O data rezolvate aprox. toate problemele cu care venise masina la mine dar si unele descoperite pe parcurs, am zis ca ar fi cazul sa mai aduc la zi topicul acesta.
Astfel au fost schimbate cele mentionate de ex-ul sau constatate de la primele contacte.
- amortizoare fata
- toate bratele fata
- bucse bara stabilizatoare + bielete anti-ruliu
- curea + role accesorii
- placute frana fata
Toate schimbate de acelasi bun prieten, Mihai.
Doua probleme descoperite ulterior, insa, ne-au dat batai serioase de cap. Desi, ex-ul le mentionase (una chiar a pus ca a fost rezolvata - niste nesimtire nu putea lipsi...), nu le-am luat in serios decat dupa vreo 2 luni de la achizitie.
1. Scurgere destul de serioasa a lichidului de servo printr-o fisura de 4-5 mm a unei conducte.Concret, in vreo 50 de km ramaneam fara lichid de servo. Din cauza barei de rigidizare, prezenta chiar deasupra vasului pt lichidul de servo, chiar si completarea era ceva dificil. La constatare, am descoperit ca nu e singura fisura, dar e cea mai mare. Ce s-a intamplat a fost ca, pentru o improvizatie facuta la sistemul de xenoane s-a renuntat la rolul unei cleme de fixare a conductele pentru a lega niscai cabluri de ea. Rezultatul a fost o fixare proasta a conductelor iar una din ele a avut contacte serioase cu un tampon al motorului. La cum arata teava in zona aceea, ma mir ca mai poate circula lichid pe acolo. Momentan, s-a facut mai degraba o peticire, dar pierderea nu mai e decat infima. Ulterior, insa, va urma fie sudata fie inlocuita cu una noua.
Apropos, Mihai, am vazut azi la munca conducte de servo de Volvo cu aceea cupla cu un simplu butonas, super lejer de scos... La Alfe, totul tre sa fie mai complicat...
2. Climatizare nefunctionala. E, aici deja vorbim de nesimtire si de teapa. La telefon, tipul mi-a spus ca e vorba de ceva rezistenta si ca, daca sunt hotarat sa o iau, rezolva problema pana vin dupa ea. L-am crezut pe cuvant... Mare greseala!
Din start, nenea cu freonul mi-a spus ca al ei compresor e in moarte cerebrala. Drept urmare, mers la Arad, luat unul din dezmembrari si intors plin de speranta. Desarta... Compresorul cel "nou" baga dar undeva exista un blocaj. Din experienta destul de proaspata a lui Mircea, Mihai a zis sa cercetam valva de expansiune de sub bord. Nu iti trebuie mare experineta in mecanica ca sa realizezi ca unele din suruburile care trebuiesc desfacute acolo sunt printre cele mai dificil de desfacut ever...
Valva desfacuta arata ca jucaria unui copil de pe plaja... plina de ceva gen nisip. A fost curatata cum nu s-a putut mai bine, montata la loc si pompat freon in instalatie. Pentru 5 minute, am simtit racoarea binefacatoare a aerul conditionat... Apoi, chix! Dupa cateva zile, desfacand aceeasi valva tampita, am constatat aceeasi mizerie, chiar daca mai putina. Curatat din nou. Schimbat si radiator clima pentru ca era fisurat si, IN SFARSIT, clima mergea si nu se mai oprea!
Daca tot a fost bara data jos, am decis si inlocuirea becurilor cu xenon de la proiectoare cu unele normale cu halogen. Fiind genul care aprinde proiectoarele doar atunci cand e ceata, nu mi s-a parut rentabil sa dau o caciula de bani pe un bec cu xenon folosit de 2-3 ori pe an.
Ultima chestie e ca am reusit sa cumpar de la cineva din Iasi si un subwoofer Bose luat, e adevarat, de pe un 156 SW dar care, cu mici modificari se poate monta in acelasi loc si pe berlina. Montajul va fi facut in curand.