de Turgon » Mie Apr 13, 2011 9:18 pm
Multumesc tuturor pentru gandurile bune!
Astfel, dupa cateva discutii purtate la telefon pe parcursul a doua saptamani cu proprietarul masinii (Cristi) a ramas sa ne vedem in aceasta saptamana, luni. Pentru a nu fi prea multe complicatii am preferat sa vin cu trenul, sa ajung odihnit si pregatit de niste ore bune de condus. Pentru suport tehnic competent, l-am rugat pe mihai65 sa vina cu mine.
Ajunsi in Bucuresti(prima oara pt. mine), mi-am recuperat sotia care tocmai se intorsese dintr-o calatorie si am luat metroul pana in Salajan (parca) unde ne-a asteptat Cristi. Am mers, asadar sa vedem masina. Din ce imi spusese deja, masina avea urmatoarele bube:
- amortizoare fata cam pe duca
- tot legat de amortizoare, incompatibilitate cu arcurile sport, amortizoarele fiind mai degraba standard
- brat superior stang
- bucse bara stabilizatoare si bielete antiruliu, la fel, praf
- ceva eroare de airbag
Dupa ce am pus si diagnoza pe ea, a mai "rasarit" si o bujie arsa si mai cateva erori nu foarte importante care, o data sterse, nu au mai aparut nici pana acum. Apoi, am mai remarcat ca placutele de pe fata trebuiesc schimbate si ca butoanele farurilor/ stopului de ceata nu "fac" nimic la apasare, adica nu se aprinde nimic. Iar asta ramane, momentan, o enigma. Alta chestiune e lipsa izolatie de pe capota motorului si cele doua din spatele amortizoarele, de sub parbriz. Furtunele Venair sunt misto si chiar am urmarit cum rezista cu brio la niste multe ture. Dar pozitionarea lor nu a fost una fericita, atingand pe ici pe colo, cel de la admisie fiind chiar ciupit de la protectia de plastic de deasupra lui.
Am fost putin dezamagit sa constat ca sistemul Bose nu era constituit decat din boxe - chiar mi-l doream pe cele complet si nefiind un fan al tuburilor de bass si alte utilaje de gen, ci ceva discret. Dar, asta e.
Cristi a fost un tip foarte ok si ne-a lasat sa facem toate verificarile pe care le-am dorit. Am reusit, in felul asta, si sa urcam masina pe un elevator al unui service din preajma si sa vedem si starea de lucruri de sub masina - fara probleme aici.
Dupa ce m-am lamurit, am mers in Vitan (mai mica decat ma asteptam) pt acte si apoi am rezolvat si aspectul pecuniar.
Plecarea spre casa nu a avut loc cu mine la volan, intrucat nu aveam habar incotro sa o apuc, asa ca l-am lasat pe Mihai primii... 200 km. Si, de aici, am inceput sa vedem ca culoarea i se potriveste de minune, avand un caracter foarte fioros, iar cu Mihai, sofer de '56 cu motor similar, am ajuns, chiar si de pe locul de copilot, sa fiu repede incantat de ceea ce simteam, auzeam, vedeam. Sigur, troncanitul barei stabilizatoare si balansul creat de amortizoarele depasite de situatie, mai taiau din fericire dar, cu gandul la rezolvarea cat mai rapida a acestor probleme, imi faceam promisiuni de mai-bine in gand. Ah, si franele sunt destule de slabe. Chiar daca au mult-laudatele EBC RedStuff, mie personal mi-a fost teama sa ma "joc" in trafic...
Ajunsi la Sinaia, am descoperit o problema destul de sacaitoare in conditiile asfaltului ud: nu mergeau stropitoarele parbrizului. Am mers asa de moment, acasa, am inteles ca a fost vorba de o mufa scoasa de pe undeva...
Fericirea s-a stricat de tot undeva dupa Fagaras... Motorul, dintr-o data, a inceput sa traga foarte prost, masina tremura toata si moralul meu era la pamant... Am tras pe dreapta si i-am pus diagnoza: eroarea era legata de injectorul nr. 3 iar parametrii aratau ca flow-ul era mai mare decat la ceilalti, din ce am inteles eu. Desigur ca nu am fost foarte fericit cu aceasta constatare si incepusem sa ma intreb daca nu mi-am luat cumva o forma de teapa...
Neavand scule de nici o forma, am cerut un patent intr-o benzinarie, macar sa scoatem borna bateriei pt un reset. Pe moment, motorul functiona frumos si rotund. Cum am miscat masina din loc, a inceput iar sa faca ca toti dracii! Am continuat asa pana acasa, motiv pentru care am si ajuns dupa vreo 14 ore de la plecarea din Bucuresti...
Next day, am mers intins la Mihai si dupa verificari si reverificari ale schemei electrice si masuratori de gen, a ajuns la concluzia ca mufa cablului de la injector avea ceva contact imperfect si impingand de ea, simptomele dispareau. Oricum, dupa atatea emotii pe drum, o rezolvare simpla si costless era cum nu se poate mai placuta.
Alte impresii... Estetic arata super, ingrijita a fost mai putin decat o voi face eu, dar nu se poate spune ca a fost neglijata. Va trebui, insa, sa imi gasesc timp sa o fac bec si sa ii ajustez unele mici bubite si, in paralel, sa inceapa si schimbarea diverselor piese cu probleme + ulei, filtre si distributie.
Are nevoie si de niste sandalute pentru vara, momentan fiind incaltata cu bocanci Conti. De altfel, ideea de a schimba anvelopele sezon de sezon, nu ma incanta si sigur voi apela la un set de jante de 15", fie tabla fie aliaj.
Evident, abia astept o sesiune foto respectabila si nu poze facute pe marjinea drumeagului.
Momentan, folia imi place cat se poate de mult si ma incanta imaginea de "diavolita" a masinii. Asa ca ramane.
Nu stiu daca e tocmai un nume, dar mie imi place sa fac referire la masina ca "The Dark One". Si in buna traditie RPM, va avea probabil nr. TM 40 RPM.
Voi reveni pe masura ce mai apar chestii demne de mentionat.
Qui pro quo!