Spider Duetto
La al 36-lea salon de la Geneva in 1966 Alfa Romeo,a prezentat modelul 1600 Spider,numit de toti Duetto,nume care ia fost dat in urma concursului propus de casa milaneza pentru gasirea numelui inca nenascutei decapotabile,concurs cistigat de domnul Guidobaldo Trionfi din Brescia. Numele este folosit numai pentru un an,dar lumea continua sa o numeasca asa.Desenata de Pininfarina care propune o masina cu fata si spatele rotunjite si pe lateral converxa.Pentru mecanica se ia platforma de la Giulia la care este facut passo de 2.250mm.Aceasta masina detine recordul de cea mai longeviva masina produsa de Alfa Romeo, aflata in productie timp de 25 de ani,cu o intrerupere de un an.Alte nume mai mult sau mai putin oficiale au fost atribuite de catre alfisti,nume precum "osso di seppia",inspirat de forma caroseriei,iar mai tirziu "coda tronca",inspirat de spatele acesteia.In luna Mai 1966 sint imbarcate 3 exemplare pe nava Raffaello pentru prezentarea lor in SUA.Spider devine un "star"de cinema in celebrul film "The graduate"(Il laureato),de Mike Nicols in 1967,avindul ca protagonist pe Dustin Hoffman.In statele unite Duetto este vinduta si in versiunea "Graduate".Prima seriea fost fabricata pina in 1968 in 6.325 de exemplare,apoi substituita de 1750 Veloce si de 1.300 Junior.Masina ramine neschimbata pina in 1969,an in care la Salonul din Torino se prezinta cu spatele modificat "taglio della coda".Dispar si aparatorile de far din plexic si prelata existenta pe Junior si America.Apoi Spider-ul urmeaza evolutile mecanice de la coupe GT,dupa 1750,ajunge la 2000,capabil de 200 km/h,se reintoarce la 1600,apoi motorul de 1300 devine cel mai vindut in Italia.O substantiala modificare a liniei masini vine facuta in primavara anului 1983,cind se adopta o bara de fata rotunjita,iar coada tronca este accentuata de un spoiler din material sintetic.La ultima versiune 1990,Pininfarina se reintoarce la origini ,eliminind spoilerul din spate,iar marca de pe scudetul din fata redesenata,oglinzi electrice, sa adoptat servo directia.Seria de 18.456 de exemplare este vinduta pina in 1994,in trei versiuni 1600 cu carburator,2000 injectie si catalizate.Duetto a fost produs in circa 124.000 unitati.
Prima serie "OSSO DI SEPPIA" 1966 -1968
Date tehnice:
motor in 4 cilindri
cc.1.600 (1966); 1.750cc; 2.0i 1.962cc (1990)
Alezaj /cursa:(1.600)78x82mm.
Raportul de compresie:9,0:1
Alimentare:carburator;(2.0i)injectie
Putere max:(1.600)110cv,la 6.000rpm.
(2.0)122cv la 5.800rpm.
Cutie vit:5 viteze +1
Passo:2.250
Lungime /latime:(1.600)4.250 x1.630mm
(2.000)4.270 x1.630mm
Greutate:(1.600 -1.300)990kg;(1.750)1.040kg;(2.0i)1.070kg
Prestari:(1.600)182km/h;(2.0i)190km/h
(cartea: Alfa Romeo /cuore sportivo)