Red passion, intrebarea trebuia sa fie: "Care marca de anvelope va este mai simpatica?". Si primeai exact aceleasi raspunsuri.
Fiecare marca de prestigiu, cum sunt majoritatea celor enumerate de tine, produce anvelope cu diferite destinatii.
Exemplu: Goodyear Eagle F1 (GS D2, GS D3, Asymmetric etc) sunt pentru cei care storc performanta si timpii din fiecare curba. Concureaza si se compara cu Dunlop Sport Maxx, Sport 9000, Pirelli PZerro, Michelin Pilot Sport, Bridgestone Potentza RE050 etc. Toate acestea vor avea o uzura rapida (compusi moi) si confort relativ scazut (se fabrica de obicei in seriile 55, 50, 45, 40 si mai jos deci au flanc jos pentru reducerea deformarii petei de contact in viraje)
Goodyear Excellence sunt mai 'echilibrate': performanta SI Confort SI rezistenta crescuta la uzura. Constructie interna avansata (comparabila cu cele de mai sus), disponibile si cu flanc mai inalt (raport 65), compusi de duritate medie (echilibru intre aderenta si durabilitate). Concureaza si se compara cu Dunlop Sport 01, Michelin Primacy si Exalto, Bridgestone Turanza ER300 etc.
Goodyear Duragrip: rezistenta buna la uzura si rulare, economie, confort. Performanta in viraje sub medie datorita compusilor duri cu aderenta scazuta dar consum mai mic de carburant. Concurenti: Gama Energy de la Michelin, Eco de la Conti, Fuel Saverele Firestone samd.
Cand ne dam cu parerea asupra anvelopelor
trebuie sa specificam in ce fel vor fi utilizate, pe ce masina si pe ce drumuri.
Mai mult, unele marci apartin aceluiasi grup si se pozitioneaza in piata in functie de politicile comerciale ale firmei mama.
Exemple, dintre cele mentionate de tine: Bridgestone a inglobat si Firestone in anii 80 parca. De atunci o tine ca si marca mai ieftina in afara pietei 'natale' SUA. Anvelopele ultraperformante ale grupului sunt vandute de Bridgestone (reclama F1) in timp ce economicele (design mai vechi sau adresare la utilitare sau fuel savere) sunt branduite Firestone. Exista exceptii (Nascar = gama Firehawk).
Goodyear-Dunlop este alt grup care pe langa aceste 2 marci mai are si Fulda, Sawa etc. Le-am mentionat in ordinea descrescatoare a pozitionarii in piata. Cata vreme gasim produse concurente direct in gama Ultra High Performance la acelasi grup, Dunlop Sport Maxx si Fulda Carat Exelero, ele vor fi diferentiate prin design si marketing (Sport Maxxul arata mult mai bine si este anvelopa oficiala DTM) si pret (Carat Exelero este mai ieftin cu aprox 15 euro bucata la 205/55 r16, adica exact unde ar fi Sport 01 sau Fastresponse de la Dunlop care sunt 'doar' High Performance - fara Ultra).
Continental, Pirelli, Michelin toti au si alte marci satelit pe care le folosesc ca sa acopere diferite nise. Conti are Matador, Michelin are Kormoran, Kleber etc
Edit: ma scuzati ca n-am votat
"Sa ai Alfa Romeo si sa tii computerul de bord in engleza e ca si cum ai manca spaghete cu hot dog". ---------- "Alfa Romeo stie cand se urca un ungur la bord." Kovacs Karoly, sculptor, 1953 - ....