Orazio Satta Puliga
Orazio Satta este ultimul dintre cei mai mari proiectanti individuali de la Alfa Romeo.Sa nascut la Torino in 6 Octombrie 1910,a fost inginer mecanic si aeronautic avind totodata pasiunia limbilor straine.Intra la Alfa Romeo in anul 1939,chemat de Wifredo Ricart in 1946 devine director la proiectari si experimentari.,in 1951 director central si in 1969 vicedirector general.Meritul lui Satta nu este doar acela de a fi proiectat masini de succes precum 1900,dar si acela ca a contribuit la reorganizarea sistemului productiv automobilistic in functie de principile inovative ale acelei epoci.Ca exemplu a introdus programul de cercetare stintifica asupra dinamici vehicolului,program care urmarea realizarile facute in America si Germania,stabilind astfel strategia politica de marketing.Proiectantul Satta a sustinut printre altele ca automobilul trebuie sa ofere impreuna: bune prestati,fiabilitate si preturi mici.Satta a realizat automobilele de familie medie italiana de dupa razboi,mai scurte si inguste fata de cele din trecut,dar mai practice usor de manevrat avind dimensiuni externe reduse si maximul de spatiu in interior.Le-a dorit mult mai sigure,iar ca o realizare de avangarda a fost crearea abitacolului mai rigid,iar partile din fata si spate rezistente la deformari.Satta moare in 1974,dar continuitatea munci lui va fi dusa mai departe de oameni carora proiectantul le-a atribuit meritul propilor succese:Giampaolo Garcea,Giuseppe Busso,Ivo Colucci,Livio Nicolis si Consalvo Sanesei.
preluat forum club cuori alfisti.it si alte surse
"l'alfa romeo non è una semplice fabbrica di automobili: le sue auto sono qualche cosa di più che automobili costruite in maniera convenzionale. ci sono molte marche di automobili, e tra esse l'alfa occupa un posto a parte. e' una specie di malattia,l'entusiasmo per un mezzo di trasporto.e' un modo di vivere, un modo tutto particolare di concepire un veicolo a motore. qualcosa che resiste alle definizioni. i suoi elementi sono come quei tratti irrazionali dello spirito umano che non possono essere spiegati con una terminologia logica.si tratta di sensazioni, di passione, tutte cose che hanno a che fare più col cuore che con il cervello. naturalmente alcuni di questi elementi sono semplicemente meccanici, e pertanto sono abbastanza facili da identificare. sono concetti che nascono dall'attività delle corse, nelle quali l'eccellenza è indispensabile"
Orazio Satta Puliga - 1969
..........
"Alfa Romeo nu este o simpla fabrica de automobile:masinile sale sint ceva mai mult decit niste automobile construite in maniera conventionala.Sint multe marci de automobile,Intre ele Alfa ocupa un loc aparte,este un fel de boala,entuziasmul pentru un mijloc de transport.Este un mod de a trai,un mod cu totul deosebit de a concepe un vehicul cu motor.Ceva ce rezista teoriilor.Elementele sale sint ca acele segmente irationale ale spiritului uman care nu pot fi explicate cu o terminologie logica .Se trateaza de senzati,de pasiune,toate lucruri care au de a face mai mult cu inima decit cu creierul.Normal ca unele dintre aceste elemente sint simple lucruri mecanice,cu atit mai mult sint destul de usor de identificat.Sint concepte ce se nasc din activitatea curselor,in care excelenta este indispensabila."
Orazio Satta Puliga - 1969