Sistema Transaxle
Aceasta solutie este caracterizata de integrarea cutiei de viteze cu diferentialul (in marea majoritate din cazuri si ambreajul),care formeaza un corp unic.Aceasta solutie poate fi diversa in functie de pozitionarea motorului:
Motorul situat in partea din fata,utilizeaza in majoritatea cazurilor o schema constructiva cu motorul fata,iar cutia de viteze si diferentialul situate in spate.
Motorul situat in partea din spate sau central:in acest caz dispozitia cutiei de viteze ce se gaseste in spate intre cele doua axe este data de pozitionarea motorului,dar nu pentru gasirea unei mai bune distribuiri a greutati.
Pentru a avea in schimb o mai buna distribuire a greutati,cutia de viteze trebuie sa se gaseasca in partea opusa a masini fata de motor.
Acest sistem are ca avantaj:O mai buna distribuire a greutati,deoarece cutia de viteze/diferentialul si motorul constituiesc unul dintre componentele cele mai grele de la un autovehicul,asezate aceste greutati in acest mod mai omogen,permite de a se ajunge mai usor la o dispunere mai echilibrata,lasind o mare flexibilitate in dispunerea axelor fata si spate.
Alfa Romeo transaxle
Alfa Romeo Alfetta
Alfa Romeo 90
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 75
Alfa Romeo SZ
Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Spider
preuat:wikipedia