de deva156 » Mie Feb 27, 2013 12:45 pm
Dupa cautari indelungate pe net am gasit topicul asta pentru o problema "asemantoare" cu a mea AR 156 ,1.9 JTD 16v-103 kW, FL interior:
-de 2 zile ,la temperaturi de 7°C-8°C-10°C imi porneste motorul foarte greu-2-3 sec. de cheie;
-la relanti (850-900 rpm) sta dar parca este tractor(zgomotul in habitaclu este diferit de cel de pana acum 2 zile si e cu vibratii) si merge asa pana o turez la un 1000-1200 rpm dupa care daca o las isi reia comportamentul;daca pun clima stand pe loc se amplifica tractoreala 5-6-7 sec dupa care revine la comportament de "tractor normal";
-ieri ,dupa un drum de 20 km ,cand am ajuns acasa am auzit ca motorul nu mai are zgomotul lui de Diesel cumsecade de AR ci unul de ...sa zicem "diesel deutsche wagen";
-cu motorul cald sau rece tot 2-3 secunde tre' sa tin cheia ca sa-mi porneasca "noul tractor"....la forja motorul toarce ca-n kilometrii lui buni dar lasat in relanti -scos din viteza ,tractoreste.
Status-ul actual al masinii:
-filtrul de motorina se apropie de cei 10.000 km de la schimb;
-de 5-6 zile imi scartaie o rola la transmisie(AC ,alternator ,fulie) pe care n-am apucat inca s-o identific si s-o schimb (din umilele mele cunostiinte nu e distributia-cu spray de curele scartaitul inceteaza 2-3 min , chit ca un 'geniu" pustiu mi-a zis ca ,vezi Doamne ,e sarit un dinte la distributie );
-EGR-ul l-am curatat inainte de Craciun ,bateria este noua-nouta "de locomotiva"...si piesa dintre volan si scaun este ok .
Cam la ce sa ma astept?Intreb inainte de a merge la vreun mecanic pentru a avea macar o idee de inceput:mecanicul meu si-a luat zborul spre tari cu apa calda si trei zerouri la salariu si nu ma-ncanta ideea sa ma abureasca vreun "geniu pustiu" ca trebuie schimbata toata masina.