Anvelope

Probleme turbina

Motoarele Alfa Romeo - Date tehnice, intrebari, probleme si solutii.

Probleme turbina

Mesajde thenuts » Dum Mai 23, 2010 7:45 pm

Dupa cum unii stiu am venit in Grecia si am ales sa vin cu masina. Toate bune si frumoase am mers din Romania prin Serbia si Macedonia apoi athena via thesaloniki. Apoi am mers 10 ore cu feribotul . M-am dat jos pe insula la destinatia finala si am alimentat deoarece nu mai decat foarte putina motorina si mai aveam de mers vreo 25 de km. Problema a inceput exact dupa ce am alimentat cand am observat ca, cateodata nu intra turbina. Pur si simplu masina nu mai trage si scoate fum negru ( motorina nearsa ? ). Dupa cateva secunde isi revine si trage iar . Dupa ce intra turbina merge normal , si daca las acceleratia ( nu neaparat intotdeauna ) iar moare. Problema asta se intampla mai des dupa ce se incalzeste motorul. Acu eu m-am gandit ca ar putea fii de la aerul foarte umed de pe insula combinat cu motorina proasta ? Aici in grecia 90 la suta din masini sunt pe benzina ( au vreo 8 pompe pt benzina si decat 1 pt motorina ).

Care ma poate lamuri va rog frumos astept vesti de la voi. Multumesc.
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde florinianc » Dum Mai 23, 2010 10:09 pm

Din cate spui, se poate sa ai probleme cu geometria variabila.. Ce anume e defect sau ce se intampla la tine, nu stiu sa iti spun exact.. O sa studiez si daca ma "luminez" , o sa iti spun ce problema ai la turbo.
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Probleme turbina

Mesajde EvilTMy » Lun Mai 24, 2010 7:07 am

Nu e cumva furtunul ala magic fisurat?Ai verificat?
2001 Alfa Romeo 156 1.6 TS "ANGELina"
Avatar utilizator
EvilTMy
Membru legitimat
 
Mesaje: 413
Membru din: Vin Noi 28, 2008 4:50 pm
Locatie: Timisoara/Tg-Jiu
Marca: Alfa Romeo
Model: 156
Motorizare: 1.6 TS
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: GJ 12 ATM

Re: Probleme turbina

Mesajde florinianc » Lun Mai 24, 2010 1:58 pm

Eu ma gandesc ca daca ar fi furtunul ala de la vacum fisurat nu ar mai avea momente cand isi revine, cum spunea el, ca pe masura ce se incalzeste face tot mai des asa, ci ar fi permanent "puturoasa".. Eu ma gandesc ca ar fi chiar vacumul ala ce da comanda la vanele din turbo de bai. Si nu, nu e de la aerul ala de pe insula problema, din pacate..
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Probleme turbina

Mesajde bh00ooo » Lun Mai 24, 2010 2:01 pm

Neplacut ca ti se intampla in vacanta. Ai eroare in bord? Bipaie ceva?
Turbina cand moare nu moare deodata si fap[tul ca fumul e negru e bine. Asa cum au zis si colegii mai sus, problema nu cred sa fie de la turbina ci de la ce e in jurul ei. De verificat in ordine: furtune turbina-intercooler si intercooler-admisie; valva N75 (Pierburg) care controleaza geometria variabila si debitmetrul de aer. Faptul ca se manifesta diferit in timp ma face sa cred ca nu furtunele sunt principalele vinovate ci valva sau debitmetrul.
Ideal ar fi sa faci o diagnoza in mers dar acolo poate fi complicat. pe moment incearca sa mergi asa incat sa NU faca fum pe cat posibil, chiar daca asta inseamna precum melcul. Fumul respectiv apare asa cum ti-ai dat si tu seama din cauza nearderii complete si se depune pe admisie si EGR deci e bine sa il eviti.
Edit: florinianc mi-a amintit, DA, si circuitul de vacuum poate fi vinovat, daca e obturat sau fisurat vreun furtunas de vacuum, valva N75 nu isi face treaba ca lumea si poate aparea comportament de acest gen. Deci ai 4 chestii de studiat.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Joi Iun 10, 2010 8:12 pm

Nu sunt in vacanta :))

Ideea era ca o sa mai umblu cu masina pe aici o vreme ..pana prin octombrie dupa care o sa fac inca vreo 1700 de km Athena-Cluj-Napoca si ideea era sa nu ma lase pe drum masina.

Cand o sa ajung in cluj o sa iau din dezmembrari la pret mult mai mic fata de ce gasesc aici. Daca ar fi valva pierburg sau cealalta ar fi vreun risc sa "bubuie" de tot la un moment dat?

Confirm inca odata...problema cu "moartea" turbinei intervine doar cand se incalzeste apa ( cand ajunge acul la 90 de grade...putin sub). Pana atunci merge ok.

Alt feedback mai proaspat ce sa zic : Cand moare turbina am impresia ca isi revine mai repede daca retrogradez treapta de viteza decat daca raman in treapta si apas pedala si o las de mai multe ori.

Alte chestii mai marunte : Au reusit astia sa imi rupa oglinda din dreapta si acu nu stiu unde sa gasesc una la un pret rezonabil. O sa incerc sa o lipesc cumva sau vad eu pentru ca nu ma pot duce prin atena asa ca e plin de scutere si nu vreau sa am parte de surprize pe acolo.
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde mariusvldr » Vin Iun 11, 2010 10:01 am

Naspa treaba . . . au dat de tine toate belelele pe acolo.
Legat de turbina cand vii inapoi iti pot da eu un contact de la un mester care se ocupa numai de turbine, el m-a rezolvat si pe mine.
Cat despre restul daunelor suferite ... e aiurea in Grecia cu masina ai grija sa nu se intample si mai rele .
Numai bine,
Marius,
-------------------------
Alfa 156 TI JTD 16 V
Avatar utilizator
mariusvldr
3rd gear
 
Mesaje: 244
Membru din: Mie Oct 15, 2008 8:45 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 TI
Motorizare: 1.9JTD 16V
Fabricat: 2004

Re: Probleme turbina

Mesajde bh00ooo » Vin Iun 11, 2010 10:31 am

Faptul ca iti da rateuri doar cand se incalzeste apa ma face sa fiu 99 la suta sigur ca e valva N75=Pierburg. Exact asa imi facea si mie, e montata PE radiator si cand se f*te devine sensibila la temperaturi inalte, mai ales ca la mine era in combinatie cu radiatorul bulit si vedea apa 120 de grade intr-o veselie.
De noua e vreu 60 de euro, second nu merita luata ca o iei obosita deja, parerea mea sa nu astepti, ia-o acolo si monteaz-o singur, e treaba de 2 minute.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Mie Iun 23, 2010 1:35 pm

bh00ooo scrie:Faptul ca iti da rateuri doar cand se incalzeste apa ma face sa fiu 99 la suta sigur ca e valva N75=Pierburg. Exact asa imi facea si mie, e montata PE radiator si cand se f*te devine sensibila la temperaturi inalte, mai ales ca la mine era in combinatie cu radiatorul bulit si vedea apa 120 de grade intr-o veselie.
De noua e vreu 60 de euro, second nu merita luata ca o iei obosita deja, parerea mea sa nu astepti, ia-o acolo si monteaz-o singur, e treaba de 2 minute.


O sa ma duc sa ma interesez cam la ce pret ies cu ea .....nu cunosc pe aici magazine de piese auto decat reprezentanta Alfa pe langa care trec saptamanal. O sa ma opresc sa intreb daca mai au asa ceva si sper sa nu practice si ei aceleasi preturi care le practica nesimtitii de la Autoitalia ( adaosuri de 300 la suta).

Poate rezolv si cu un tester sa stiu daca valva aia e sigur problema. Mai am o problema cu un scartait de roata. Se manifesta in felul urmator: nu suna decat dupa ce ma duc cu masina vreo 10 min. E un scartait continuu la roata spate dreapta care se accentueaza cand virez intr-o parte si dispare cand virez in cealalta. Si mai dispare cand pun frana. Se poate sa ramana etrieru blocat sau stiu eu ? Dar atunci ar trebui sa sune tot timpu nu decat dupa 10-15 min de rulare cu masina. In rest masina e ok merge mi-a fost mila putin de ea pe ultimii 200 de km de autostrada spre atena in care a avut reprize de 160-180 ceva mai alerte ( se tinea unu cu fiat panda 100hp dupa mine ). Nu ma criticati nu i-am dat span de nebun ci din cauza ca am calculat prost timpul si trebuia sa prindem feribotul :grin:
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde bh00ooo » Mie Iun 23, 2010 6:06 pm

Probabil freaca o placuta si fluiera dupa ce se incalzeste. Daca nu blocheaza roata caca-maca.
Daca ajungi la vreo diagnoza sau service vezi ca valva aia da erori in comp de supra sau sub presiune pe turbo. Inainte de a o schimba verificati circuitul de vacuum, poate scapi cu un furtunel. Daca e vreunu crapat sau obturat (!) ea nu-si poate face treaba
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Vin Iul 30, 2010 8:52 pm

Astazi am ajuns in service la reprezentanta...problema a fost ca au zis ca azi au trimis cablu de diagnoza in Atena si aveau decat altul care dupa ce s-au chinuit 20 de minute au zis ca nu merge. M-au reprogramat pe Marti cand ziceau ca o sa le vina cablul. Nu am platit nimic pt sedinta de azi si zicea tipu de acolo ca examinerul e moka. Si mi-au reparat si capacul de la airbag pasager care se desprinse. Mi-a pus 2 braduti din plastic si mi-a aratat pe cei vechi care erau rupti. Acu sa vedem ce erori o sa gaseasca si o sa ii intreb dinainte cat ma costa piesa + manopera sa nu am surprize. Keep in touch.
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde florinianc » Sam Iul 31, 2010 11:35 pm

Din cate ai zis se vede foarte bine ca au o mentalitate diferita de a romanilor. :P Eu zic sa mergi pe mana lor fara grija ca te-ar putea incarca cu vreo nota de plata de aia made in romania.
Avatar utilizator
florinianc
3rd gear
 
Mesaje: 273
Membru din: Lun Dec 22, 2008 5:10 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Opel
Model: Vectra B2
Motorizare: 1,6
Fabricat: nov2001
Nr. de inmatriculare: CJ 11 VHE

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Vin Oct 15, 2010 10:32 pm

Am fost azi pana la urma la testerul din Romania ( ca aia din grecia in 2 luni in care au zis ca ma suna cand vine cablu nu m-au mai sunat ) si mi-au iesit multe si marunte pe tester :) Mai nou se aprind si martorii de abs si asr pe bord cateodata si mi-a zis domnu mecanic de acolo ( am avut bulan si l-am nimerit pe domnu Sandu ) ca ori ar fi cablu de la roata intrerupt ori e bai cu releu din centrala de abs ( care daca e ala bai tre schimbata toata). Vestea buna e ca mi-a rezolvat martorul de airbag aprins in bord de aproape un an cu care m-am resemnat deja :)

Cu ocazia asta am aflat ca mi-era fisurat (inca odata) furtunul de sus de la turbo si eu am insistat ca nu aia era problema dar mecanicu zicea ca ala e baiu. L-am schimbat acolo ( aveau ceva furtun din care mi-au taiat acolo ) si bineinteles ca tot asa facea masina. Am ramas ca il sun pe domnu Sandu si o sa mai fac investigari la masina. M-am consultat si cu stefan de la oradea ( cei care il stiti ) si mi-a zis ca ori e senzorul de presiune ( care a zis ca sa il curat ) ori ceva supapa turbo. O sa le verific in urmatoarea perioada si o sa scriu aici ce am rezolvat.

Edit: am uitat ceva...ca sa vedeti ce foame e in romania ..mi-au cerut 125 de lei la tester....cel care mi-a facturat ordinul de receptie ..si am intrebat de ce ...la care raspunsul lui a fost ca e 85 de lei testerul si restul pana la 125 de lei e interpretarea rezultatelor ? Si eu l-am intrebat ca daca vreau doar testerul cum se procedeaza...si a zis ca imi da foaia cu erorile si ma descurc eu mai departe...si pana la urma asa i-am zis sa faca doar testerul dar spre final am ajuns langa masina si am vorbit cu domnu Sandu ( unde i-am zis si ca vin din partea clubului) unde mi-a si interpretat rezultate si nu numai. Am avut o droaie de intrebari care mi le-a "interpretat" pe moka si nu pe bani cum cerea baiatu de la facturare.

Pana la urma am avut noroc ca m-a chemat mecanicul inauntru ca altfel stateam in sala aia de asteptare departe de masina pe toata perioada testului ( oricum acolo am stat 45 de minute).
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde bh00ooo » Vin Oct 15, 2010 10:38 pm

'ceva supapa turbo' e valva n75 de care ti-am zis din mai. Treaba cu furtunul taiat/adaugat nu e ok. Cam 2 bulioane e unul nou daca vrei sa tina.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Vin Oct 15, 2010 10:41 pm

bh00ooo scrie:'ceva supapa turbo' e valva n75 de care ti-am zis din mai. Treaba cu furtunul taiat/adaugat nu e ok. Cam 2 bulioane e unul nou daca vrei sa tina.


Nu are rost sa schimb deoarece traseu de sus e in mare parte din inox. Am doar o parte aproape la intrare in motor unde nu e inox...cam 10-15 cm...si acolo s-a fisurat. Daca se fisureaza si de data asta fac rost de ceva tub de pvc de 10 cm si pun racorduri de cauciuc la capat. O sa fac o poza sa evdeti despre ce ii vorba..
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Joi Noi 04, 2010 7:05 pm

bhoooo imi poti zice cum sa cer exact la piese auto?denumirea exact?sau ai codu piesei?
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde bh00ooo » Joi Noi 04, 2010 7:13 pm

Valva electro vacuumatica de control a pozitiei palelor turbinei. La VAGuri ii zice valva N75. Pe original pe Alfa e facuta de Pierburg, codul actual de la Pierburg nu este identic cu cel original dar nu e o problema. Nu am codul la indemana dar e montata deasupra radiatorului, 2 suruburi si doua furtunase de desfacut, o poti desface in parcare la magazin si sa mergi cu ea in mana.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI

Re: Probleme turbina

Mesajde thenuts » Joi Mar 31, 2011 10:31 pm

Am rezolvat problema de ceva vreme insa am uitat sa scriu. Problema intradevar a fost valva pierburg. Mersi bhooo pt suport :D
for the win
Avatar utilizator
thenuts
3rd gear
 
Mesaje: 299
Membru din: Mar Noi 03, 2009 1:03 pm
Locatie: Cluj-Napoca
Marca: Alfa Romeo
Model: 147
Motorizare: 1.9 JTD
Fabricat: 2001
Nr. de inmatriculare: CJ 24 FTW

Re: Probleme turbina

Mesajde bh00ooo » Joi Mar 31, 2011 10:33 pm

Intre timp mi se f*tu si mie iarasi si am schimbat-o si eu. Asta m-a tinut 100 de mii de km.
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....
Avatar utilizator
bh00ooo
Site Admin
 
Mesaje: 1081
Membru din: Lun Sep 22, 2008 11:18 am
Locatie: Hamburg
Marca: Alfa Romeo
Model: 156 SW
Motorizare: 1.9 JTD 8V
Fabricat: 2003
Nr. de inmatriculare: BH 08 MKI


Inapoi la Motoare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navigheaza pe acest forum: Niciun utilizator inregistrat si 0 vizitatori

cron