Hitler
In fata unui public compus din circa 300.000 tifosi tedeschi (suporteri germani),oficiali nazisti si insusi Adolf Hitler, se da startul la Gran Premio Germania din 1935.Piloti Mercedes sint: Fagioli, von Brauchitsch si Caracciola,in schimb Auto Union va concura cu Stuck, Rosemeyer si Varzi.Tazio Nuvolari a incercat sa conduca pentru Auto Union,dar datorita faptului ca postul lui a fost dat rivalului din tot deauna,Nuvolari va concura cu o Alfa P3 modificata care sufera o diferenta de 50-100 cavalli fata de masinile nemtesti.la startul garei,Caracciola trece rapid in frunte urmat de Nuvolari care depaseste 4 adversari,dar Rosemeyer si Fagioli il depasesc destul de repede.Gara se desfasoara in jurul duelului intre cei doi asi germani Caracciola si Rosemeyer,dar cineva uita sa aminteasca de Nuvolari.In turul al 10-lea reuseste sa duca mai putin puternica sa Alfa la conducerea cursei,iar dupa oprirea la box,se reintoarce al 6-lea.
Conducind dezlantuit il depaseste pe Fagioli,apoi pe Rosemeyer si Caracciola,iar in final pe Stuck.la inceputul ultimului giro distenta dintre el si liderul cursei von Brauchitsch,era de mai bine de 30 de secunde,dar cind totul parea pierdut,Nuvolari nu renunta si insista.Von Brauchitsch,avertizat la inceput de ultim giro la boxe,ca Nuvolari este in spatele sau,conduce la limita distrugindusi pneurile.la jumatatea turului inainte de sosire,Nuvolari il depaseste cistigind gara!"La inceput in tribune a fost o liniste de moarte"scria o zi dupa ziarul MotorSport,"dar sportivitatea nemtilor in final a triunfat in ciuda infringeri.Nuvolari a fost purtat in mere triumf."
Admiratia pentru campion nu este impartasita si de reprezentanti celui de-al Treilea Reich. Korpsführer Hühnlein rupe suparat discursul care ar fi trebuit sa-l faca in timp ce Nuvolari este incoronat cistigator.Este ridicat steagul italian si Nuvolari cinta imnul national;aceias scena se va repeta si urmatorul an cind Jessie Owens va scrie pagina sa de istorie.Anul 1936 este anul lui Auto Union Tipo C pilotata de Bernd Rosemeyer.Motorul a fost ulterior extins,iar acum masina are montat un 6006cc in stare sa furnizeze 520 cavalli.Chestia naucitoare nu este asa mult cilindrata sau numarul de cavalli,este faptul ca un asa motor este montat pe o masina cu greutatea cuprinsa intr750kg.
Rosemeyer cistiga Gran Premi din Germania, Italia si Elvetia, plus Coppe Acerbo si Eifelrennen.Mercedes se retrge pentru moment din competiti si isi pregateste contra atacul.In sectorul sportiv,fondat in 1935 sub conducerea inginerului de 30 de ani Rudolf Uhlenhaut, ii este marita puterea motorului,multumita si celor mai buni ingineri prezenti de pe piata pentru dezvoltarea unei noi masini si in 1937,Mercedes scoate W125 care pleaca de la conceptul W25 ale carui date sint impresionante: 600cavalli putere care consimt masini sa depaseasca 320km/h.Prestatile acestei masini din 1937 vor fi depasite numai in 1960 de puternicele Can-Am da corsa!Gran Premio de Avus din acel an se desfasoara pe pista modificata din dorinta lui Hitler:Curba Nord este reconstruita cu o mai mare pendenta pentru a se putea mari viteza de parcurgere,cu rezultatul:victoria lui Hermann Lang la volanul unui Mercedes,sa cistige la capitolul viteza medie cu media de 260km/h. Acest record va fi depasit doar in 1967 in timpul competitiei 500 miglia di Indianapolis,cistigata de A.J. Foyt cu o medie de 262km/h.Punctul de exclamatie final a acestei masini il pune Rudolf Caracciola care in 28 Ianuarie stabileste un nou record printre masinile in 12 cilindri: viteza de 436.9km/h intr-o proba de viteza pe distanta de un km,viteza cea mai mare realizata vreodata pe o pista.In mod tragic inaintea inceperi sezonului din 1938,inima lui Auto Union este sfisiata prin moartea pilotului sau de top,Bernd Rosemeyer, in timp ce incerca un record de viteza pe autostrada Frankfurt - Darmstadt.Si cu talentul lui Nuvolari Auto Union nu va mai fi acceias.L’AIACR instituie o noua formula care limita motoarele la 3 litri sovralimentati sau la 4.5 litri normale.Scuderiile nemtesti raspund modificarilor noului regulament,impunindusi neta lor superioritate.Alfa Romeo abandoneaza aceasta formula pentru a se dedica masinilor de 1500cc pentru Gran Premio di Tripoli din 1939,in schimb Mercedes,in mare secret pregatea doua masini pentru aceasta formula care vor fi conduse de Lang si Caracciola si care vor sosi prima si a doua.Puterea masinilor nemtesti va fi intrerupta numai datorita celui de al doilea razboi mondial.Masinile produse intre cele doua mari razboaie sint considerate ca fiind cele mai mari masini de curse construite vreodata.
preluat:formula1news